Reactie Onderwerp Auteur Oplopend sorteren Datum
Pater ut ipse fatet[ur] = vader is, zoals hij zelf toegeeft Patrinus (peetvader) is Jo[ann]es Köpp, p[er] p[ro]curatorem Bedoeling lateinse text René van Weeren 29-09-2020
De[n] 16e[n] august[ii] 1665 Jan van Assendelft, weduwenaer, van Haerle[m], wonen[de] op de Raamgraft met Annetje Jeltes transcriptie verzoek Rene van Weeren 30-09-2020
De achternaam van de tweede getuige is Gysbrechts. Het ontbrekende woordje tussen hac en messionario lijkt me 're' te hulp gevraagd bij namen ontrafelen René van Weeren 30-09-2020
Bij vergelijking met de andere tekst op het blad staat ook in de laatste vermelding onderaan tweemaal het woord (derde Transcriptie verbetering René van Weeren 30-09-2020
Decima septima [octo]bris contraxerunt sponsalia Christianus Smet et Anna Wittock coram testibus Andrea Smet et Maria Huwelijksakte Christianus Smet en Anna Wittock 1693 Belsele BE René van Weeren 02-10-2020
Dag allen, Ook maar eens naar deze inschrijving gekeken. * Ik heb de indruk dat de het eindpootje van de m en het Doopregistratie Guilielmus op 6-8-1688 Berghem René van Weeren 05-10-2020
Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat zij namens één of wellicht zelfs uit naam van beide peetouders optrad, zeker gezien Noe ipso? René van Weeren 06-10-2020
Ik twijfel over het laatste woord van de derde regel, maar de rest volgt hieronder. Het lijkt op transport van een al in Verzoek om vertaling tekst uit 1646 (rekening rentmeester Assen) René van Weeren 06-10-2020
Chris, helemaal correct! Ik had het haaltje onder de e over het hoofd gezien en het als 1 woord gezien, maar jouw lezing Verzoek om vertaling tekst uit 1646 (rekening rentmeester Assen) René van Weeren 06-10-2020
Mijn Latijnse naamvallen zijn wat roestig, maar hierbij mijn poging die 18[a] junii hujus anni baptizata est Rupelmundae Tussen voegsel bij een doop register René van Weeren 07-10-2020
Ik sluit me aan bij A Theuns, met een kleine wijziging op de voornaam van de eerste getuige: Ludovicus De voornamen van Schrift Herkenning René van Weeren 07-10-2020
Korte achtergrond ter info: de huwelijksbelofte aan elkaar was in die tijd feitelijk al een verbintenis die niet zonder toegevoegde tekst René van Weeren 09-10-2020
Kleine aanvulling: bouwmanserve Deel van memorie van successie uit 1848 René van Weeren 09-10-2020
Beste M.G.M. van der Wiel, Inderdaad is de beperking in die periode opvallend. De gewoonte om een vervanger aan te Noe ipso? René van Weeren 09-10-2020
Dear J.J. Johnson, I think the address is as follows NL mijn heer mijn heer Jacoobis Oosterwick op dee Heerregraft Help with address René van Weeren 12-10-2020
Dear J.J. Johnson, Short summary: * L. van Oosterwijck has been appointed legal guardian over the children of his late Letter to weeskamer René van Weeren 12-10-2020
Ik heb even de voorafgaande dopen bekeken, om uit te sluiten dat het een datum in Romeinse cijfers was (VI of IV). De Hulp gevraagd bij transcriptie René van Weeren 12-10-2020
Jazeker, dat tekentje is het woordje 'in'. Doopregisters werden soms bijgehouden op basis van doopbriefjes van de Hulp gevraagd bij transcriptie René van Weeren 12-10-2020
Ik kon de afkorting 'op' eerst niet thuisbrengen, maar die bleek uit het fragment bij je andere vraag: het staat voor transcriptie verzoek René van Weeren 12-10-2020
Den 9en december Haesie Claes een legerste in de Grote Kerk 1/4 bel[uy]t 22-0-0 Rijck Willemss een openinge van een kint transcriptie verzoek René van Weeren 12-10-2020
Correctie op mijn eigen oplossing: gelet op de andere tekst is de afkorting 'be' aan het eind vermoedelijk bedoeld als 1 transcriptie verzoek René van Weeren 12-10-2020
Ik twijfel tussen de G's en de J's, maar er van uitgaande dat die toch verschillen kom ik tot: V Andris Gansens M Graag vaststellen van de juiste naam René van Weeren 13-10-2020
Kort samengevat: omdat de bruidegom geen overlijdensakte van zijn moeder kan overleggen, worden haar overlijdensplaats Overlijden Jeanne Pailler René van Weeren 16-10-2020
Met dank aan het genealogisch woordenboek van Heemkundekring De Semse (https://desemse.be/genealogisch-woordenboek/): MC afkortingen begrafenissen René van Weeren 19-10-2020
In li-marge: ED | ED* uts[upra] | uts[upra]** Een kint van van Jan Lie Corporael, nalaeten[de] echte vader en[de] moeder Overleden kind 1652 René van Weeren 19-10-2020