Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste JB, dit plaatje is niet erg duidelijk. Het helpt altijd als je meer tekst laat zien want dan kun je letters Hoe was het ook al weer? 14-10-2019
Beste Jean, twee tips: aangezien dit een nieuwe vraag is, kun je het beste een nieuwe post aanmaken via de knop [Start Een goede paleograaf gezocht René van Weeren 20-01-2024
Beste Jeanine, onderaan de akte was een stukje niet getranscribeerd: xvi febr[uari] Akte Pieter Stassijns - Gulden Cruys Mechelen - 16/02/1571 Otto Vervaart 27-11-2023
Beste Jeanne 1697-48=1649 en dit jaartaal komt me bekend voor. Wonende te Gemonde klopt ook. Zegeri Henrici Zegeri Eed van Seger Hendrick Segers contributiebeurder te Schijndel Gé Timmermans 09-02-2021
Beste Jeanne, Andreas, jullie hebben helemaal gelijk. Ik heb het een en ander aan elkaar kunnen koppelen en ben er Afkorting in Oorspronkelijk Aanwijzende Tafel bij Kadastrale kaart Arjen 08-01-2021
Beste Jeanne, ik kwam niet eerder toe aan een poging voor de eerste regel: iuramento affirmavit iuxta, "met een eed Anthonius Koninx en Catharina Scaeckers 2 Otto Vervaart 24-04-2018
Beste Jeanne, op een paar kleine dingen na klopt dit helemaal: ik lees ex legittima, en het gaat om Henricus Kelders Doop Elizabetha Aegidius Sibbens Otto Vervaart 24-05-2021
Beste Jeanne, volgens mij is de transcriptie al bijna compleet op de nog te ontcijferen woorden na. De vicaris-generaal Trouwakte Anthonius Koninx en Catharina Scaeckers 1 Otto Vervaart 26-04-2018
Beste Jellen, voor het ontcijferen van de voornamen is het wellicht handig om op de site van het Felixarchief of het hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Otto Vervaart 06-11-2023
Beste Jeroen, Dank voor de reactie! Klopt inderdaad, ik heb de 7 aangezien voor een 8, terwijl ik in mijn gegevens ook Overlijden..... Carola 28-10-2018
Beste Jeroen, Je hebt geweldig geholpen, het woord Archidiacon kende ik niet, het blijkt de titel van de hoogste Moeilijk fragment (Armenzorg 1810-1811) Druppie 13-02-2019
Beste Jiost, de combinaties van letters zijn soms lastig te ontcijferen. Dit stuk bevat echter nogal wat woorden met een Wat staat hier geschreven Otto Vervaart 14-05-2020
Beste Jip Verheyen, Dank je wel voor het plaatsen van je oplossing van de paleopuzzel over het Noorse handelsprivilege Paleopuzzel nr. 83: Noors handelsprivilege voor Monnickendam 12-09-2020
Beste Jip, Andreas, Otto en Godfried, hartelijk dank voor jullie opmerkingen en transcripties. Ja, dit is inderdaad een Oplossing paleopuzzel 90: opheffing excommunicatie 25-05-2021
Beste Jo, alleen over de naam Arie ben ik niet zeker, het kan evengoed Ard of Aru zijn, maar wellicht kom je uit de brief Schiedam 23 februari 1855 René van Weeren 24-11-2021
Beste Jo, dit cursieve schrift vraagt wat tijd om goed te transcriberen en daarna te vertalen. Het conflict lijkt te vertaling vanuit Latijn Otto Vervaart 22-11-2023
Beste Jo, een oud schild zou in tweede helft van de 15e eeuw 30 stuivers waard zijn, anderhalve gulden, zie https://wiki vertaling vanuit Latijn Otto Vervaart 29-11-2023
Beste Jo, het wordt duidelijk moeilijk om cursief schrift te herkennen voor wie zelf niet meer cursief schrijft! Dit is Griekenland 1846 Otto Vervaart 01-05-2024
Beste Jo, volgens Michel gaat het hier om een document in een eerdere fase. In de Geschiedkundige Atlas van Nederland vertaling vanuit Latijn Otto Vervaart 24-11-2023
Beste Joep, Bedankt voor je aanvulling, dat lijkt me inderdaad zo. Vriendelijke groet, Margreet Lenstra Oplossing Paleopuzzel nr. 108: Edams schip in de problemen 17-05-2023
Beste Johan en Herman, gisteren staarde ik al even naar dit fees, feste of toch wellicht festo: ik vraag me vooral af welke feestdag? Otto Vervaart 04-12-2018
Beste Johan, er staat een voor documenten uit Vlaanderen heel typisch woord, het gaat zover ik het kan lezen om Wat is de familienaam van Lysbetten? Otto Vervaart 05-02-2018
Beste Johan, heel hartelijk bedankt. Hier ben ik erg blij mee. Hartelijke groet, David Armenrekeningen Arij van Wijck David 26-04-2021
Beste Johan, ik denk dat pa. hier de afkorting is voor patet, "duidelijk is, blijkt", met als betekenis van de gehele ut in litteris scabinorum de erp pa....? Otto Vervaart 03-12-2018
Beste Johan, ik had al een vermoeden dat ik met Schippers de mist in ging, door te vergelijken zie ik het nu ook. Hensen of Willems - Smets of Jans (Martens) Otto Vervaart 30-01-2019