Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Dag Sanne, Het duurde ook even voor ik m zag, vooral omdat de inkt in de hoofdletter A af en toe wat dunner is. Akte uit 1434-1438 - wat is nou dat ene woordje? René van Weeren 18-03-2021
Dag Sanne, Het klopt wel: de laatste zin op deze pagina is de eerste van een akte die voortgaat op de volgende Hulp gevraagd met een akte uit 1623 René van Weeren 08-04-2021
Dag Sanne, Het stuk is korter dan op eerste gezicht lijkt, de akte eindigt op de 7e regel van de 2e bladzijde. Ik heb Breda 1517 René van Weeren 07-09-2023
Dag Sanne, Ik ben vrijwilligster in het NHarchief en weet dat er naar info over deze Gillis van Breen wordt gezocht Hulp gevraagd e.m de groot 02-08-2022
Dag Sanne, Nee, dat is niet het geval. Als een van de ouders overleed, diende de langstlevende ouder bij plannen tot 1599 weeskamer René van Weeren 10-11-2023
Dag Sanne, Ter verduidelijking: ook kinderen waarvan één ouder overleden was (zoals hier: de vader leeft nog) werden 1599 weeskamer René van Weeren 09-11-2023
Dag Sanne, Volgens mij klopt jouw verwachting met wat er staat. Aangezien de schrijver elders consequent een streep door Één klein lettertje...! René van Weeren 27-04-2022
Dag Sanne, Zie ook de inschrijving van 4 april en een aantal andere inschrijvingen. Mijn oplossing is S.M. ecclesia Mysterieuze doopgetuige René van Weeren 29-03-2022
Dag Sanne, Volledige tekst volgt nog, maar het betreft hier een doop van een soldaat, die een ander geloof beleed, maar Franse tekst (doop) 1685 René van Weeren 09-01-2023
Dag Saskia, Wellicht jou al bekend, maar hij was voor dit huwelijk ook al gehuwd met de zuster van de bruid, ondertrouwd Hulp gevraagd. René van Weeren 27-07-2023
Dag Senne, De belasting op begraafrecht (impost op begraven) werd geheven naar welstand. Dit gold ook voor de belasting Hulp gezocht bij transcriberen (begraafregister Johannes Bouman) René van Weeren 28-10-2020
Dag Sofie, kun je een link sturen? Dan is t beter afgebeeld en te vergelijken met andere bladen. afkorting leeftijd? René van Weeren 27-07-2021
Dag Stan, Bij naderebeschouwing denk ik dat je gelijk hebt m.b.t. voorszeyde Bestek reparatie molen René van Weeren 12-07-2021
Dag Stan, Het zijn niet allemaal achternamen, in een aantal gevallen is het de herkomstplaats. Over nummer 5 ben ik What's in a name? René van Weeren 10-08-2021
Dag Stephan, Een kleine, maar belangrijke aanvulling. De tweede naam van de dopeling is geen tweede voornaam, maar een Wat betekent de afkorting? René van Weeren 05-11-2022
Dag Stephan, Ik vermoed dat de link linkt naar het hele bestand, heb je wellicht de datum er bij? Perina? René van Weeren 27-12-2022
Dag Stephan, Om het helemaal goed te kunnen duiden is belangrijk te vermelden waar en wanneer dit speelde: muntsoorten geld René van Weeren 30-11-2021
Dag Steve en Jos, Van Steve kregen we enkele voorbeelden toegestuurd. Dat was nuttig, dank je wel! Zo konden we het spam afkomstig van info@watstaatdaer.nl ... 17-09-2018
Dag Sven, Een paar aanvullingen, per vraag gemerkt met >> 1. Linker pagina, 3e kolom. Wat staat er precies achter "Voor Militair in het archief van de Koninklijke Marine René van Weeren 24-03-2022
Dag Sylvia, Ik lees hier Monster. Munster zou ook nog kunnen, maar dan zou hij waarschijnlijk wel het tekentje boven de Hulp bij plaatsnaam René van Weeren 24-01-2022
Dag Theo en An, De tip was niet bedoeld om een groter beeld als bijlage te plaatsen, maar op die manier kun je als Klooster Bethlehem René van Weeren 12-03-2021
Dag Theo, Ik heb de bladzijde even snel doorgekeken, maar kon daarop geen Coenraad Floris bespeuren. Ik zie inderdaad Coenraad Floris van Waelre en Fïjcken Macken? René van Weeren 19-02-2021
Dag Tim en Otto, Een paar aanvullingen: naest sijn moet zijn nael[aetende] sijn het aantal kinderen is door de Hulp met begravenis melding 1669 René van Weeren 26-09-2020
Dag Tim, als het een schepenzegel van Heusden zou zijn, zou je eens bij het Streekarchief Langstraat Heusden en Altena Tekst op schepenzegels - Eind 14e eeuw 23-09-2022
Dag Tim, het gaat om 1749 in de Eifel (archief Duisburg). Om welke valuta gaat het hier? Koen Dorn 21-06-2018