Reactie Onderwerp Auteur Datum
Beste Stefanie, onderaan iedere scan staat een link om de afbeelding als een jpg-bestand te downloaden. Erg handig. Op transcriptie verzoek
Na verder nadenken over een oplossing van deze afkorting zie ik verschillende wegen om erachter te komen. We kunnen een Betekenis van de afkorting LLL-den Otto Vervaart
Het probleem is dat het gaat om randvermeldingen van Nederlandstalige akten. De akten zelf zijn bovendien in een ander Latijnse tekst 2 Paul Peeters
Bravo, Archimboldo en Bosco. Een goede Nederlands-Schotse combinatie. Nu dat je het meeste werk hebt gedaan, ik hoop dat Paleopuzzel nr. 31: Plunderingen in Schotse wateren Robin Urquhart
Nu ik nog eens kijk, valt me achter vide dezelfde afkortingsvorm op als bij ende in de Nederlandse tekst, dan zou er in Latijnse tekst 2 Otto Vervaart
Een mooi verhaal ! Mag ik nog een paar kleine aanvullingen doen ? 1. ik twijfel hier tussen huit of neuf heures, de h Frans spijkerschrift Albert Vandenberghe
Zeker en vast, maar wat is het volledige woord achter "errorem" ? Het lijkt me een afgekort woord, gezien er een Latijnse tekst 2 Paul Peeters
ik bedoel indderdaad de scan. ja klopt dat hij verwijst maar 647 beide gaan als goed is over mijn voor ouder arij transcriptie verzoek stefanie hoek
Stefanie, voordat iemand misschien het verkeerde blad transcribeert, voor alle zekerheid: bedoel je de tekst op scan nr transcriptie verzoek
Beste Theo, bedankt voor deze suggestie! Zou het wellicht Liebenswürdigen of Liebenswürdigsten zijn?! Mijn speurtocht Betekenis van de afkorting LLL-den Otto Vervaart
Mooi gedaan, Archimboldo! En niet alleen dankzij Bosco's poging, maar ook met goed gebruik van de tips van Robin Paleopuzzel nr. 31: Plunderingen in Schotse wateren
Een volgende poging (die ik niet gewaagd zou hebben zonder het perfecte voorwerk van Bosco, ervan uitgaande dat "ye" Paleopuzzel nr. 31: Plunderingen in Schotse wateren archimboldo
Dus in 1801 was Adolphus 72 jaar. in 1804 was hij 77 jaar en toen hij overleed in 1817 was hij 97 jaar. Het zal wel iets Frans spijkerschrift Truus Vink-Schutte
Ik had nog niet gezien dat dit de overlijdensakte van J.P. Meulemeester was Johan. Ik dacht dat het mijn akte was. Frans spijkerschrift Truus Vink-Schutte
Na enig zoekwerk op internet kom ik tot de suggestie 'Liebden'. In dit geval zullen dan drie personen bedoeld Betekenis van de afkorting LLL-den Theo S
Beste Paul, het lijkt me dat de Nederlandse tekst een betaling noteert en de Latijnse een commentaar daarop: "De heer Latijnse tekst 2 Otto Vervaart
Dit is een lastige opgave! Je dient echt de gehele tekst te lezen om te zien welk woord er afgekort zou kunnen zijn. In Betekenis van de afkorting LLL-den Otto Vervaart
Beste Chris, Dat is goed nieuws. Nu kan ik weer verder ! Hartelijk dank voor de ondersteuning. Mvgr, Piet de Gooijer Transcriptie verzoek Piet de gooijer
r. 3 Peter Claessen de Goijer. Transcriptie verzoek Chris van Dijkum
Inmiddels weten we het beroep van Adolphus: "cocher" (koetsier). Deze bijlage leert ons dat zijn zoon Francois inderdaad Frans spijkerschrift Van Rietvelde Johan
Het kan natuurlijk best zijn dat hij laat is getrouwd. Jammer dat je in Essen niets hebt gevonden. Ik zoek niet naar Frans spijkerschrift Jeanne1
Ja het is mij bekend dat hij geboren zou zijn in Essen. Hij was ook bediende aan het hof, koetsier. Mogelijk is hij met Frans spijkerschrift Truus Vink-Schutte
Leeftijden in overlijdensakten uit die tijd zijn vaak een schatting. Om de exacte leeftijd te weten moet je op zoek naar Frans spijkerschrift Jeanne1
Het extract van het overlijden van Adolphus. Frans spijkerschrift Truus Vink
Ja dat klopt helemaal Jeanne de moeder klopt niet, maar Adolphus was ook nog getrouwd met Anna Maria Theodora Dingsin of Frans spijkerschrift Truus Vink