Reactie Onderwerp Auteur Datum

Oistelbeers Quogieren van den landen, huijsen, weijden, groesen, tienden, molens gestaen ende gelegen binnen den dorpe

Kohieren van Verponding 1658 Oostelbeers Van Rietvelde Johan

Nou, amateur - vind ik wel een understatement, mijn complimenten! Bedankt voor de opheldering en de extra scan. Ik heb

Vermeldt huwelijksinschrijving uit 1626 (wellicht) Terheijden? Jos Maas

Akte Terheijden.

Vermeldt huwelijksinschrijving uit 1626 (wellicht) Terheijden? Van Rietvelde Johan

Jos, De bedienaar heeft de plaatsnamen niet in het latijn omgezet. Hij gebruikt gewoon Do[n]gen, Reijen, Ooste(r)(hout)

Vermeldt huwelijksinschrijving uit 1626 (wellicht) Terheijden? Van Rietvelde Johan

En dan nu de oplossing van deze puzzel: Edele, vermoegende, wijse, voorsijenige heren, Wij hadden gescreven aen de

Paleopuzzel nr. 17

In vergelijking met pag.2 lijn 8 :" Ffather" lees ik inderdaad "tuffe taffetas". Even googlen en ik vind: " For example

David Bigode Van Rietvelde Johan

Vond nog een verwijzing naar David Bigode: https://books.google.nl/books?id=JlP6xWKusKQC&pg=PA296&lpg=PA296&dq=lil…

David Bigode herman geurts

In zijn testament doneert David aan zijn zoon Pieter een weefgetouw. (Er worden trouwens nog weefgetouwen opgenomen in

David Bigode Van Rietvelde Johan

@allen, zeer bedankt voor de hulp bij mijn 'eersteling'. Deze is leerzaam voor mij geweest. Ik hoop t.z.t. mijn steentje

Tienden pacht, akte uit 1667 Jos Maas

Deze akte is eigenlijk een attestatie, dat is een getuigenverklaring. Het motief kan zijn geweest om aan te tonen dat de

Tienden pacht, akte uit 1667

Helemaal correct Herman

Paleopuzzel nr. 17

@Johan, Bedankt voor de toelichting, dat maakt het begrijpen weer wat dichterbij!

Tienden pacht, akte uit 1667 Jos Maas

@Jos, Nog dit: tienden waren heffingen op landbouwopbrengsten. Erven en bomen zijn dus hiervan uitgesloten. Voor deze

Tienden pacht, akte uit 1667 Van Rietvelde Johan

Allen zeer bedankt voor je bijdragen. Ik ga nu proberen te begrijpen wat er staat. Terzijde op gahetna.nl vond ik nog

Tienden pacht, akte uit 1667 Jos Maas

Bij mijn eerste lezing, kom ik tot dit/ Minute 56 1667 Oct 10 r1 Compareerde voor mij Adriaen Ruijssenaers openbare

Tienden pacht, akte uit 1667 Van Rietvelde Johan

Ik begrijp nog niet waar de akte over gaat, maar volgens mij zijn er twee partijen: 1) Jan Paschier Cheeuwen en Abraham

Tienden pacht, akte uit 1667 Jos Maas

Ook ik kan niet alles lezen. Maar hierbij mijn leesresultaten r4 jontr = jonker r5 Oisterhout ende Dongen r6 ende

Tienden pacht, akte uit 1667 herman geurts

Dit zal dan zijn de maarschalk van Eemland De Maarschalk was de hoogste rechterlijke, bestuurlijke en militaire

Paleopuzzel nr. 17 herman geurts

Beste Herman, Johan en Nadine, Jullie zijn al aardig gevorderd, alleen die maarschalk komt nog niet helemaal uit de verf

Paleopuzzel nr. 17

Volgens mij, gaat de akte over "erten en boonen"

Tienden pacht, akte uit 1667 nadine

Hoop,dat de bijlage er nu goed bij zit

Tienden pacht, akte uit 1667 Jos Maas

@Jos, Bijlage Scan IMAG3989.jpg: link niet correct. Kan bestand niet openen.. Grtjs.

Tienden pacht, akte uit 1667 Van Rietvelde Johan

Andere poging/ 1 Edele, vermoegende, wijse, voorsijenige here, / 2 wij hadde gescreve aende maerschalck van Ee-nlant ten

Paleopuzzel nr. 17 nadine

o, die letter O ... zonder die O te herkennen worden woorden als competerende, comme em commissie wel lastig. Ik wist

Paleopuzzel nr. 17 Herman Geurts

Dag Herman, Geweldig bedankt.!

oud latijn c.a. 1410 Tim van de Staak