Reactie Onderwerp Auteur Datum
Jacobine, Het tweede fragment lijkt me te beginnen met: MATR.... Dan heb je nog steeds veel mogelijkheden, zoals: matris Wat staat daar? Gotische tekst op glas Tim van de Staak
scut zit me nog niet lekker; dat zou ook sout kunnen zijn Inventaris van Boedel in een herberg Archimboldo
Insturen kan helaas niet meer. Alle deelnemers krijgen binnenkort bericht! Paleoprijspuzzel nr. 37: Lot uit de loterij
Mijn dank is groot! Inventaris van Boedel in een herberg Marleen
Bijna foutloos! Hieronder heb ik een aantal correcties gemaakt. Er zijn een paar puntjes waar je over kunt discussiëren Paleopuzzel nr. 38: Zestiende eeuwse scheldpartij
Beste Jacobine, Dat wordt niks, althans niet met mijn beperkte fantasie. Helaas Wat staat daar? Gotische tekst op glas Archimboldo
beesten een garste vaers twee melckte vaersen acht melcte koeijen een kalf een varken in ’t schot [links] is daernaer Inventaris van Boedel in een herberg Archimboldo
Ik heb er alleen problemen mee dat van een Word-tekst alle regeleinden met harde returns worden overgenomen en dat dubbele bijdrage? archimboldo
sancier = saucier? SAUCIER Woordsoort: znw.(m.) Modern lemma: saucier znw. m. Mnl. saucier, sausier. Ontleend aan ofr Inventaris van Boedel in een herberg Dirk Claessens
Bijna helemaal mee eens, Theo. In regel 13 lees ik: zijl[uyden] depos[an]ten hebben hooren spreken enz. Paleopuzzel nr. 38: Zestiende eeuwse scheldpartij Richard
Beesten een garste vaers twee suelckte vaersen acht suelckte koeien een kalf een varken int soght rechts bijgeschreven Inventaris van Boedel in een herberg Herman Geurts
alvast pagina 3: houpring ruijtring silveren tasch en knoop in forme van moerbesie slaeplakens kruijsgewrochte Inventaris van Boedel in een herberg aline
Bij deze! Inventaris van Boedel in een herberg Marleen
Op basis van de inzending van George kom ik nog tot: 6 van Kenu Symonsdr Nanninck Garbrantszoons weduwe bij heuren 7 Paleopuzzel nr. 38: Zestiende eeuwse scheldpartij Theo S
En het tweede fragment Wat staat daar? Gotische tekst op glas Jacobine Melis
Beste Archimboldo en Tim, Bij deze nog twee vergelijkbare glasfragmenten die uit hetzelfde vondstcomplex komen. Het glas Wat staat daar? Gotische tekst op glas Jacobine Melis
Marleen, de tweede en derde afbeelding zijn hetzelfde Graag nog een afbeelding erbij Inventaris van Boedel in een herberg Herman Geurts
Dank allen voor de inbreng. Ik vermoed nu dat het o.a om de Reichstaler en de Albus gaat (verhouding 1 op 80). Heb Om welke valuta gaat het hier? Koen Dorn
Zie : http://www.zeitspurensuche.de/02/st1muenz.htm Een duidelijke vergelijkende tabel staat onder het hoofstuk : munten Om welke valuta gaat het hier? Herman Geurts
en de derde pagina een gouden .... ring een gouden .... ring een silveren... knoop.... twaalf .... lakens twee groot Inventaris van Boedel in een herberg Marleen
Het lukte mij niet om pagina 2 en drie in vorige bericht toe te voegen. Bij deze de tweede pagina Vier tinnen tapkannen Inventaris van Boedel in een herberg Marleen
Dank, ik zal er aan denken. Geesken van Voort J. Kuijpers
Voor het Hof van Gelre enZutphen verschijnt er dit jaar een procesgids van de hand van F. Keverling Buisman. In een Geesken van Voort Otto Vervaart
Beste Paul, ik wil nog wat langer naar jouw prima transcriptie kijken om de onduidelijke passages te bekijken, maar ik Latijnse tekst 9. Otto Vervaart
Keulse mark? Om welke valuta gaat het hier? Tim van de Staak