Reactie Oplopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Mijn poging Jan Jacobssen Schout, moultmaker en[de] poorter binnen Haerlem, constitueert Pieter Jacobssen Schout, zij[n] Aanvulling transcriptie verzoek 4 juni 16:21 Rene van Weeren 13-06-2020
mijn poging Commissie voer die Weduwe van Wolphert van Daell als Entfangersche van der contributie den platten Land van benoeming weduwe Wolphart van Daell tot ontvanger deel 1 Andreas 17-08-2020
Mijn poging 8. Franciscus van der Hont, viduus, et Joanna Backe[r] vigore dispensa- tionis super una proclamatione andere huwelijk: naam + verwantschap van de 2e getuig René van Weeren 26-09-2020
Mijn poging: Gielijs vander Hoeven Jans sone was vander Hoeven van Brechte vercocht Gielijse vanden Hoeven Gheertssone Schepenbrief uit het Antwerps Schepenregister van 1421 Michel G. 14-02-2023
Mijn poging: Waerachtige beschrijvinge van het vervaerlijcke en[de] schrickelijck monster dat gevangen is in de Zwarte Oplossing Paleopuzzel nr. 112: Een afschrikwekkend zeemonster René van Weeren 13-09-2023
Mijn poging: lysbeth bracs arnouds bracs f(ilia) was ende int saeckende dat sii sculdich es van ghers wettig schout ende Poging 2 ter controle herman 11-07-2021
Mijn poging: lazersche off ander man borg[her] alle sondaighe hebben end[e] halen elc van o[r]en in der kercken te grave Oplossing paleopuzzel 111: Een lazaret bij de molen in Grave, 1471 René van Weeren 07-09-2023
Mijn poging: Ingel van rogbroeck voor deen helft, Ende Mattheus metten anxte voor hem ende voor zijne twee susters graag hulp bij ontcijferen aline 09-06-2020
Mijn poging: dispensatione in 4to consantatis gradu æqualis vrij vertaald: dispensatie vanwege een vierdegraads Hulp bij huwelijksakte Maurice 29-02-2020
Mijn poging: Compareerden voor Seigneur Simon Verdaes ende Cornelis Schrellings, Jan Claesch xxx out 26 jaeren Hulp akte 1622 VH 12-11-2023
Mijn poging: Alsdat de voorscheven producenten ende alle de gheene woonachtich op de voorschreven gehucht genaempt Oplossingen paleopuzzel nr.100: Last van de Spanjaarden herman 11-08-2022
Mijn poging: 1. Jan van Halmale Henricxsz wijlen verc[ocht] en[de] lyet afquiten Hubrechte 2. Lauwers crudenier die Graag controle 1494 Antwerpen René van Weeren 14-02-2024
Mijn poging: sullen geint worden ende consisteren in t'gene naevolgende den voorn. heer pasteur ende kerckmeesters Kan iemand dit ontcijferen? Geert Ouweneel 09-08-2022
Mijn poging: de priviliegijs abbatia Audenburgensis et erectione parochia de zantvoorde applicat pro rev(do) dno prelato Latijn - leesprobleem Brend 02-03-2020
Mijn poging: <<<in de marge<<<< het casteel van Zandvoorde bij genaempt duijvelstorre leen hoirs steelant en selven over het casteel Brend 12-03-2020
Mijn poging: .... inde eemdelta, wonende inde hooghstraet geen ouders hebbende ter eenre ende Jakomijntjes franssen van Waar komen Olfert en Jakomyntje vandaan en was hij bakker of toch iets anders? 1617 aline 24-05-2020
Mijn poging... Manuale parochialis ecclesiae Sancti Arnulphi de sandtvoorde Anno 1650 Primo occurit notandum quod ab Latijnse vertaling en transcriptie deel 3 Andreas 18-02-2020
Mijn poging. Op basis van de omschrijving lijkt dit de huidige locatie noordelijke hoek Karthuizerstraat / Tichelstraat Kan iemand helpen de puntjes op de "i" te zetten? 1676 Rene van Weeren 11-06-2020
Mijn poging. Hoofdlettergebruik als in hedendaags gebruik. y getranscribeerd als ij waar in hedendaags gebruik de ij Oplossingen mapje paleopuzzel 118: Bekentenis in barensnood René van Weeren 05-04-2024
Mijn poging. Het handschrift is heel leesbaar. Het soort Duits waarin het geschreven is doet enerzijds niet zo vreemd Oplossingen paleopuzzel nr. 83: Noors handelsprivilege voor Monnickendam Andreas 06-09-2020
Mijn poging, vooral van t laatste woord van lijn 11 onzeker, wijzigingen ten opzichte van Andreas' versie in bold. 1 Rekening rentmeester Hendrik Dicker II René van Weeren 27-04-2024
Mijn poging, verbeteringen welkom Bovy[n]k Heessel qua[m] Lijsbeth Jan Alairtsdochter mit Henricken Jans Wevers- zone Breda 1513 René van Weeren 05-09-2023
Mijn poging, maar ik twijfel over het middenstuk en ik kan het afkortingsteken bij het voorlaatste woord niet goed parochieregisters - overlijden Rene van Weeren 04-06-2020
Mijn poging, inclusief doorhalingen en ^bovengeschreven^ teksten in de bron Acte van attesta[ti]e ten v[er]soucke van transcriptieverzoek René van Weeren 29-10-2020
Mijn poging, ik kwam eveneens niet uit het bovengeschreven woord halverwege, zie {} Die Heyligheestmeesters van Helmont Interpretatie transcriptie René van Weeren 01-04-2021