Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Fred, dit is een openbaar forum. Dit betekent dat iedereen je verzoek tot transcriptie kan lezen. Wie er dan Nog een openstaande vraag aan Renée van Weeren Andreas 07-05-2022
Beste Fred, Ik heb inmiddels ook een proging gedaan, en zal vanavond een kans wagen om het een en ander te ontcijferen Wie kan nog iets leesbaar maken uit een akte? René van Weeren 25-04-2022
Beste Fred, Ik wil best een poging wagen. Maar dan is wel een afbeelding nodig. Veel formele teksten zijn vaak Transcriptie van 2 documenten Latijns >> Nederlands René van Weeren 19-11-2021
Beste Fred, Is er een stuk tekst dat voor jou slecht leesbaar is? Hulp bij transcriptie gevraagd René van Weeren 27-10-2022
Beste Fred, Misschien krijg je een antwoord als je een scan van de tekst uploadt en aangeeft waar dat woord precies Wat is de betekenis van het woord "laethijnt" in deze zinsnede? Arcimboldo 22-04-2023
Beste Frits, de afkortingen zijn inderdaad het merendeel van hetgeen ik kan aanvullen en/of corrigeren: Universis ad opdracht van een Hof in Megelsum (onder Meerlo) aan Gerard, graaf van Jülich 27 oktober 1324 Otto Vervaart 02-02-2021
Beste Frits, de twee Jacobs dragen het allodiale goed op aan de graaf van Gulik en ontvangen het terug als leengoed voor opdracht van een Hof in Megelsum (onder Meerlo) aan Gerard, graaf van Jülich 27 oktober 1324 Otto Vervaart 03-02-2021
Beste Frits, een regel lager staat er in de tekst van Ieenrechtten, dan zal het wel blenynge zijn, kennelijk is het een Beetje hulp gevraagd bij een akte uit 1486 uit Horst Otto Vervaart 25-07-2022
Beste G. Lukassen, Om dat na te gaan zou u op zoek moeten gaan naar de administratie van de strafinstelling waar de Vertalen 1 regel Frans strafdossier Napoleon René van Weeren 11-09-2023
Beste Geert en An, hartelijk dank voor jullie hulp. Bossche Protocollen 1575 Eric vD 23-07-2020
Beste Geert en anderen, grote dank voor de zo snel geproduceerde transcriptie. Als u voor uw werk een vergoeding wilt schepenakte uitschrijven Arnold Simons 27-03-2023
Beste Geert en Andreas, Graag wil ik jullie bedanken voor jullie hulp om deze akte voor mij te ontsluiten. Geweldig. Het benoeming weduwe Wolphart van Daell tot ontvanger deel 2 Eric vD 17-08-2020
Beste Geert en Andreas, Excuus voor mijn verlate reactie. Hartelijk dank voor uw moeite bij de ontcijfering van deze Vestbrief Elsa 03-07-2021
Beste Geert en Andreas, Dank voor de aanvulling. Ik heb wat bijgeleerd en ik ben overtuigd: er staat 'pannen'. Maar wat Nieuwe klokken 1632 Pros Vandebroek 17-02-2020
Beste Geert en Beste René, hartelijke danken. Akte te 's-Hertogenbosch : verwantschappen tussen de benoemde personencomparanten nadine 16-11-2020
Beste Geert en Michel, veel dank voor de transcripties! Ik ben er zeer mee geholpen. Dank en alle goeds, Marc Wat staat er in deze akte? Marc 14-02-2022
Beste Geert en Otto, Heel erg bedankt voor jullie hulp! Geert, compliment voor hoe snel je dat hebt gedaan. Hartelijke Naam, datum en onderwerp minuutakte uit Dinteloord David 21-06-2021
beste Geert en Pauwel, dank je voor de verwijzingen. In bijgevoegd beeld vinden jullie de volledige pagina's. Op de Schepenakte Mechelen 6 november 1603 Carlo van Eysendyck 23-02-2023
Beste Geert en Rene, veel dank! Dit had ik er niet uitgehaald. Machtiging verkoop huis 1626 Jan Thijm 27-06-2020
Beste Geert en René, Dank voor alle moeite! Als ik het goed begrijp gaat het over de verkoop van een bezit in Teteringen vestbrief 1581 Ton van den Boom 10-03-2024
Beste Geert en René, Hartelijk bedankt beiden voor het werk dat jullie hebben verzet. Ik ben er op deze manier helemaal huwelijks ban? R.H. Groen 19-04-2023
Beste Geert en Rene, Hartelijk dank voor de hulp ! Onder de paar woorden die ik niet had zat "geprocreert." Dit ben ik Defloratie zaak in Utrecht 1751 Louis van Veenendaal 26-05-2020
Beste Geert en Rene, Hartelijk voor de snelle reactie & hulp ! Nog een laatste vraag: wat betekent "ingebracht Piloort" Onduidelijkte tekst ondertrouw Amsterdam 1596 Louis van Veenendaal 20-05-2020
Beste Geert en René, Wederom dank voor jullie hulp. Ik blijf nog even speuren. Ook al heb ik nog niet gevonden wat ik Vervolgvraag gevecht Haarlemmermeer Ralph van der Lans 30-01-2024
Beste Geert hartelijk dank voor je hulp. De akte biedt voor mij zeer interessante informatie. verklaring Hermen van Dael voor schepenen van Grave uit 1621 Eric 01-05-2023