Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Herman, Bedankt duidelijk. Nog een vraag staat er "tegens t huijs van Gijsbert" of jegens ... Jegens zie je vaker 16e eeuwse akte Eef van der Lee 08-06-2018
Beste Herman, Hartelijk dank voor je transcriptie! Heeft me in ieder geval weer goed op weg geholpen. Ik ga er voor een Hulp gezocht transcriptie 1594 Stef 18-10-2021
Beste Herman, Heel hartelijk dank. Blijkbaar zat ik precies met de pagina open terwijl je de goed versie plaatste en Controle van transcripties gevraagd David 23-06-2021
Beste Herman, Bedankt voor het meedenken. Het woord 'ae(n)wisen', kon ik er niet van maken. Ik twijfel nog of dat wel Vreemd woord en lastige fragmenten Druppie 21-02-2019
Beste Herman, Ben met je eens dat het guldens moeten zijn welke dag wordt hier bedoeld? Johan van der Elsen 28-09-2018
Beste Herman, Bij deze nogmaals mijn dank voor je hulp. Twee weten altijd meer dan een. Misschien kom ik later nog eens vraag om nazicht en evt. aanvullingen (laatste tekst) Werner De Winter 15-03-2019
Beste Herman, De octaaf heeft e blijkbaar enorm op het verkeerde been gezet. Meneer pastoor leidt alle dopelingen in met Datum doopakte arcimboldo 20-04-2019
Beste Herman, Hartelijk dank voor je hulp. Er is weer een volgende tekt onderweg met de vraag voor nazicht. Hierna zou Wie wil deze tekst eens nazien en indien mogelijk verbeteren en aanvullen. Dank bij voorbaat Werner De Winter 12-03-2019
Beste Herman, Heel erg bedankt voor je nauwkeurigheid waarmee je mijn verzoek hebt afgehandeld. Groet Fred Hulp bij transcriptie gevraagd afbeelding 00116 Fred 23-09-2022
Beste Herman, Het spijt mij om te horen dat u geen plezier heeft gehad in de wedstrijd. We nemen uw kritiek ter harte Uitslag paleografiewedstrijd Schrift-ure 2022 bekend! 06-10-2022
Beste Herman, Ik denk dat het er niet om gaat wat je leest, maar wat er staat. ;-) De twee u's zijn i.d.d. hetzelfde, ik Juiste naam gezocht in akten uit 1628 Pauwel 19-02-2019
Beste Herman, Ik heb even beide woorden onder elkaar gezet. Deze woorden zijn wat mij betreft identiek. Je ziet in beide wie kan dit woord lezen?? Johan van der Elsen 06-12-2018
Beste Herman, Ik lees Seudijn want een s-kapitaal midden in een woord lijkt me onwaarschijnlijk. Beste Jorre, Kun je Juiste naam gezocht in akten uit 1628 Arcimboldo 18-02-2019
Beste Herman, Knap gevonden zeg dat 'genaemt'. Het woord daarachter is heel wat lastiger. Ik ga een poging wagen. De wie kan dit woord lezen?? Johan van der Elsen 07-11-2018
Beste Herman, Mijn dank voor het hele gepuzzel. Ben weer wat stapjes verder gekomen. Ik heb een scan aangevraagd van Gerrit v. den Sande en Pillinck Lochem Alexander van … 25-12-2022
Beste Herman, Mijn zegen heb je om er 'gerepreseynteert/ gerepreseijnteert' te lezen! Gegeven de Engelse context: The 'y Paleopuzzel nr. 57: Great Britain, what else? 02-04-2019
Beste Herman, Zo had ik er nog niet naar gekeken, klinkt plausibel. Toch is volgens mij de een-na-laatste letter een 't' welke feestdag? Johan van der Elsen 03-12-2018
Beste Herman, Best voorzichtig zijn met de associatie pumeke-pumelke, want 1) de 'l' staat er natuurlijk niet, en vooral wie kan dit woord lezen?? Michel Oosterbosch 09-04-2019
Beste Herman. In regel 1 lees je 'feuchte', in regel 3 lees 'reichte'. De 2 woorden lijken nogal op elkaar. Zou 'reichte Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn 03-10-2018
Beste Herman Thank you for your help with this document. My only comment would be that since Jan Zanders owns the meadow Saunders vs van der Elst John van Immerseel 21-09-2018
Beste Herman Beste Luud Langs deze weg wens ik jullie hartelijk te bedanken voor jullie moeite en inbreng. Ik ben er al Hersenspinsel van Herman BROOD Eddy 09-10-2019
Beste Herman Van harte dank Maar wie is nu de meter.Waarschijnlijk Maria de Beaulis Op de volgende regel staat echter in Latijn : cuius matrina fuit Paul 19-04-2018
Beste hr Ouweneel, Zeer veel dank voor uw snelle reactie. Het was mij te doen om zekerheid te krijgen dat Elsken als vertaling fragment Schijndelse schepenakte uit 1589 Berry van Osch 05-02-2020
Beste hr/mevr Heihorst, hartelijk bedankt voor uw reactie en aanvulling op deze bijna onmogelijke tekst. groet Schuldbekentenis Cellebroeders Gouda wout kok 19-09-2019
Beste iedereen, Hartelijk dank voor al uw inspanningen. Erg interessant en nuttig voor mijn onderzoek. Het lijkt er Vraag akte uit 1551 Elsa 11-04-2021