Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Verdeling nalatenschap ............Brugmans SR#316 1568 Antwerpen

Beste dames/heren,

Bijgaand de tweede bladzijde van een schepenregister SR#316 1568 uit Antwerpen .

Het is mij gelukt de inhoud van de eerste bladzijde grotendeels te  bepalen, nl:

Mr. Jan Brugmans gezworen Exaninator van getuigen dezer stad ex prima, Jaspar Brugmans zijn broedere ex secunda, Martijne Brugmans hun zustere met Willeme van Avest ens marito et tutore (echtgenoot en voogd) ex tertia ende Margriete Brugmans hun zustere met Nicolase Peters schipper ens marito et tutore (echtgenoot en voogd) ex quarta partijen bekenden overlijden 

De tweede bladzijde (foto toegevoegd) lukt mij niet echt.

Ik vermoed dat de overledene Hendrik Brugmans is.

Kan iemand mij aangeven of ik dat goed heb.

 

Bij voorbaat dank

 

Reacties (2)

René van Weeren zei op ma, 01/08/2024 - 14:11

Het laatste woord van de eerste bladzijde is vermoedelijk 'onderlinge', tevens het eerste woord op de volgende bladzijde (gebruikelijk om de juiste volgorde van de tekstbladen te kunnen verifiëren). Het gaat hier om de nalatenschap van hun aller moeder, jonfrouwe Elizabet van Ruemen, de weduwe van de door jou genoemde Henric Brugmans.

Johan Brugmans zei op ma, 01/08/2024 - 14:54

Hi René ,

Hartelijk bedankt, dit had ik er nooit uitgehaald.

Verklaard ook veel. Kon me ook niet goed voorstellen (op basis van eerdere gevonden gegevens)  dat Hendrik Brugmans zo rond 1568 nog geleefd had. 

Jonvrouwe betekent dat jonkvrouwe of haar eerste huwelijk?

Ik denk namelijk dat Hendrik Brugmans al eerder was getrouwd en uit dit huwelijk ook kinderen had. Kon het al niet rijmen dat die eerdere kinderen niet genoemd werden.

In ieder geval hartelijk bedankt

Johan Brugmans

 

 

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.