Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Het laatste woord lijkt een verkorting van licentia, verlof; dit klopt echter niet met woordvolgorde en naamval 2/3 van Nog enkele woorden en een vraag ... René van Weeren 27-05-2022
Het laatste woord van de 3e regel lijkt mij: Eustachio. Wie krijgt leen na dood Aleid vanden Dijck? AntonS 07-04-2022
Het laatste woord van de eerste bladzijde is vermoedelijk 'onderlinge', tevens het eerste woord op de volgende bladzijde Verdeling nalatenschap ............Brugmans SR#316 1568 Antwerpen René van Weeren 08-01-2024
Het laatste woord van die ene tussenzin krijg ik niet ontcijferd: 1. Adriaen Bruynkens , Jan Snoeyen ende Gielis Snoeyen Moeilijke laatste lijnen... Michel G. 09-05-2022
Het laatste woord van regel 5 lijkt mij nu ‘dienen’: medepandt zijn over sekeren commeren en[de] s ruten dienen betaelen Graag correcties Huis aan Kipdorp gekocht door mr. Nicolaes Gillis Alexander Thijs 04-04-2024
Het Land van Cadzand ligt in Zeeuw-Vlaanderen. Het patroniem van de overleden echtgenote is Baerten. Ondetrouwakte Cathalijntje Davidts Pauwel 23-02-2023
Het Latijn heb ik niet gedaan. Mihi vivere Christus mori lucrum Geeft over in alder ootmoegicheyt Peeter Simons van Eyck brieven in latijn uit 1630 van pastoor naar bisdom Geert Ouweneel 08-11-2021
Het Latijn is maar een gok (de rest misschien ook wel :)). Cornelis van der Dordt, goutsmit, vercocht omme eene somme Vraag akte uit 1562 Geert Ouweneel 12-04-2021
Het Latijn is maar een gok. Cornelis zoone Goyaert Adriaan Alem, alias genoempt Den Romeyn, soldaet, onder de compagnie Cornelis sone Goijaert Adriaens van Alem Geert Ouweneel 15-05-2024
Het Latijn is mogelijk ook nog een soort potjeslatijn waardoor het voor mij ondoenelijk is om wat ik niet letterlijk kan wat is de relatie tussen Jorden en Hendrik? Robert Keurntjes 25-02-2020
Het Latijnse begin van de laatste regel luidt volgens mij: cum se ip[sissim]o et suis. Cum gaat met de ablativus, se Nog enkele vraagtekens ChrisvD 14-08-2022
Het lezen van oude Duitse handschriften kent twee moeilijkheden: 1) het handschrift 2) de Duitse schrijfletters Voor 1) alfabet ChrisvD 18-08-2023
Het lijkt allemaal heel leuk als jouw woonplaats ouder "blijkt" te zijn dan gedacht, echter alle documenten die door de Liber Aureus Echternach, uit 1191 Jack 26-03-2019
Het lijkt alsof dit een verlate doop betreft. Ik ben niet 100% zeker over de maand in de laatste regel. Aanvankelijk naam van de moeder op akte uit 1656 René van Weeren 25-08-2020
Het lijkt alsof er 'Durear' staat, maar ook dat levert via google helaas niets op. Wat staat hier? Mariët Bruggeman 20-04-2020
Het lijkt dat er staat: Willem, den 22 junij het kint van Thinus Darcksen & Annigie Laurus, genaempt Willem, getuijgen Wat staat hier? Louis van Veenendaal 06-11-2023
Het lijkt doorgehaalde tekst, maar het zijn de ferm uit de kluiten gewassen dwarsstrepen van de letter T die dit effect Vertaling en begrijpen van een Latijnse doopakte uit 1777 Andreas 10-03-2024
Het lijkt een index te zijn en te verwijzen naar de pagina's 18 en 18vo. Daaronder staat 'Blanken' en 19vo, maar het Wat staat daar? René van Weeren 15-04-2023
Het lijkt er eerder op dat je de grootvader van vaderszijde gevonden hebt, al zul je dat verband nog moeten bevestigen Jan Gielis meerssenier, zoon van Peter Gielis des brouwers met Janne Faes? René van Weeren 15-04-2024
Het lijkt er op dat de voorafgaande akte geheel bovenaan begint. Ik heb er echter slechts een korte blik nu op geworpen Horen deze akten bij elkaar ?! René van Weeren 24-07-2021
Het lijkt er op dat deze Jan Adriaenssz Besane gevangen is genomen door vijandelijke schepen of zeerovers Jan Adriaenssz Het tweede deel van dit stuk wordt me maar niet duidelijk/coherent René van Weeren 30-09-2023
Het lijkt er op dat dit een schrijfoefening in het Duits is, waarbij de schrijver moet beschrijven wat hij/zij op een Transcriberen Duitse tekst uit 1879 René van Weeren 08-07-2022
Het lijkt er op dat dit een tweeledige achternaam is: Smet Vael. Zij wordt met de toevoeging coniugam namelijk ook zo doopakte Catharina Coeck 1667 Bornem (Be) René van Weeren 23-12-2020
Het lijkt er op dat het een gezamenlijk eigendom is, waarvan de dagelijkse inkomsten en uitgaven genoten en gedaan hoe te interpeteren René van Weeren 18-02-2021
Het lijkt erop dat mijn onderwerp per ongeluk tweemaal is geupload in het forum. Excuus. We kunnen de discussie binnen Schepenenproces vervolg Elsa 02-08-2021