Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Bram, Het zou kunnen helpen als je een groter deel van de pagina uploadt. Dat maakt het vergelijken mat andere Volledige naam van Hanrick Goeijart (anno 1565) Arcimboldo 26-11-2019
Beste Brend en René, het ontbrekende woord is zèle, ijver! stukje Franse tekst Otto Vervaart 27-05-2020
Beste Brend, Albert wees al erop dat ommelopers tot een speciale bronsoort behoren Misschien heb je iets aan de volgende het casteel Otto Vervaart 14-03-2020
Beste Brend, deze brief is inderdaad een vervolg op de eerdere brief. Al snel blijkt zelfs dat die eerdere brief een Franse tekst II Otto Vervaart 14-05-2020
Beste Brend, er is veel te vinden in de online Encyclopedie van Munten en Papiergeld, https://www.muntenenpapiergeld.nl/ Muntstelsels Otto Vervaart 13-03-2021
Beste Brend, het betreft een geval waarin ene Franciscus Becque nadat hij Johannes van der Litte dodelijk had verwond latijnse tekst Otto Vervaart 07-03-2022
Beste Brend, ik lees "Lowys ...annegae", maar misschien kun je een groter fragment sturen waarop wellicht dezelfde onduidelijkheid ivm naam Otto Vervaart 08-12-2020
Beste Brend, ja, deze akte was blijven liggen, misschien wel in de hoop dat je intussen meer van kerklatijn en de kerklatijn Otto Vervaart 11-01-2022
Beste Brend, mijn collega Anton heeft alvast even naar je tekst gekeken en er het volgende van getranscribeerd en ook latijn Mariët Bruggeman 29-04-2020
Beste Brend, zoals bij andere visitaties wordt er een vragenlijst gebruikt waarop hier de antwoorden staan. Het gaat om Latijnse tekst - visitatieverslag 1608 Otto Vervaart 15-02-2021
Beste Brend, de kapellanie in de vijfde regel is gefundeerd ten aultaire, op het altaar van Onze Lieve Vrouwe, een Hulp gevraagd Otto Vervaart 13-02-2020
Beste Brend, Eerst een regestje: 22 september 1520. De vicaris-generaal van Louis [Guillard], bisschop van Doornik Latijnse tekst - 16e eeuw Michel Oosterbosch 14-04-2020
Beste Brend, Misschien kan je aangeven met welke woorden je moeite hebt? Als je ze in de tekst met een kleurtje kunt daer het molenhuys plagt te staen ... 11-03-2020
Beste Broer, Ik weet niet of het er duidelijker op wordt, maar dit staat er: Aen Herman Alberts Bode (of bode) Berents Aen Herman Alberts in 1671 en dan?? Arcimboldo 21-01-2020
Beste Bruno, Als er geen plaatje bij zit, wordt het moeilijk maar ik denk dat er "Jovis" staat en dat betekent octrooi Arcimboldo 09-06-2022
Beste carina, graag gedaan! Er blijkt een editie van deze oorkonde te zijn in het werk van C.R. Hermans, Annales document Maximiliaan St Agatha 1486 Otto Vervaart 01-03-2024
Beste Carina, helaas heb ik de komende dagen niet zoveel tijd om verder naar de scans van deze rekening te kijken en Begravenis kosten Catharina? Otto Vervaart 06-02-2024
Beste Carina, het gaat me niet lukken om lange teksten op korte termijn te transcriberen. Gelukkig zijn er meer mensen stukje 1468 Otto Vervaart 30-03-2022
Beste Carina, hier de laatste twee regels voluit: willen hebben ende des t'oirconden hebben wij onsen zegel aen desen document Maximiliaan St Agatha 1486 Otto Vervaart 29-02-2024
Beste Carina, ik maak een begin, eens kijken hoe ver ik vanavond ermee kom: Extraordinarie item pro domina medecyn stukje 1468 Otto Vervaart 28-03-2022
Beste Carina, jouw vraag naar een speciale betekenis van de veldnaam lijkt me niet eenduidig te beantwoorden. Hertogin document Maximiliaan St Agatha 1486 Otto Vervaart 29-02-2024
Beste Carl, het beroemde Dizionario di abbreviature latien ed italiane van Cappelli blijft zeer bruikbaar om afkortingen Geïnteresseerde medelatinist gezocht. Otto Vervaart 07-11-2023
Beste Carl, je hebt al een boel in kaart gebracht rond dit handschrift. Franciscus werd ion 1228 heiligverklaard, dat is Geïnteresseerde medelatinist gezocht. Otto Vervaart 07-11-2023
Beste Carlo, Heb je al een transcriptiepoging gehad? Of een betere foto? Akte uit boek Besundere Leenen Buggenhout arcimboldo 01-05-2022
Beste Carlo, Ik kan er wel een beetje chocola van maken maar het is nog geen drie-sterren (in cursief waar ik helemaal Akte uit boek Besundere Leenen Buggenhout arcimboldo 01-05-2022