Reactie Onderwerp Auteur Datum
Klopt , ik had verkeerde versie geplakt. Maar direct daaronder staat de goede. Die heb je over het hoofd gezien. Gr Controle van transcripties gevraagd herman
Beste Herman, bedankt voor je reactie! Kan het misschien zijn dat ik de correcties over het hoofd zie of dat je per Controle van transcripties gevraagd David
Er is iets niet goed gegaan met kopieeren vanuit mijn bestand . Vergeet bovenstaande reactie Hieronder nogmaals mijn Controle van transcripties gevraagd herman
David, hierbij mijn poging. 2e deel regel 11 na huijsinge kan ik ook niet lezen. Bekende afkortingen zoals voorn: en gem Controle van transcripties gevraagd herman
Dank je wel Geert voor de snelle transcriptie! Schepenbank 1581 JW Merkx
Dank je wel Ren é. Plaatsen in Belgie? Jan Bonsel
ik kom op het volgende uit: Alsoe d'erffgenamen van Wouter Colen hebben gepretendeert zekere actie te hebben totten Schepenbank 1581 Geert Ouweneel
Pagina 2 Schepenbank 1581 JW Merkx
Thourout = Waalse naam voor Torhout Plaatsen in Belgie? René van Weeren
Here is my transcription. I hope you understand Dutch sufficiently to discover waht is said in this document. If not Help Translating Geert Ouweneel
Hallo Geert, ik zie het nu pas..., heel erg bedankt! hartelijke groet, Sanne huwelijk 1587 Leiden Sanne
Inderdaad, die tweede "r" komt niet overeen met de andere "r"-en in de tekst. Zou een "e" gevolgd door misschien een "t" uit Notariaat Wellen 1696 Lieven Guffens
@Roel, bedankt voor de tekst, de contetxt helpt ook! In een modern Itaiiaans woordenboek zie ik als betekenissen van Wat betekend dit woord Otto Vervaart
Spargeren: Let op: Spelling van 1858 uitstrooijen, verspreiden, ruchtbaar maken Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst Wat betekend dit woord Johan
1e bladzijde regel 8 Wat betekend dit woord Roel ten Klei
Aanklagen/aangeklaagd? In 't Italiaans betekent "sporgere" zoiets. https://www.wordreference.com/iten/sporgere Wat betekend dit woord JWK
Heel erg bedankt Rene, kan ik weer verder zoeken! Gr Angelique huwelijk Gerdardus Jois en Joa Quilihelmi Angelique Vos-…
Druymptensis = uit Drumpt huwelijk Gerdardus Jois en Joa Quilihelmi René van Weeren
Pagina 2 Schepenbank 1562 JW Merkx
Met de historische woordenboeken voor het Nederlands op https://gtb.ivdnt.org/search/ vind ik dit woord niet. Ook Wat betekend dit woord Otto Vervaart
Allemensen René! wat snel en wat gedetaillerd! chapeau hoor! ik kan hier weer een stuk verder mee komen. Ik doe een Gillis van de Luffele Koos
Den vijfden decembris 1602 Compareerden voor D. J. Roosecrans Gillis van de Luffele de Jonge, van Antwerpen, oudt XXVIII Gillis van de Luffele René van Weeren
Dit is de tweede die erbij hoort 1. De respective voichden der naargelatene weezen 2. van wijlen Arij van Weijck, hebben Controle van transcripties gevraagd David
Dag Guido en Michel, Ter aanvulling: Oeyre = oiren = erfgenamen Eens henendragens = in een keer te betalen Handige tip Mijn eerste poging tot transcriptie René van Weeren
Beste Michel , bedankt voor je uitgebreide aanvulling. Ik vind het nog vrij moeilijk meestal omdat ik de woorden uit die Mijn eerste poging tot transcriptie Guido Snoeys