Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dank je wel, Guido! De grotere uitsnede helpt inderdaad, er zijn nu meer voorbeelden van de lelters b en l, en ook van Katlinen of Lisbetten ? Otto Vervaart
Bedankt lijkt me inderdaad Katlinen, voor de volledigheid stuur ik je de volledige tekst als image in bijlage, de Katlinen of Lisbetten ? Guido Snoeys
De tropenkolder sloeg toe: er staat een l, dus dan zou het Kathe linen zijn! Katlinen of Lisbetten ? Otto Vervaart
Beste Guido, dit is een erg kort fragment, juist de lastige letters zie ik slechts één keer hier. Toch denk ik dat het Katlinen of Lisbetten ? Otto Vervaart
doorhaalde schacht => 1/2 uit Notariaat Wellen 1696 Paul
na Guffens van S(ieu)r Rars uit Notariaat Wellen 1696 Paul
ixj = 9.5 uit Notariaat Wellen 1696 Paul
Dag Ria, Michel was me voor, zag ik. Ik heb mijn versie met die van hem vergeleken, de verschillen waren minimaal huis en land in Oorschot René van Weeren
De tweede vraag: 9 1/2. De eerste is lastig leesbaar, wellicht dat een afbeelding van de pagina meer aanknopingspunten uit Notariaat Wellen 1696 René van Weeren
Dank je wel Geert! Schepenbank 1620 JW Merkx
Henrick Marten Merckx als man ende momboir van Iken zijne huysvrouwe ende Geerart sone Daniel Froyn hem sterck maeckende Schepenbank 1620 Geert Ouweneel
Dank u wel meneer Ouweneel! Wat fijn dat u ook de tweede helft van de huwelijksakte heeft kunnen uitschrijven. Ik ben er Hulp gevraagd bij uitschrijven huwelijksakte uit 1813 Joop swieserijn
Pagina 2 Schepenbank 1620 JW Merkx
Graag gedaan Rik, veel succes! hulp gevraagd VOC document Marjolijn Flobbe
Dank je! hulp gevraagd VOC document Rik Plomp
scan 571 en deze https://www.nationaalarchief.nl/onderzoeken/archief/1.04.02/invnr/5953/… hulp gevraagd VOC document Marjolijn Flobbe
Dag Rik, vrijdag 4 januari Daniel Plomp (uit Breemen) in dienst als hooploper bij kamer Amsterdam. Vertrek van het schip hulp gevraagd VOC document Marjolijn Flobbe
Dank Marjolijn, ik bedoelde het bovenste deel, tot aan wat jij nu opgeschreven hebt.... sorry misschien niet helder hulp gevraagd VOC document Rik
24 januari f159:4:6 Op dato gem. ordre aan Frederik Plomp sijn volle broeder en enige erfgenaam abintestato onder de hulp gevraagd VOC document Marjolijn Flobbe
Dank je wel Geert voor de snelle transcriptie! Testament 1652 JW Merkx
In den naeme ons Heeren Jesu Christi Amen. Bij den teneur ende innehouden van desen te- woordighen openbaeren Testament 1652 Geert Ouweneel
Pagina 3 Testament 1652 JW Merkx
Pagina 2 Testament 1652 JW Merkx
Dank je wel Geert!! Zou ik je ook mogen vragen om het bijgevoegde testament van zijn broer uit 1656 te transcriberen Testament 1652 JW Merkx
In den naeme ons Heeren Jesu Christi Amen. Bij den teneur ende innehouden van desen tegenwoordigen openbaeren Testament 1652 Geert Ouweneel