Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dag Kurt, dank je wel voor de prima foto! De handtekening is volgens mij geen handtekening, ik lees "Lisboa 7uix72", het Onbekend of niet Otto Vervaart
Hallo Otto , ik zend een andere foto en al een dank je voor de snelle reactie, groetjes Kurt Onbekend of niet kurt
Bouwman. Meer lezen en oefenen via deze site helpt zeker, en een cursus paleografie volgen als daar tijd, zin en wat is het beroep van Hendricus van Oss iets met ...man? Michiel
Beste Kurt, op de foto is de bewuste handtekening in de linkeronderhoek ook bij vergroting onsherp. Kun je een foto Onbekend of niet Otto Vervaart
Bedankt voor de tips Otto! Helaas staat de plaatsnaam er nog niet tussen :) Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Jorik
Beste Paul, ook deze tekst met een rappe cursieve hand otncijfer je geweldig! Ook ik moet stoeien met wat er in de marge Latijnse tekst 10. Otto Vervaart
Volgens mij is hier al eens eerder gewezen op de prachtige lijst van Simon Hart die alle plaatsnamen in de Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Otto Vervaart
Dank Michiel. Hoe kan het dat "de hoge heren" dan met de naam Lars Alexander Eijsten komen en een Erich Eijsten? Want Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Jorik
Dank je wel Tim! Tekst op aquarel Gerrit Bon
Een tip die ik ooit medegedeeld kreeg: spreek de verbasterde plaatsnaam uit het verleden fluisterend voor jezelf Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Michiel
Dat klopt Chris. Hij geeft aan 23 te zijn maar is eigenlijk al 26. https://archief.amsterdam/inventarissen/inventaris Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Jorik
Zijn zoon Gabriel is bij zijn huwelijk jonger dan hijzelf aangeeft: https://archief.amsterdam/indexen/archiefkaarten Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Chris van Dijkum
Oh excuus haha bovenstaande snap ik wel ;) Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Jorik
Hierbij de akte uit het Schotse archief. Ook weer lastig te lezen voor mij... is het mogelijk om dit te vertalen? Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Jorik
Dank voor alle hulp Michiel. Mooie resultaten al! :) Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Jorik
Ik had de reeks er op al nageslagen, de hoge heren deden ook hun best in 1928. Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Michiel
Hierbij de reeks. Misschien ter inspiratie voor de betreffende plaatsnaam. Ik kan er 1000 keer naar turen haha Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Jorik
Wat een te gekke informatie! Heel erg bedankt hiervoor. Ik ga hier verder mee aan de slag. De stamreeks Eijsten zoals in Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Jorik
Ik vond het huwelijk van Alexander Easter x Helene Gray in Leith North (Scotland) op 28 juni 1647; hij wordt 'ane of Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Michiel
Twee dingen vallen op: hij is weduwnaar van Helena Gray (een Engelse of Schotse naam) en de vrouw met wie hij hertrouwt Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Michiel
Dank! Zoiets had ik ook ontrafeld maar kan het ook nergens vinden haha. De familie heet oorspronkelijk Eijsten en komt Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Jorik
Kleine verandering, groot plezier: op de knop voor woordoefeningen staat vanaf vandaag niet meer 'Brabant' maar 'aap Nieuwe versie website: wat is er verbeterd?
Hallo Gerrit, Het onderste boek met de naam Hugo de Groot lijkt mij over zijn werk ' Inleidinge tot de Hollandsche Tekst op aquarel
Letterlijk staat er m.i.: Petnoingk Ik zou er wat bespiegelingen aan kunnen wijden, maar heb werkelijk geen idee welke Een bijzondere plaatsnaam... wat staat daer?? Michiel
Wow, Michiel! Bedankt dat je deze tekst hebt gevonden. Hiermee kan ik zeker verder. Groetjes, Gerrit. Tekst op aquarel Gerrit Bon