Reactie Onderwerp Auteur Datum
Een eerste aanzet. Waarschijnlijk niet geheel foutloos en met enkele vraagtekens 1 die wij bij dese mede ons raeden 2 16e eeuwse akte Herman Geurts
Voor eventueel verder onderzoek zie bijv. : http://www.ravels-weelde-poppel.be/ . Joannes Norbertus Aerts - gedoopt Ouders van het echtpaar (Franse acte 1812 Huwelijk) Helena
De vader van Marie Helene Elisen -> Adrien Elisen [ zijn beroep was 'tisserand' = wever]. Namen werden in die jaren nog Ouders van het echtpaar (Franse acte 1812 Huwelijk) Helena
Beste Stephanie, De overtreding die hij beging luidt: "hond zonder muilkorf laten losloopen". Hello van Australië! Kon de hulp van iemand gebruiken! Otto Vervaart
Bedankt voor uw informatie en tijd ! Ouders van het echtpaar (Franse acte 1812 Huwelijk) Onderzoek Aerts
Het was even zoeken maar de akte begint blijkbaar halverwege de rechter pagina. De ouders van Jean Norbert Aerts zijn Ouders van het echtpaar (Franse acte 1812 Huwelijk) Archimboldo
Bij nader inzien zal er in regel 4 niet brieven staan maar iets van lettere. De eerste letter van dat woord is eerder Register Zestendelen OLVr. Brugge
Ik ga ook nog een poging wagen om de leemtes op te vullen... 3. Strabant [d°](dito) te betalen bij 25 guldenen meije ee Register Zestendelen OLVr. Brugge
leuk, wens je succes . Paleoprijspuzzel nr. 37: Lot uit de loterij erica de groot
Dankjewel. Ik ga kijken Leeshulp gevraa Wilma Visser
Tegenwoordig heeft de International Tracing Service Arolsen ook openbaar toegankelijke digitale collecties, https:/ Leeshulp gevraa Otto Vervaart
Ik heb als kind wel iets opgevangen over hoofdletsel, maar kan dat niet plaatsen. Deze heb ik jaren geleden op papier Leeshulp gevraa Wilma Visser
Misschien is het zinvol om andere kaarten van deze collectie te bekijken, wellicht is de schrijfhand daar duidelijker Leeshulp gevraa Otto Vervaart
Voor mij een raadsel: als Walbeck, dan geen brüch want direct voor die r staat dan geen b. Zou rüch misschien gelezen Leeshulp gevraa archimboldo
Gisteren heb ik al even hiernaar gekeken, ik lees ook ...brüch fuss, maar de eerste lettergreep kan ik nog niet Leeshulp gevraa Otto Vervaart
Dankjewel Herman, nu zie ik het ook: er staat "pay" voor "payement" (Dit register staat vol van afkortingen en Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan
2. huis ende [...] mitsgaders 1/8 part van tgone folio 764. In... tot profijte van dheer Guido ik lees: 2. huis ende [ Register Zestendelen OLVr. Brugge Herman Geurts
Aan voet had ik ook al gedacht. Ik had het idee dat er brüch staat. Leeshulp gevraa Wilma Visser
Hartelijk dank! 1678 geschreven getuigenissen over Balthasar Keurvorst Geert Stroo
Eerder werd hier verwezen naar een artikel in De Waterschans van 1996. Noot 20 van het artikel geeft zeer compact GAB 1678 geschreven getuigenissen over Balthasar Keurvorst Otto Vervaart
Beste allen, Ik vroeg mij af waar het archiefstuk vandaan komt? Ik ben erg benieuwd.... groeten, Geert 1678 geschreven getuigenissen over Balthasar Keurvorst Geert Stroo
Voor de collega's die deze link nog niet in hun "favorits" hebben... Hier een standaardwerk inzake Latijnse (en leeshulp gevraagd Van Rietvelde Johan
Inmiddels heb ik (Dankjewel aan dhr. archivaris Jan) een fotootje genomen van het origineel register.. 1. 12 april 1645 Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan
@ Helena, Dankjewel. Dit lijkt me een waarschijnlijke oplossing. Ik had niet gedacht aan Latijn. Wel zou je verwachten S leeshulp gevraagd Herman Geurts
Het lijkt me dat ie iets aan zijn voeten heeft? ik lees iets als geachtr*ch: fuss of ge**ktrich: fuss ? Waarbij ik fuss Leeshulp gevraa Herman Geurts