Reactie Oplopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
mijn versie anno domini 1654 comparavimus duo peristromata aurea pro quinquaginta florenis unum pro maiori altari altrum latijnse tekst III Andreas 21-02-2020
mijn versie anno domini 1651 comparavimus sedilia pro pastore, pro custode et edituis magistri mensae spiritus s(anc)ti latijnse tekst II Andreas 21-02-2020
mijn versie: zum freundlichen Andenken Ihnen liebe Wilhelmine, Von Ihrer Treuen Emma Schuricht Viersen d(en) 15/11/1902 Verzoek: Vertaling Duitse tekst foto Dame 1902 Andreas 04-02-2020
mijn versie: Me Wetterem née Eugenie Van de Vijvere gd mère de mr Max De dame op de foto zou de grootmoeder kunnen zijn Verzoek: Vertaling Franse/Nederlandse tekst op foto Andreas 10-01-2020
Mijn versie: Rekeninge bewijs ende reliqua als doenden is Jan Peijnenborchs van alsulcke administratie als hij heeft Hulp verzocht bij spiegelschrift? Geert Ouweneel 07-04-2024
mijn versie: Juling und Fritzing Wendorff Gevraagd: vertaling (Duitse?) tekst op oude foto Andreas 08-01-2020
Mijn versie. 1. Bouwen Snoeye verc(ocht) Willeme vande(n) Werve die XX s(chellingen) gro(ten) ts(jaers) erflike(n) r Nog twee lijntjes Paul Peeters 13-06-2023
Mijn versie, over vergulder ben ik niet zeker.: voor het affhouwen van het opgaende houdt ende schaerhout bijden voors Schepenbankakte Budel 26-05-1658 René van Weeren 10-01-2024
Mijn versie, met dank ook aan Otto 1. Cornelijs Peter Coppenszone bekende en[de] ve[r]lide in gerechte[r] huwelike[r] Huwelijk nieuwe poging 1451 Antwerpen René van Weeren 24-10-2023
Mijn versie, maar nog niet foutloos denk ik 1. Elisabeth van Standonc met Bouwen Snoeye hare[n] wett[ighen] man en[de] Graag fine tuning 1424 Antwerpen René van Weeren 16-02-2023
Mijn versie, maar aanpassingen en verbeteringen welkom XIIII julio 1. Aert vander Lynden ende Katline Peter Smit dochter Nog te verbeteren aub 1447 Antwerpen René van Weeren 05-09-2023
Mijn versie, al loopt er rechts wat weg in de bladvouw 1. Adriaen Smit huydevette[r] en[de] Laurette Snoys e[ius] uxor Nog afkorting en laatste zin ... René van Weeren 21-11-2023
Mijn versie, aanpassingen in bold. Wij Cornelis Aerts ende Stoffel De Beuckeleer scepenen in Eeckeren maecken condt dat Akte uit het OGA-Ekeren van 1597 René van Weeren 29-11-2023
Mijn vermoeden dat het tussen september - december was klopt dus. Blijft een leuke manier van puzzelen, maar soms zie je 3 onbekende christelijke? dagen Ralph van der Lans 22-03-2024
Mijn vader Kees, zoon van Abraham te Dirksland heeft mij ooit verteld dat die smit zwaarden had gemaakt voor ene Willem ik kan dit niet lezen. Wie helpt? Astrid Nieuwland 29-06-2021
Mijn transcriptie Ick Claeijs Bosmans beken ontfangen te hebb[en] uut handen Steiven Adrijaen Peter Steiven de soem van Paleopuzzel nr. 56: kwitantie uit een voogdijrekening 11-03-2019
Mijn transcriptie: 16 Bernardus Wilhelmus filius legitimus Gielis van Herten et Maria Crompvoets conjugum Leonardus Wie is de peetmoeder? Archimboldo 01-01-2019
Mijn transcriptie: Opdracht Leonart Dirck Janssz van Zoetermeer Op huyden den 23 Mey anno 1577 compareerde voor mij Weesakte Geert Ouweneel 02-12-2019
Mijn transcriptie: Ic, Jan Florysz die Kock, scoudt van Zoetermeer, doe kondt allen luden, dat voir mijn quam Jonge Jan Verzoek transscriptie Geert Ouweneel 14-01-2020
Mijn transcriptie: den vercooper waernisse* ende claernisse als recht is onder verbant als nae rechten present d heer Een voor mij nieuwe afkorting. Machiel van Veen 22-08-2021
Mijn transcriptie, met wat verschillen vergeleken bij die van Niels: Voor een dubbelt vande staet, scheydinge ende Weeskamer transcription Geert Ouweneel 01-12-2020
Mijn transcriptie van deze niet zo simpele tekst. Ik hoop dat anderen de fouten verbeteren, want die staan er zeker in Opper Hurnich te Wijchen. Andreas 04-10-2020
Mijn transcriptie komt er nu zo uit te zien, alles onder voorbehoud uiteraard. Schepenen op voors. supplieck en gelet supplieck van Caec. en Hendr. Spelmans stiefkinderen van M A Moermans Pauwel 10-03-2023
Mijn transcriptie is iets afwijkend van die van Geert. Jan Wullaerts, f[ilius] Reyners, coster van Belleghem, als voocht Tip! Transcriberen, hoe doe je dat eigenlijk? René van Weeren 25-02-2022
Mijn transcriptie is fout van steyne tot Hillebrandtz Afgezien daarvan: zie: Jac. Vrancken. Van een 'Laetheer' en een Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn 06-10-2018