Reactie Onderwerp Auteur Datum

@Joke Lamfers: Normaal gesproken kun je de oplossing gerust op het forum zetten - het is dan zelfs de bedoeling - maar

Paleoprijspuzzel nr. 15: Puinruimen in de Domstad

@Herman: Inderdaad had de archievenzoekmachine te kampen met een storing, die op dit moment pas gedeeltelijk is opgelost

welke heiligendag is dit?

Graag gedaan ! BTW, mijn vader zaliger stond erop dat mijn patroonheilige niet de Doper, maar Johannes de Evangelist was

welke heiligendag is dit? Van Rietvelde Johan

Dag Roel en C°, Er zaten een paar "schoonheidsfoutjes" in je tekst volgens mij. Ik lees: Op huijden den 20 e feb. 1600

Lavender Cruijsbeelt - wie helpt Van Rietvelde Johan

Dank je wel Johan, hier kan ik mee verder. Er blijken 2 dagen gevierd te worden van Johannes de Doper, namelijk zijn

welke heiligendag is dit? Herman Geurts

Herman, Volgens mij :Nativitatis = geboorte. Grtjs

welke heiligendag is dit? Van Rietvelde Johan

@ Christian. Dank voor de tip. Ik dacht ik probeer het even uit, maar de knop archieven geeft sinds gisteren een

welke heiligendag is dit? Herman Geurts

Rechtstreekse link naar de juiste scan: https://www.bhic.nl/memorix/genealogy/register?serviceUrl=%2Fregister%2…

welke heiligendag is dit?

Het ontbrekende, ingelaste woord achter "dat Vrouwe Maria Anna van Lennip" is "voorn(noem)t", eventueel "voorn(oemp)t".

Lavender Cruijsbeelt - wie helpt Paul Peeters

tselve cruijsbeelt was ge-reijt? bij Maria Ana van Lennip Misschien gebreid cq geborduurd? Mogelijk dat het met het

Lavender Cruijsbeelt - wie helpt Herman Geurts

@ johan 23 juni had ik ook gevonden, maar er zijn meerdere Sint Jans/St Johan(nes). Ik wil dus graag het woord achter

welke heiligendag is dit? Herman Geurts

Hartelijk dank Rien ! Ik heb nog zo een aantal randvermeldingen van akten. Misschien lost de ene randvermelding wel

Latijnse tekst (220/6) Paul Peeters

Herman, Ik vind de akte niet, maar als je lezing juist is dan is S.Jans avond = 23 juni. Grt.

welke heiligendag is dit? Van Rietvelde Johan

Corrrectie: Bij volgen van de link kom je nog niet bij de scan http://www.bhic.nl/integrated?mivast=235&mizig=236&miadt

welke heiligendag is dit? Herman Geurts

De scan is wat klein uitgevallen Hierbij de link naar het oorspronkelijk document. De te ontcijferen heiligendag staat

welke heiligendag is dit? Herman Geurts

Beste Paul, Die transcriptie lijkt me bijna foutloos. In de derde regel lees ik 'enim' in plaats van 'eum' en de

Latijnse tekst (220/6)

"Foto" genomen door A. Rademaker. ;)

Paleoprijspuzzel nr. 15: Puinruimen in de Domstad F.J.B. Krom

Aan allen: Hier een "fotootje" van de ravage...

Paleoprijspuzzel nr. 15: Puinruimen in de Domstad Van Rietvelde Johan

Voor die boogechotheorie zie http://www.nu.nl/utrecht/4614447/bbc-schrijft-nieuwe-theorie-instorten-…

Paleoprijspuzzel nr. 15: Puinruimen in de Domstad

Vandaag, maandag 24 april, zijn er al 24 antwoorden ingestuurd! Een heel mooie tussenstand. Er is altijd ruimte voor nog

Paleoprijspuzzel nr. 15: Puinruimen in de Domstad

Puinruimen is inderdaad iets van alle tijden. De oplossing volgt na 9 mei. Overigens is er net recent onderzoek van het

Paleoprijspuzzel nr. 15: Puinruimen in de Domstad

Leuk verhaaltje. alles was toen goed geregeld !

Paleoprijspuzzel nr. 15: Puinruimen in de Domstad Roel ten Klei

... Ik vrees dat het antwoord slechts volgt NA 9 mei..

Paleoprijspuzzel nr. 15: Puinruimen in de Domstad Van Rietvelde Johan

Is "vachen" een plaatselijk woord voor "gaten"?

Paleoprijspuzzel nr. 15: Puinruimen in de Domstad F.J.B. Krom

Hallo Herman en C°, Niet rovererende, maar "roerende etc(etera)".. zonder arg of list in oirconde et(cetera)...

Hulp gevraagd ivm akte uit 1673 Van Rietvelde Johan