Reactie Onderwerp Auteur Aflopend sorteren Datum
Heel veel dank! Waar jij Maria leest staat denk ik Gracia. Vergelijk de eerste letter van de naam met de eerste letter Trouwinschrijving Amsterdam (1622) dirk 06-08-2023

Voor gebrand 1. Beste room met fijne doekens opgelijd als het droog 2. is weeder geplijstert met room tot den brand 3

Paleopuzzel nr. 5 Dirk Claessens 30-11-2016

raapolij schuym van gout een weinig wasch (bijenwas?) same geset op het vuur tot het een salf wort dan fijn out linnen

Paleopuzzel nr. 5 Dirk Claessens 07-12-2016

CUSTODIE Woordsoort: znw.(v.) Gevonden op WNT: Modern lemma: custodie znw. vr. Ontleend aan ofr. custode, dat in sommige

Krankzinnig! Leeshulp gezocht Dirk Claessens 07-12-2016

@ Herman, gezien de afschuwelijke hanepoten: laatste dezes zou ook laatste dagen kunnen zijn; qua zinsbouw lijkt dat me

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Dirk Claessens 08-12-2016

Dag Marita, Gevonden op : Afl. Gepeld, peld, goudpeld enz. (zie bij PEL (IV))). ↪Aanm. Of ook in de volgende aanhaling

Wat doen die kinderen bij de pellenwevers? Dirk Claessens 13-12-2016

@moderatie: URL's langer dan het invoerveld werken blijkbaar niet, ik vrees dat ze afgeknipt worden??

Wat doen die kinderen bij de pellenwevers? Dirk Claessens 13-12-2016

@ Christian: bedankt, en inderdaad ik had gebruikt; op sommige fora moet dat. mvg - Dirk

Wat doen die kinderen bij de pellenwevers? Dirk Claessens 13-12-2016

Marita: ik lees aange(???) en dan een uitstervende krabbel

Wat doen die kinderen bij de pellenwevers? Dirk Claessens 14-12-2016

Dag Carola, Ik lees: Jan Blanckert jongman e(nde) maeschipper van Eysden met Anna Lambrichts jonge dochter van

Onleesbare Akte Dirk Claessens 14-12-2016

Nu begrijp ik waarom Tinekes transcriptie verschilt van de mijne, er staan 2 versies op de pagina :0) mvg - Dirk

Onleesbare Akte Dirk Claessens 14-12-2016

Er zijn nog enkele" twijfelwoorden"... --- Alsoo er enige dagen voor lestleden kersmis en naar nieuwe jaars dag

Paleopuzzel nr. 6: Het is een vreemde zeker Dirk Claessens 17-12-2016

Het woord erfdrossaard dat ik dacht te lezen, was me voorheen niet bekend. Google kende het wel; het duikt op in vele

Paleopuzzel nr. 6: Het is een vreemde zeker Dirk Claessens 18-12-2016

y/ij ligt soms moeilijk. Moet men transcriberen hoe het woord zou uitgesproken werd? Wijn werd/wordt in W-Vlaanderen

Hoe te transciberen? Dirk Claessens 18-12-2016

@Christian: graag, afkortingen doen mij in oefeningen geregeld de mist ingaan. De variaties en de lokale verschillen

Hoe te transciberen? Dirk Claessens 19-12-2016

Ik lees 40 seechseriegdaders (Zeeuwse rijksdaalders?)

Paleopuzzel nr. 7: Betalen! Maar wat? Dirk Claessens 05-01-2017

Ue[dele] ?

Paleopuzzel nr. 10: Hoogdravende liefde Dirk Claessens 15-02-2017

Mijn Latijn is te stoffig voor een vloeiende vertaling, enkele zinsnedes en losse woorden wil nog wel lukken... voor wat

Alma Mater Dirk Claessens 15-02-2017

Gefeliciteerd, en doe zo voort! mvg - Dirk

Door de jury met de tweede prijs bekroond én door het publiek met de derde prijs! 'Wat staat daer?' twee keer op het erepodium van de Geschiedenis Online Prijs Dirk Claessens 19-02-2017

Om te lacseeren Voor een stuyver aluine klijn gestooten voor een stuyver zolnieterom klijn gestooten 1/4 ld honing dat

Paleopuzzel nr. 11: Weer aan de slag Dirk Claessens 01-03-2017

ALUWE Woordsoort: znw.(v.) Aluwe, inderdaad... zie http://gtb.inl.nl/ Modern lemma: aloë znw. vr. Ongewone schrijfwijze

Paleopuzzel nr. 11: Weer aan de slag Dirk Claessens 02-03-2017

Een eerste poging, het is een echte puzzel... 1. Ego veni in nomine patris 2. mei et no[n] aecepistis me 3. Ick hadde

Paleopuzzel nr. 12: Ik ben gekomen… Dirk Claessens 09-03-2017

Het lijkt idd om een ongeval in of bij een molen te gaan. cedere = vallen. => cesus?? voer voor de Latinisten. petrus

tekst begraven Petrus Lamberti Clefas Dirk Claessens 19-07-2017
scan van het register. Zie tweede akte, waar Anna Noë nu blijkbaar meter is? mvg - Dirk Latijn : cuius matrina fuit Dirk Claessens 21-04-2018
sancier = saucier? SAUCIER Woordsoort: znw.(m.) Modern lemma: saucier znw. m. Mnl. saucier, sausier. Ontleend aan ofr Inventaris van Boedel in een herberg Dirk Claessens 25-06-2018