Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Henk, voor het leesgemak heb ik een uitsnede gemaakt met verhoogd contrast. Is dit trouwens het juiste document Aankoop de Hogenhoff Otto Vervaart 06-11-2023
Beste Henk, De brief vermeldt dat Thomas Tompson en Maria Leven twee jaar eerder in Holland 'op Calvinistische wijze' (d Wat staat daar Rene van Weeren 16-06-2020
Beste Henk, Het beste kun je de bestanden gewoon plaatsen en aangeven of je een volledige transcriptie/vertaling of een frans handschrift René van Weeren 11-04-2023
Beste Henny, ik lees de tekst als volgt: Baptizatus est Jacobus filius legitimus / Danielis Hommel lutheranus, et / Onleesbare doopakte Otto Vervaart 07-10-2021
Beste Henny, licht geld is een uitdrukking voor geld na een muntdevaluatie, het gaat betaling in munten met een lager licht gelt Otto Vervaart 12-11-2023
Beste Henri, Ik denk dat een link naar de akte (indien beschikbaar) beter is, de afbeelding vergroot niet erg waardoor erfpachtakte frederik hendrikplantsoen 88 te Adam René van Weeren 30-07-2021
Beste Henrita, de tweede inschrijving luidt: Iuncti sunt matrimonio Laurentius Gisberti van den Berck et Maria Henrici trouw akte van laurentius gisbertus van den berck Otto Vervaart 17-02-2021
Beste Henry, bij de ontbrekende woorden gaat om geldbedragen. In de tweede regel staat er gl [gulden] ende x st[uver[s Schepenbank Budel verkoopakte 07-09-1649 Otto Vervaart 30-10-2023
Beste Henry, de dagtekening luidt in festo Purificationis, het feest van de opdracht van Jezus in de tempel door Maria Schepenbank Budel februari 1528 Otto Vervaart 28-04-2024
Beste Henry, ik zie slechts één ontbrekend woord in de vijfde regel, sijn! schepenbankakte Budel 1653 Otto Vervaart 13-09-2023
Beste Herman en Chris, jullie allebei enorm bedankt met de hulp! Wat leuk dat ik nu weet wat hij schreef en vanuit welke Kaart in het Duits - wie kan helpen? Alexandra 06-04-2018
Beste Herman en René, hartelijk dank voor jullie snelle hulp. Jullie beider transcripties komen aardig overeen. Mijn schepenakte van Cuijk uit 1677 Eric 02-05-2023
Beste Herman en Rene, Er is nog een akte waar Hermanne vermeld wordt als kind maar ook hier is door de afkorting het buitenechtelijke kinderen ?? Guido Snoeys 05-07-2021
Beste Herman, bedankt voor je reactie! Kan het misschien zijn dat ik de correcties over het hoofd zie of dat je per Controle van transcripties gevraagd David 23-06-2021
Beste Herman, dank voor je poging. Het is inderdaad een heel lastig handschrift, eerder van een huisarts dan van een Deel van een scheepsverklaring, 1711 Jan 30-07-2022
Beste Herman, hartelijk dank voor de bemerkingen! 1) dit moet inderdaad zijn "die" 2) het lijkt plausibel hoog of laag uit het dagboek van de timmerman Peter De Winter stadsarchief Antwerpen. Dit is het handschrift van mijn rechtstreekse voorvader Peter de Winter. Ik wil graag weten of mijn ontcijfering juist is, er zijn een paar onzekerheden. Werner De Winter 11-03-2019
Beste Herman, hartelijk dank voor je snelle en uitgebreide hulp. Het handschrift van Rutger de Haen blijft inderdaad huwelijkse voorwaarden Aelbert Jacobs en Maria Peters 1718 deel 2 Eric van Daal 27-09-2021
Beste Herman, het is wel degelijk "quytgeschouwen". De letter na de 'h' is een mislukte 'o', dan volgt een 'u' en Latijnse tekst 3 (ontbrekende woordjes). Paul Peeters 23-02-2018
Beste Herman, het lijkt wel een paleopuzzel. Voor het leesgemak heb ik een screenprint gemaakt van de tekst. Mijn eerste leeshulp gevraagd Otto Vervaart 30-10-2021
Beste Herman, ik bewonder je inzet en doorzettingsvermogen! Het nieuwe fragment zou zo hier als paleopuzzel kunnen wie kan dit woord lezen?? Otto Vervaart 08-11-2018
Beste Herman, ik zag je laatste reactie pas na mijn eigen reactie verstuurd te hebben. Dank voor de vertaling van de Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn 03-10-2018
Beste Herman, OK, nu zie ik het ook: ik was duidelijk toe aan de lunch toen ik ernaar keek! hulp bij franse akte. Otto Vervaart 10-03-2023
Beste Herman, zeer bedankt voor je hulp. Ik denk dat je transciptie wel correct is. Arnold Bloemarts ben ik eerder tegen geschil Hermen van Dael en Hanrick Jans Broickman Eric 24-11-2019
Beste Herman, Ook jij bedankt voor de aanvulling op deze afkorting! Een afgekorte achternaam Hanny en Margot 22-05-2021
Beste Herman, ook als ik de complete bladzijde van dit register op de site van het BHIC - of via www.archieven.nl - wie kan dit woord lezen?? Otto Vervaart 03-11-2018