Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Breda 1517

Beste lezer, 

Ik heb een akte uit 1517 die denk ik erg interessant is voor mijn onderzoek, maar lezen kan ik 'm  niet. Mocht iemand zin en tijd hebben, dan zou ik heel blij zijn met de tekst. 

Mocht het een te grote klus zijn (hetgeen ik me levendig kan voorstellen), dan zou ik ook al heel blij zijn om te weten hoe Pauwels Cornelis Nyeulaetssone bij deze transactie betrokken is. Is hij familie van een van de partijen?

De locatie: 

https://stadsarchief.breda.nl/collectie/archief/genealogische-bronnen/d…

De relevante tekst begint denk ik onderaan, al wordt in de alinea daarboven ook al een Jan Piggen genoemd. Aangehecht het eerste stuk tekst, een knipsel van de volgende bladzijde volgt hierna. 

Hartelijke groet, Sanne

Reacties (3)

Sanne zei op do, 09/07/2023 - 12:45

En pagina 2....

René van Weeren zei op do, 09/07/2023 - 13:52

Dag Sanne,

Het stuk is korter dan op eerste gezicht lijkt, de akte eindigt op de 7e regel van de 2e bladzijde. Ik heb nog geen volledige transcriptie, maar de akte lijkt bij snelle lezing te gaan over de verkoop van de helft van een stuk weiland; de persoon die jij noemt wordt met zijn broer Pauwel vermeld als eigenaar van de andere helft van dat stuk weiland. Ik heb bij deze snelle lezing geen familieverband tussen hen en de andere betrokkenen gezien.

Sanne zei op do, 09/07/2023 - 14:00

Hallo René, 

Weer razendsnel, dank je wel!

Ik weet genoeg zo hoor, doe geen moeite verder,

Hartelijke groet en een fijne dag, Sanne

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.