Reactie Onderwerp Auteur Datum
In de achternaam heb ik mij vergist, het moet inderdaad zijn Ver boirt. Ik kom op het internet ergens tegen: Elisabet ontcijferen stukje beleningen van Staats-Brabantse lenen in Brussel Pauwel
Wederom bedankt! Heeft de rest van de tekst nog betrekking op Emmen of verboirt? Of gaat dat over andere personen? ontcijferen stukje beleningen van Staats-Brabantse lenen in Brussel Sam
Goedemiddag, Mag ik nog even terugkomen op het testament van 1629, Rapenburg, Amsterdam, waar ik nog niets uit kan https://archief.amsterdam/indexen/deeds/9d6d21e0-751e-666d-e053-b784100a1840 Dieuwertje Goedkoop
Jacop E[ m]men wijlen Henr. soene XXa (20ste) Aprilis Anno XVc IIII (1504) bij coope ghedaen teghen Godevaerde de Bye ontcijferen stukje beleningen van Staats-Brabantse lenen in Brussel Pauwel
Uitstekend Pauwel! Niets aan toe te voegen :) Oplossing paleopuzzel 130: Dreigementen op het kraamfeest
Super, dankje Pauwel! Op jouw afbeelding denk ik ook "Jacob Em(m)en" te zien staan, dit is de vader van Elisabeth (H ontcijferen stukje beleningen van Staats-Brabantse lenen in Brussel Sam
Dag Mike, Ik begrijp je redenering. Als Fransciscus van Kessel in 1633 al cornet was, dan zal hij geen kind zijn geweest notariële akte uit 1649 Eric
Den heere onders. heeft 28en septembris 1616 vernieut den eedt. Heer ende mr. Jan Kieviets presbytere licentiaet in de ontcijferen stukje beleningen van Staats-Brabantse lenen in Brussel Pauwel
Marijke* ontcijferen stukje beleningen van Staats-Brabantse lenen in Brussel Sam
ah je hebt gelijk, ik zie het nu inderdaad gelijke zinnen; Maria verbooirt 12 februari 1588.... bij .. wijlen elisabeth ontcijferen stukje beleningen van Staats-Brabantse lenen in Brussel Sam
Ik zie dezelfde gegevens. ontcijferen stukje beleningen van Staats-Brabantse lenen in Brussel Pauwel
1111 'Bossch Strick Grefier', lenen hertog van Brabant in stad en meierij van 's-Hertogenbosch, met omschrijving ontcijferen stukje beleningen van Staats-Brabantse lenen in Brussel Pauwel
Nee, deze: https://www.archieven.nl/nl/zoeken?mizig=435&miadt=235&miaet=918&micode… ontcijferen stukje beleningen van Staats-Brabantse lenen in Brussel Sam
Hoort deze tekst hierbij? https://proxy.archieven.nl/0/E098055AFAAB4EA59143ACDAAA910436 ontcijferen stukje beleningen van Staats-Brabantse lenen in Brussel Pauwel
Dag René, Ontzettend bedankt voor deze grote hoop informatie. Ik ga er eens rustig in lezen. Pierre Veron en Jenne de la Crois ondertrouw 1606 Erik
Erik, zie ook mijn toelichting onder de transcriptie en noten Den eersten aprilis 1606 Compareerden als voren [1] Pierre Pierre Veron en Jenne de la Crois ondertrouw 1606 René van Weeren
Cornelia Peeter Schoenmaeckers dochter huijsvrouw van Roeloff Boelen Vorster deser Vrijheijt van Oisterhout oudt Oplossing paleopuzzel 130: Dreigementen op het kraamfeest Pauwel
tselev moet zijn tselve hulp bij transcriptie René van Weeren
Hoofdlettergebruik naar hedendaags taalgebruik Doch in deene maniere ofte dandere dunckt mij te wesen int beneficie vant hulp bij transcriptie René van Weeren
Bedankt! Anthonis Lowijssen de Buff zou dus een halfbroer van Janneken Philips, Anthonij Pekaer en Adam Philipsen kunnen Akte BoZ de Buff H.P. Westdorp
Dankjewel voor de uitleg en transcriptie René! moeilijk leesbare doopakte te Meerle (Hoogstraten) 1643 Mike
Goedenavond Eric, Dank voor het uitgebreide antwoord! Francois van Kessel wordt in 1633 reeds als cornet genoemd bij het notariële akte uit 1649 Mike
Kan iemand mij vertellen wie de schilder is? signatuur schilderij, wie kan dit ontcijferen? Lodewijk Ronk
Beste Mike, Mijn eigen ondezoek richt zich met name op de familie Van Dael. Maar ik heb het volgende gevonden over de notariële akte uit 1649 Eric van Daal
Rekening bewijs en reliqua die bij desen doende ende overbrengende is Anthonis Lowijssen de Buff wonende te Stoppeldijck Akte BoZ de Buff Geert Ouweneel