Reactie Onderwerp Auteur Datum
bijna goed: in regel 8 staat nog "ick"... Paleopuzzel nr. 32: Grenzen in Peelland archimboldo
Oeps, bijna vergeten. Met oprechte excuses plaats ik eindelijk de "oplossing. Bedankt voor de reacties. Depositiën Paleopuzzel nr. 32: Grenzen in Peelland
Ik hou het op: 5 Ianszoon of Janszoon vgl. r. 6 Jacobszoon of Iacobszoon en In Lauwenrecht Paleopuzzel nr. 35: een hersenkrakertje Chris van Dijkum
Het was even zoeken: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-L9W2-YG4D met tekst om te vergelijken. 5 ... Jan Paleopuzzel nr. 35: een hersenkrakertje Chris van Dijkum
2 Weert ... kijnderen 4 Weyntgen ... Willemszoon in de 5 Weert Paleopuzzel nr. 35: een hersenkrakertje Chris van Dijkum
mag ik een voorzet geven? 1 Deliaentgen Adriaens, weduwe van Peter Evertszoon Schay 2 uutdraechster buijten de Bleert Paleopuzzel nr. 35: een hersenkrakertje archimboldo
Geweldig al die aanvullngen van de tekst, toelichtingen, tips en toegiften! Mijn dank! Dit is zeer verhelderend en Huwelijksintekening met plaatsnamen Jacqueline
Ik kijk uit naar je uitdaging... ;) Paleopuzzel nr. 34: Waar blijven de pelgrims? Van Rietvelde Johan
Het Stadsarchief Amsterdam heeft een lijst gemaakt van de plaatsen van herkomst in de ondertrouwregisters vóór 1811 Huwelijksintekening met plaatsnamen Otto Vervaart
Pieter woonde aan de Overtoom, destijds onder Amstelveen. https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-L9QV-1SYS Huwelijksintekening met plaatsnamen Chris van Dijkum
Henrietta is van Beusenvelde, waarschijnlijk Bösingfeld (NRW) http://wiki-de.genealogy.net/B%C3%B6singfeld (van 1733 Huwelijksintekening met plaatsnamen Chris van Dijkum
Pieter is van Amsterdam. Waarschijnlijk de doop van Pieter: https://archief.amsterdam/indexen/archiefkaarten_1939-1994 Huwelijksintekening met plaatsnamen Chris van Dijkum
Pieter Goud t van Amilijs? gereformeert. oud 27 Jaren woont onder Amstelveen geadsisteerd met zijn vader Barend Goudt Huwelijksintekening met plaatsnamen Herman Geurts
2 ..............................aen Franchois Rietvelde, per 3. met: seker besprecking nopende 't ruijmen ( etc) Ik lees Register zestedeel OLVr Brugge (2) Herman Geurts
ipv bespreking zou ik "bespreek" (of bespreik) kiezen: dat is voorwaarde (WNT); staat er achter 13 deses of wordt er 13 Register zestedeel OLVr Brugge (2) Archimboldo
Dat gezegd zijnde, hebben jullie met zijn drieën in een paar dagen tijd deze paleopuzzel helemaal opgelost. Dank heren Paleopuzzel nr. 34: Waar blijven de pelgrims?
Inderdaad, dat is eerder aannemelijk Rene. Vreemd dat er bij de andere overijdens dat jaar geen doodsoorzaak genoteerd Notities bij inschrijving Begraafboek Asten. Helena
Blijkbaar leidt de L van deze scribent tot problemen. Een goet gulden is mooi maar een golt gulden lijkt me nog mooier Paleopuzzel nr. 34: Waar blijven de pelgrims? Archimboldo
Bedankt Helena! beeck klinkt logisch. Zou dijs: voor dysenterie kunnen staan? Gezien het veel groter aantal Notities bij inschrijving Begraafboek Asten. Rene
Effe bijspringen bij het nachtwerk (!) van Albert: 4:huysmeesters 12. de auditeur is (Gerrit van) RENOY 14 Paleopuzzel nr. 34: Waar blijven de pelgrims? Van Rietvelde Johan
Voor een eerste poging helemaal niet slecht, sterker nog: bijna helemaal goed. Afgezien van een enkele s / z en ij / y Paleopuzzel nr. 34: Waar blijven de pelgrims?
poging.. s. = solvit = hij, zij, hebben betaald. beeck = toponiem / het buurtschap [ Beek] waar hij overleden zal zijn Notities bij inschrijving Begraafboek Asten. Helena
Mijn eerste poging: 01 Tschynt dat hier niemant onderhouden en wordt dan die 02 lydende Sint Jacobs Pelgrims, dat niet Paleopuzzel nr. 34: Waar blijven de pelgrims? Albert Vandenberghe
Dankjewel Luud. Bij mijn volgend archiefbezoek in Brugge contacteer ik de stadsarchivaris om het originele register te Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan
Sorry Johan, dit is toch te lastig! Op regel 3 kan staan do = dito of dicto. Zou na de 25 gulden in die regel niet Register Zestendelen OLVr. Brugge