Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Pauwel, Je hebt gelijk: een diakritisch teken op de u, en geen us-lus of zo. “Weggemoffeld” was overigens niet Latijnse vertaalhulp gevraagd Michel Oosterbosch 26-03-2019
Beste Pauwel U bent een held! Ik ben u zeer dankbaar voor deze transcriptie én vertaling! Geschiedenis wordt plots veel Sterfgeval Gruitrode (Belgisch Limburg) 1719 Veerle 21-01-2019
Beste personen Ik heb heel dringend hulp nodig of iemand die mijn dossier uit 1730 over een moord kan lezen en Middeleeuwse paleografie imani schepens 17-12-2022
Beste Peter, hier mijn aanvullingen en kleine aanpassingen: Geregistreerd te Boxmeer den negentienden Januari 1800 Wat schrijft de notaris in de gearceerde velden? Otto Vervaart 20-11-2023
Beste Peter, ik lees Van Swiet, met de zwierige krul aan het eind is het misschien zelfs Van Swieten. kan iemand dit ontcijferen? Otto Vervaart 01-12-2021
beste peter, Het eerste stuk heb ik getranscribeerd en staat hieronder. de laatset regel met de datum verdwijnt achter Eigendomsbewijzen van land in Stompwijk, 1494 en 1513 Geert Ouweneel 02-12-2019
Beste Peter, Welke woorden heb je niet? En als het goed is zijn er meer bladen. Je kunt de volgende bladen toevoegen Hulp bij vertaling van een tekst René van Weeren 03-02-2024
Beste Peter Ik had een lang verhaal getypt, maar deze site werkt niet al te best. Als je je naam vergeet in te vullen Wie wil dit voor mij "vertalen"? karin farla 25-09-2020
Beste Philip, dit lijkt me inderdaad de afgekorte vorm van anderhalf. Handschrift Buchel: hoeveel hoeven land? Otto Vervaart 08-05-2023
Beste Piet, er is onvoldoende contrast om de tekst te kunnen lezen. Mvg jos Perkament 1757 Jos van der Biezen 09-12-2021
Beste Piet, volgens mij staat er naturelijk, natuurlijk in de zin van buitenechtelijk. Wat voor een kind? Otto Vervaart 25-07-2018
Beste Piet, heel veel dank voor je reactie. Helaas heb ik nog niet kunnen achterhalen waar die burgemeester Buijsen dan leeftijden en jaren onleesbaar Jan van den Biesen 03-01-2024
Beste Pieter, Leuk dat je een reactie geeft. Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan naar de familie van Bostelen en het Transcriptie testament 2 van Aalbert van Bostelen Martijn 29-12-2022
Beste Pieter, Mijn Spaanse collega heeft er een Engelse samenvatting van gemaakt; om zijn werk recht te doen Spaans document uit de 16e eeuw René van Weeren 08-05-2023
Beste Pim, transcriptie volgt nog, maar zij staat ook in april voor de rechtbank: zij heeft dan samen met een Engelse confessieboeken René van Weeren 01-11-2021
Beste Pros, Ik betwijfel of het Paulus Munters betreft. Het lijkt er op dat de registratie een huwelijksakte betreft Huwelijk Paulus Munters 1643 Rene van Weeren 11-04-2020
Beste puzzelaars, Goed bezig geweest de afgelopen week. Dank. Binnenkort plaats ik mijn oplossing. Nu op zoek naar een Paleopuzzel nr. 47: Droog Deurne 29-10-2018
Beste puzzelaars, Hartelijk dank voor jullie reacties. Hierbij een oplossing: Noch een ander remedie voor de peste Paleopuzzel nr. 73: Geneesmiddel voor een ziekte 09-03-2020
Beste Quiot, Het is in principe níet de bedoeling dat het forum als een gemakkelijke gratis transcriptieservice wordt Transcriptie 10-06-2022
Beste R van Weeren, Wil je hierbij bedanken voor de snelle reactie op mijn verzoek. Ben altijd verbaasd met de uitkomst doopbewijs van laurens coupens 1 januari 1674 Wil koppens 20-06-2022
Beste R. van Weeren, Ik kom graag met u in contact over Dhr. Frans Storm van Leeuwen. Hij komt voor in mijn GEVRAAGD Transcriptie 19e eeuwse tekst op foto Marinus C. Valois 22-01-2021
Beste Ralph, in de eerste tekst wordt aan het begin ene Allijn van Leeuwerden genoemd, het jaartal is inderdaad 1539 Stadsrekening Haarlem 1540: onmiskenbaar de meeren, maar gaat dit enkel over de onkosten? Otto Vervaart 03-02-2024
Beste Ralph, mijn eerste idee is dat er vribuiter staat, een vrijbuiter, niet zo'n gekke tekst op een schip van Insciptie Vlag op schets Leonaert Bramer Otto Vervaart 08-06-2022
Beste Ralph, na enig zoeken naar deze ordonnantie lijkt het erop dat dit stuk niet ergens gedrukt ter vinden is, andere Ordonnantie van Karel V uit 1518 t.a.v. tolheffing Otto Vervaart 03-01-2024
Beste Ralph, nu ik nog eens kijk zie ik dat de ordonnantie toch in het Groot Placaet-Boeck van Holland staat afgedrukt Ordonnantie van Karel V uit 1518 t.a.v. tolheffing Otto Vervaart 03-01-2024