Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Mariët, Inderdaad, excuus, ik was te kort door de bocht. Ik doe stamboomonderzoek naar Cornelis Hermansz, dus het Archief Graven van Holland 1569 Bas Hermes 11-08-2021
Beste meneer Van Weeren, Heel veel dank voor deze informatie ! Ik neem aan dat meester 'Willem' meester Damiano moet Hulp bij ontcijferen naam van de bruid Belem 10-03-2021
Beste René , Hartelijk dank voor de aanvulling! Dan zit het toch iets anders in elkaar dan ik dacht. Voor mij met name Nota onderhoud van een galei? Ralph van der Lans 05-05-2022
Beste René en Pauwel, Dank voor jullie antwoorden. Ik zal de voorgaande en volgende pagina's uploaden in deze serie. Met Hulp bij transcriptie Arie Eijgenraam 24-09-2022
Beste René van Weeren, Hartelijk dank voor de transkripties. Kosten molenbouw 3 Stan de Jongh 10-07-2021
Beste René en Herman, Hartelijk dank voor de vertaling. MvG Alex Pieter Blijenburg x Janneke Vastmans Alex 22-08-2022
Beste René, zeer veel dank voor deze uitgebreide transcriptie! Het zal mijn komend weekend gaan beheersen.. :-) Nogmaal Schikking nalatenschap 1641 Marc 19-05-2021
Beste René, Dank voor de duiding, gave is wel een interessante. Wellicht wordt er dan iets als 'de oude gift', als in Toponiem Sander 01-11-2021
Beste René, Dank je voor uw reactie. Dus Margareta is dus en zuster van Jan. Ik wist wel dat Cornelia zijn zuster was Zoek hulp met vertalen vanuit het Latijns (2) Alex 18-08-2021
Beste René, Dank voor de aanvulling. Ik ben bezig met een onderzoek naar alle schansen rond de Haarlemmermeer in de Inscriptie oude kaart 1582 Ralph van der Lans 14-05-2022
Beste René, Geweldig dat je dit zo snel hebt kunnen vertalen! Het mag duidelijk zijn dat het een ware kunst is, want dit Brief uit Amsterdam 25? maart 1573 van admiraal Bossu tijdens het Beleg van Haarlem met het verzoek versterkingen te leveren om de Dijk bij Huis ter Hart te doorgraven? Ralph van der Lans 22-03-2022
Beste René, Hartelijk dank. Zelf heb ik 60 jaar geleden HBS-B gedaan en daar zat geen Latijn bij. En om dan ook nog in Jan van Am(m)elroy - Adriana van Herlaer - 1264_173-R Antoon Geerts 12-11-2020
Beste René, Dank voor deze tip. Ik wist niet dat V voor Verso stond, maar dat klinkt heel logisch (zeker omdat op de Vervolgvraag gevecht Haarlemmermeer Ralph van der Lans 29-01-2024
Beste René, Dank voor je aanvulling en uitleg! scepe zou denk ik ook schepen kunnen zijn in de zin van een ambtenaar van Waar is hier nu precies voor betaald? Ralph van der Lans 28-03-2024
Beste René, Hoe zou je zo'n document noemen? Groet, Arie Eijgenraam Document Legation de France Arie Eijgenraam 31-05-2023
Beste René, Inmiddels de achterkant van het betreffende document gevonden. Toch graag nog even je mening hierover. Met Document Legation de France Arie Eijgenraam 05-06-2023
Beste René, Komt inderdaad ook uit diverse stukken naar boven. Ook voor de inning van accijnzen werkte dit vaak zo. Door Merrtolle of meurtolle? Ralph van der Lans 07-02-2024
Beste(n) Bedankt voor je hulp. Ik heb nog ver te gaan maar we geven niet op., het is te leuk. Er is maar een manier denk Er blijven steeds enkele onduidelijke woorden over 1459 Antwerpen Guido Snoeys 30-08-2023
Beste, bedankt voor uw bericht! Nu las ik een artikel over Transkibus, wat mij ontloedigt om te starten met een studie Cursus/boek paleografie Ronny 22-04-2023
Beste, Even een vraagje: in de ontvangen e-mail stond dat, als je aan de finale wenst deel te nemen, je dat in reply Winnaars voorronde paleografiewedstrijd bekend ! Op naar de finale op 14 maart Esther Van Thielen 04-03-2020
Beste, Bedankt voor jullie bijdragen. Hierbij een poging mijnerzijds om deze akte in het Nederlands om te zetten Bosch Protocol 1250-399v Wil Peels 30-08-2022
Beste, De afbeelding is in minimaal formaat en daardoor nauwelijks goed leesbaar. Kun je een betere versie uploaden? schrijven van Willem van Oranje aan Herentals René van Weeren 28-11-2023
Beste, Het komt er op neer dat Jan in de jaren 1414 - 1415 een som nalaat aan een kind van Clause en beide kinderen van buitenechtelijke kinderen ?? Guido Snoeys 05-07-2021
Beste, Hierbij de eerste pagina Met heel veel dank Transcriptie LUK 24-07-2023
Beste, Hierbij: alvast bedankt voor de moeite! De lettercombinatie komt drie keer voor in dit stukje. Mvg, Esther wat staat hier? Esther VT 15-07-2020