Reactie Onderwerp Auteur Datum
Bedankt voor deze transcriptie. Met behulp van Copilot onderstaand de tekst in modern Nederlands: Op 21 oktober 1630 Derck van Bronkhorst Frans van Dijk
Poging nog te verbeteren Montens Cheeuws qu(od)am Adam wijlen Adriaen Godert Jan Cheeuws zoons zone tot Sinte Willem van Zalingen 1571 - Vestbrief Breda Paul
Hallo Dennis, Top! Hartelijk dank weer voor je hulp. Ik ben er zeker blij mee. Weer een stapje verder met de ontrafeling akte uit schepenprotocol Den Bosch uit 1617 deel 2 en 3 Eric
Hallo Dennis, Hartelijk dank, ik ga er zo naar kijken. Groeten, Eric akte uit schepenprotocol Den Bosch uit 1617 deel 1 Eric
Hoi Dave, Bedankt voor het uploaden van dit mooie, grotere beeld. Hebben ze voor jou deze tekst voor de schoolopdracht Gerrit Willems Bierman Dennis de Waart
Mike, het verschil in handschrift heeft vermoedelijk te maken met de nooddoop, die dus door een van de aanwezigen (en moeilijk leesbare doopakte te Meerle (Hoogstraten) 1643 René van Weeren
L.S., Met genoegen wil ik deelnemen aan deze activiteiten, al weet ik niet van te voren, of ik me aan de tijdslimiet die Oplossing paleopuzzel 130: Dreigementen op het kraamfeest Karl Tax
Otto, eens, en dank voor de bevestiging van Sachsenhausen. Bij nadere beschouwing staat dat er duidelijker dan Oorlogsgravenstichting Elmar
In 1644 is er wel een overlijdensregistratie van een "filius abortius (?)" van Anthoni van Hest. Lees ik dat goed? Zie moeilijk leesbare doopakte te Meerle (Hoogstraten) 1643 Mike
Dank voor de toelichting René! Wat opvalt is dat het handschrift van de doopakte in kwestie verschilt van alle anderen moeilijk leesbare doopakte te Meerle (Hoogstraten) 1643 Mike
Many thanks as always Rene. I did try to see if I could find any follow on deeds in Delft via the notary Melchior van 1650- Reynier Jan Vermeer Anne Lewis
Dag Dave, Achter de datum staat het tijdstip: 11 u(ur). De straf: 1 maand gevangenisstraf boete f 8,-- subsid(iair) 1 Dirk Kranendonk René van Weeren
Hoi bedankt voor meedenken hier de volledige afbeelding Gerrit Willems Bierman Dave de Graaf
Hi Anne, Isaac Schepheard has authorised his wife Teuntge Leenderts to act on his behalf. Teuntge on her turn (as she is 1650- Reynier Jan Vermeer
Hartelijk dank voor de uitgebreide transciptie en toelichting ! Akte BoZ Adam Philipsen Hubèrt
René en Bas bedankt voor jullie hulp. Derde graad verwantschap John van Erve
Misschien staat er inventa: verwantschap in der derde graad gevonden Derde graad verwantschap Bas den Brok
Goede poging van een zeker niet eenvoudige akte. Hierbij mijn versie. Rekening bewijs en reliqua [1] die bij desen Akte BoZ Adam Philipsen René van Weeren
Ik ben niet helemaal zeker over het woord inverta Maius 1600 1 Affinitas in 3 gradu inverta Jacop Ariae(n) Peters soo(n) Derde graad verwantschap René van Weeren
De naam Adrianus behoort inderdaad bij de voorafgaande inschrijving: elke inschrijving begint met de roepnaam van de moeilijk leesbare doopakte te Meerle (Hoogstraten) 1643 René van Weeren
Dank voor het meekijken Dennis! moeilijk leesbare doopakte te Meerle (Hoogstraten) 1643 Mike
Veel Dank weer René! Dat lijkt me ook bijzonder inderdaad! Het was voor mij ook niet helemaal duidelijk waar Adrianus nu moeilijk leesbare doopakte te Meerle (Hoogstraten) 1643 Mike
Dag Eric en Hugo, Ik lees hier met belangstelling dat jullie verwant zijn aan de familie van Kessel. Weten jullie notariële akte uit 1649 Mike
Hallo Mike, Was toch nog op deze site en zag jouw post nog voorbijkomen voor ik af wilde sluiten. Het lijkt mij iets moeilijk leesbare doopakte te Meerle (Hoogstraten) 1643 Dennis de Waart
Het betreft hier de doop (gezien de omstandigheden vermoedelijk een nooddoop door een van de aanwezigen) van een kind moeilijk leesbare doopakte te Meerle (Hoogstraten) 1643 René van Weeren