Reactie Onderwerp Auteur Datum
Selfactingsteller. Dat wil zeggen dat hij een machine, de selfactor, bediende die de garens in wording, de voorgarens Beroep? Van Rietvelde Johan
correctie Oberhofen i.p.v. Oberhosen Kaart in het Duits - wie kan helpen? Herman Geurts
Een poging ( maar ik ben niet echt thuis in Duits): geadresseerde is Minna Woelke Parchim / Meclenburg? Marienstrasse ( Kaart in het Duits - wie kan helpen? Herman Geurts
Otto, aha, dat is het zeer waarschijnlijk. Dank. Hulp bij vertaling Latijn HenkD
Volgens mij luidt het ontbrekende woord ceterisque, "en de overige (dingen)", met voorbijgaan van de overige voorgegane Hulp bij vertaling Latijn Otto Vervaart
Dank je wel ! Heb nog niet kunnen vinden hoe de familie relatie in elkaar zit. Ook de dopen van de kinderen geeft (nog) Hulp bij vertaling Latijn A. van den Boom
Annelies, ik zal een poging wagen: Sint Anthonis RK trouwboek, 26 juli 1699 Joannes Meuss et Aldegondis Reinen affines Hulp bij vertaling Latijn HenkD
moet natuurlijk Med icinae Doctor zijn -> academische titel van een arts. - Roemburg Helena
Het zal je vooral te doen zijn om wat er in die verklaring staat, neem ik aan. De andere aantekekingen: verklaring van - Roemburg Helena
Bedankt, Wat staat hier? - Roemburg
Omtrend de na primo jan uarij 1831 gehuwden is tot heden Z M beslissing niet ingekomen zie mis sive no 4563 van 1831 Wat staat hier? Helena
Hallo Otto, nogmaals dank. Ik heb je vertaling woord voor woord vergeleken met de akte en zag nu gelukkig duidelijker Latijnse vertaalhulp gevraagd Kimdriaan
Beste Kimdriaan, ik kan in de vijf korte Latijnse woorden niets ontdekken dat op een aanduiding van de doodsoorzaak Latijnse vertaalhulp gevraagd Otto Vervaart
Dag Otto, dank je wel voor je hulp. Ik kon het, op een paar woorden na, niet ontcijferen. Nu nog iemand anders vinden Latijnse vertaalhulp gevraagd Kimdriaan
Beste Kimdriaan, na enig zoeken vond ik op Genea Knowhow in ieder geval een lijst met veel voorkomende Latijnse termen Latijnse vertaalhulp gevraagd Otto Vervaart
Een beginnetje: Omtrend de na primo jan uarij 1831 gehuwden is tot heden ........ niet nagekomen zie min uut (?) no 4563 Wat staat hier? Wouter Kok
Super, dank je wel! Welke plaatsnaam? Ruud Pondman
Hallo Ruud, het betreft Soelmondt (Zoelmond) Welke plaatsnaam? Theo S
Grof vertaald zitten we ongeveer op: Pierre Delaiz belooft, zonder schade, de genoemde Pierre Dordoigne en Johan Vonnis uit Brugge Tim van de Staak
Is dit niet het Brugse schepenregister waaruit hier al een paar keer eerder akten ter ontcijfering werden aangereikt Vonnis uit Brugge Otto Vervaart
Zeker niet foutloos: 1 Piere Delaiz promist de conserver sans dommaige les dits Piere Dordoigne et 2 Jehan Martines de Vonnis uit Brugge Archimboldo
niets aan toe te voegen. Paleopuzzel nr. 32: Grenzen in Peelland aline
Julie, het zal inderdaad gedateerd zijn September 1447. En zo te zien grotendeels in het frans. In welke context kan de Vonnis uit Brugge tim van de Staak
Hmm..Gerard...ik dacht deze tekst (met transcriptie !) al hier ergens in de buurt gezien te hebben.... ;) 1.Depositien Paleopuzzel nr. 32: Grenzen in Peelland Van Rietvelde Johan
Een begin: 1 Depositiën raeckende 2 het scheijden van de 3 palen ende limiten 4 van den pedel tusschen 5 Bakel ende Paleopuzzel nr. 32: Grenzen in Peelland Archimboldo