Reactie Onderwerp Auteur Datum
1. Diam autsly ? = Persknegt 2. Onbekend 3. Overleden Wat staat hier? T.J.M. van de Staak
Betreffende laatste vak Wat staat hier? R
@Johan - ik zie dat we in hetzelfde archiefstuk hebben zitten kijken, inv.nr. 288 :-) Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Jos Maas ('Maa…
Beste Johan, Ik ga jouw aangehaalde cijnsposten zeker nalopen. Maar jouw bericht is sterk, ik heb vanmiddag inv.nr. 288 Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Jos Maas ('Maa…
Beste Jos, Ik ben er toch nog even ingedoken. Ik weet nu wat er staat: ex hereditatem super lignum ofte aent Houbroeck Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Johan van der Elsen
Geweldig bedankt Aline! Graag op ramneel@live.nl Notariële akte Amsterdam Reinier
Graag gedaan, ik kom zelf in een ander verband de nodige regimenten in de achttiende eeuw tegen. Soms blijkt het welk regiment te Breda 1727? Otto Vervaart
bedankt Otto, voor je uitgebreide reactie. Wat mij weer aanzette om de (online) bron door te bladeren. Afhankelijk van welk regiment te Breda 1727? Steve
@ Johan van der Elsen Ik denk dat er staat: v denarii novi (5 nieuwe penningen). De d is de afkorting voor denarii Dit Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? herman geurts
ik heb een transcriptie van pagina 1, maar kan hem niet verzenden. Heb je een email adres? Notariële akte Amsterdam aline
Thank you very much Christian for your quick response and I really appreciate having the correct record but Help with reading a marriage record for Joost Jan Cornelis Vendix 1651 Josie Crowley
Geen probleem, twee bestanden in volgorde A1 en A2 transcriptieverzoek Floriaan
Geen probleem, twee bestanden in volgorde A1 en A2 transcriptieverzoek Floriaan
Josie, the record can be found on 'folio' ('page') 28v ('v' is an abbreviation for the Latin word 'verso') meaning the Help with reading a marriage record for Joost Jan Cornelis Vendix 1651
Wat betreft: ex 'Hees sup Lignum', ik denk dat hier geschreven staat: ex her[editatem] ex sup[er] lignum ofte aent Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Johan van der Elsen
@Jos, de inventarisnummers waarin jij gezocht hebt beslaan de periode 1621-1714 (339) en 1690-1783 (340). Wellicht weet Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Johan van der Elsen
Ik denk dat er staat: v denarii novi (5 nieuwe penningen). De d is de afkorting voor denarii. Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Johan van der Elsen
zou prachtig zijn. Ben er maar even aan begonnen. Klasse! Notariële akte Amsterdam Reinier
@Otto Ik heb de gevraagde scan bijgevoegd. Ik zal je terechte opmerking over bronvermelding ter harte nemen. - Voorts Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Jos Maas ('Maa…
wil je hem helemaal getrancribeerd hebben? of heb je al een eerste versie gemaakt? Notariële akte Amsterdam aline
@Floriaan, voeg je het bestand toe aan je bericht?.. transcriptieverzoek Van Rietvelde Johan
Petrusgulden... Muntsoorten ontcijferen Van Rietvelde Johan
Dag Otto, Dank voor je moeite ! heel fijn, en ik moet zeggen ik was inmiddels een aardig eind gekomen zelf. Ook heb ik Muntsoorten ontcijferen Tim van de Staak
Toch maar nog eens gekeken, Tim: de Nobiles angli zijn Engelse nobels, de Nobiles burg. [burgundenses] zijn Muntsoorten ontcijferen Otto Vervaart
Blanck... Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Van Rietvelde Johan