Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Jan Paul, is het inderdaad een L? Ik denk aan een I voor Illustrissime, misschien helpt een concreet voorbeeld om Staten Generaal Otto Vervaart 13-11-2021
Beste Jan Willem, Hierbij een poging. Aangezien ik niet heel erg bekend ben met deze bron, twijfel ik of ik alles goed Overloper Oostwatering Walcheren René van Weeren 06-05-2023
Beste Jan Willem, Is deze bron online beschikbaar en van welk jaar is deze? Ik ben bezig met een poging, maar om een Overloper Oostwatering Walcheren René van Weeren 02-05-2023
Beste Jan, de derde hoofdletter is geen Tof G, de vorm is echt anders, ik lees als naam Qeuntien, wat neerkomt op Onduidelijke naam: Geuntien of Teuntien? Otto Vervaart 11-08-2020
Beste Jan, het enige dat je hieruit kan afleiden is dat hij naar alle waarschijnlijkheid geen weduwnaar was bij het Leesprobleem uit de 18e eeuw. René van Weeren 03-01-2022
Beste Jan, het is even turen naar dit woord, maar als je de namen van de maanden in het Latijn nagaat, zijn er slechts Wlke maar staat hier otto Vervaart 12-12-2022
Beste Jan, hierbij de eerste pagina, typefouten voorbehouden. Interpunctie en hoofdlettergebruik als in hedendaags Elbert Roelofs zoon verkoopt een huis in 1593. Maar hoe precies? Rene van Weeren 14-05-2020
Beste Jan, ik begrijp dat je het register niet vindt via de aangegeven link, dat lukt mij ook niet, want als je op de stamboom fam. van Veghel Otto Vervaart 14-06-2020
Beste Jan, ik heb het in kleur gedigitaliseerde register van Opheusen bij het Regionaal Archief Rivierland via https:/ Hoe heet Grietie van haar achternaam? Otto Vervaart 01-06-2022
Beste Jan, ik kom er niet helemaal uit, maar van wat niet tussen () staat ben ik vrij zeker: Davidt Ritchardtss van ondertouw akte archimboldo 31-12-2017
Beste Jan, ik lees nog na het jaartal sabbato ante, wat daarna volgt is niet scherp genoeg te zien, het contrast in de Wat is de datum Otto Vervaart 04-07-2023
Beste Jan, ik lees out omtrent xliiii jaren, 44 jaar. Van de burgemeester wordt vermeld residerende tot Oosterhout. leeftijd en jaren onleesbaar Otto Vervaart 27-09-2023
Beste Jan, Ik zocht even naar de mogelijke afkorting, maar vond deze beleefdheidsfrase niet. Wellicht is hij te vinden Tekst uit 1830 met betrekking op bannelingen boed Marres 08-10-2020
Beste Jan, kun je een link naar de bron geven? Misschien helpt de context dit te ontcijferen. Bossche protocollen 1245 fol 77v René van Weeren 19-10-2022
Beste Jan, Transkribus - en ook andere tools - kunnen (nog) niet letters los zetten waar wij dat verwachten, en twee doodslag in 1608: ongelukkig ongeval? Otto Vervaart 23-01-2024
Beste Jan, Is het mogelijk dat je de hele akte plaatst? Dat plaatst de aantekening mogelijk meer in een context waarmee Wat wordt er geschreven in de kantlijn?. René van Weeren 26-09-2020
Beste Jan, Hieronder de transcriptie. Er zijn ongetwijfeld boeken over bepaalde soorten gebruiksvoorwerpen, maar geen inventarislijst René van Weeren 22-05-2021
Beste Jan, Ik besef dat het veel is. Ik probeerde het zelf, maar ikzelf kan er niets zinnigs van maken. Zelfs met een Schepenbank Luc 19-03-2024
Beste Jan, Ik heb enkele delen van de Eemlandse klappers. De klappers zijn ook in het Archief Eemland in Amersfoort te Info Niesje Bonsel Clarice Putters-Liao 09-12-2020
Beste Jan, Welke doop betreft het op de pagina? doop te Geffen 31 december 1675 René van Weeren 31-05-2021
Beste Jan, Zeker niet eenvoudig te ontcijferen. Volgens mij zijn het Bonifantia Helena Pet[rus] Lamb[ertus] Leesverzoek index Kaldenkirchen 1887 René van Weeren 17-11-2020
Beste Jan, Zou het kunnen zijn dat ik de rechterkant van scan 806 ontbreek? Ik voeg hem voor alle zekerheid nog eens bij Schepenbank Luc 23-03-2024
Beste Jan-Willem, de nabewerking van dit origineel toont een lastig schrift! Het begin valt wel vlot te,lezen Bosch Protocol 1176 145 Otto Vervaart 21-06-2022
Beste Jasper, Hierbij vast de Franse transcriptie en een korte samenvatting vooraf: Het betreft een akte van 17 februari Franse akte 1623 Leiden René van Weeren 05-03-2024
Beste JB, dit plaatje is niet erg duidelijk. Het helpt altijd als je meer tekst laat zien want dan kun je letters Hoe was het ook al weer? 14-10-2019