Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Koos, ik lees op het eerste gezicht: ros / teuve , maar ik heb geen idee wat dit mag betekenen, het doet me niet Afbeeling Otto Vervaart 19-01-2021
Beste Koos, in de tweede regel zie ik in de voors. kistwaert 4--0-0. Wordt hier vaker de term waert gebruikt bij de Schilderij Otto Vervaart 19-01-2021
Beste Koos, soms zie je het echt niet, maar dan blijkt de oplossing tamelijk eenvoudig: in veel akten zitten vaste Hendrik de Keyser Otto Vervaart 02-10-2020
Beste Kris, dit cursieve schrift is wat onscherp, en veel woorden zijn afgekort, hier een poging tot verbetering, maar Schepenprotocollen Nijmegen 1467 Otto Vervaart 14-11-2023
Beste Kris, inmiddels zie ik dat de notities in het schepenprotocol in deze jaren beginnen met de namen van bueren, het Schepenprotocollen Nijmegen 1467 Otto Vervaart 14-11-2023
Beste kunstliefhebbers, Weet iemand van wie deze handtekening is? De meeste schilders zetten hun handtekening rechts op Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft Esther 04-01-2024
Beste kunstliefhebbers, Weet iemand van wie deze handtekening is? De meeste schilders zetten hun handtekening rechts op Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft Esther 04-01-2024
Beste Kurt, op de foto is de bewuste handtekening in de linkeronderhoek ook bij vergroting onsherp. Kun je een foto Onbekend of niet Otto Vervaart 16-07-2018
Beste Lars, ook ik lees Lamberti. De streep door de b loopt toevallig links door tegen de L aan, ik zie diezelfde l ook Probleem datering uit 1432 Otto Vervaart 15-03-2022
Beste Lars, Dank voor deze duiding. De altaren zijn mij zeker onbekend, dus op dat vlak een leuke vooruitgang! Mvg Latijnse tekst - 16e eeuw Brend 10-04-2020
Beste Laurens, mijn excuses voor de late reactie, je opmerking was me even ontgaan. Wellicht heeft 'gierig', zoals JW Een voorbeeld van de finaleteksten op de paleografiewedstrijd Jitske Hell 29-11-2022
Beste Laurens, mijn excuses voor de late reactie, je opmerking was me even ontgaan. Wellicht heeft 'gierig', zoals JW Een voorbeeld van de finaleteksten op de paleografiewedstrijd 29-11-2022
Beste Leo, Hoe heb je de doop van het andere kind gevonden? Ik heb gezocht via wiewaswie maaar kom er niet direct uit. Hulp bij transcriptie gevraagd van een geboorteakte Fred 14-01-2023
Beste Leo, ik lees hier voorlopig: Bon Ipocras . Volgens mij is het Frans. De afbeelding komt mij niet helemaal onbekend miniatuur in geschiedenisboek middelbare school Otto Vervaart 05-02-2019
Beste Lesius, fijn dat je ook een link naar de gehele akte hebt bijgevoegd! Ik lees in beide gevallen Hemmelenberch. Bij Toponiem Otto Vervaart 01-05-2019
Beste lezer, Aangehecht het originele document, ik vrees dat ik er niet veel van kan maken. Is er iemand die nieuw licht Interpretatie transcriptie Sanne 31-03-2021
Beste lezer, Het is heel raar, ik kan geen nieuw onderwerp aanmaken, maar wel reageren op een ouder onderwerp. Vandaar interpretatie "overgegeven aan" Sanne 18-03-2022
Beste lezer, De vertaling van Geert levert weer nieuwe informatie op, maar ook nieuwe vragen.. Er staat dus: "... dat Redelijk leesbare tekst 17de eeuw (maar voor mij niet niet goed genoeg..) Sanne 30-11-2021
Beste lezer, Ik heb nog een doopakte van hetzelfde gezin: https://archief.amsterdam/indexen/deeds/e98ad133-190f-4a1b Doop Amsterdam 1600 Sanne 24-06-2021
Beste lezer, Zie hierboven - pagina's 9 en 10 van een akte die ik gekregen heb zijn vertaald. Pagina 8 is leeg of akte 1680 Sanne 27-04-2021
Beste lezer, Ik ben op zoek naar familie of een familie-archief van H.A.M. van Hoffen. Wie helpt me? Groeten, Roel Welke naam staat hier? Roel Kuiper 11-08-2021
Beste Lidwina, in het geval contra als 9tr* - een sterretje alleen voor het voorbeeld - staat er een bovengeschreven Transcriptie van de afkorting 9 ( con- /com-) Otto Vervaart 16-08-2021
Beste Lieve, ik lees uxoratus cum Joanna, getrouwd met Joanna. vertaling nog niet gevonden Otto Vervaart 13-05-2020
Beste Linda, ik deed een poging om dit schilderij op te sporen in de databases van het Rijksinstituut voor Schilderij Otto Vervaart 26-04-2021
Beste Louis , zowel achter Sifredi als achter woonende staat alhier. Na garnizoen volgt het woord liggende, wellicht is Soldaten huwelijk in Rhenen in 1639 Otto Vervaart 28-05-2020