Reactie Onderwerp Auteur Datum
Heel hartelijk dank Johan, wat knap dat je dit allemaal er in kunt lezen. In regel 4 en 5 staat Thon dat moet dan Thorn Frans spijkerschrift Truus Vink
Knap werk, Johan! Ik vraag me af of er misschien Thorn staat i.p.v. Thon. Thorn lag in "la Meuse Inférieure". Op 9-3 Frans spijkerschrift Jeanne1
Correctie: lijn3 : quaran= ;lijn 4 = ..de la meuse... Frans spijkerschrift Van Rietvelde Johan
1. Le douze floréal an douze à huit heure du matin par devant moi Jean Etienne Werbrouck maire de 2. la ville d'Anvers Frans spijkerschrift Van Rietvelde Johan
Een mooie poging, Bosco! Paleopuzzel nr. 31: Plunderingen in Schotse wateren
Een poging: 1. ? Captane Andr? Classen ??? e???? ?? s?drie 2. off my offcers thrie ?sones efter/ester? following 3. Jn Paleopuzzel nr. 31: Plunderingen in Schotse wateren Bosco
Dank! NL-RHCE 10225 66.5 f. 57v: wat staat er precies: .... ut mater affirmavit partu ...? Jos Maas ('Maa…
Er staat met enige doorhaling: 'affirmavit in partu', waarbij 'in partu' 'bij/tijdens de bevalling' betekent. NL-RHCE 10225 66.5 f. 57v: wat staat er precies: .... ut mater affirmavit partu ...? Chris van Dijkum
Ik lees affirmaturum. En dat betekent inderdaad bevestigen. Dus ik denk dat je wel goed zit met de vertaling (al ben ik NL-RHCE 10225 66.5 f. 57v: wat staat er precies: .... ut mater affirmavit partu ...? herman geurts
Bedankt, Rien, voor het uploaden van de puzzel. Misschien kan ik advies geven over 17e-eeuwse Schotse taal. Er zijn Paleopuzzel nr. 31: Plunderingen in Schotse wateren Robin Urquhart
Voor fiche 1 zou het moeten zijn: Van Rouwenburch Een ster vergezeld van 3 rozen N.B. Het zegel is beschadigd tengevolge Heraldiek Rouwenburch Theo S
Fiche 3 Heraldiek Rouwenburch FICHE 3
Fiche 2 Heraldiek Rouwenburch Fiche 2
Fiche 1 Heraldiek Rouwenburch fiche 1
Hartelijk dank Otto ! Ik heb nog zo een aantal vermeldingen, die me niet duidelijk zijn. Latijnse tekst 1 Paul Peeters
Beste Paul, volgens mij klopt jouw transcriptie, je hebt een paar moeilijk te ontcijferen woorden ontrafeld! Mijn Latijnse tekst 1 Otto Vervaart
Hierbij tot slot de transcriptie: voorde een kleijn stedeken, of om beter te zeggen tot een herberg genaemt de drie fon- Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw
Tot slot de volledige pagina.. Wat is de familienaam van Lysbetten? Van Rietvelde Johan
Hier het vervolg van vorige passage... Wat is de familienaam van Lysbetten? Van Rietvelde Johan
Het is voor mij uiteraard lastig te zien of iets een toevoeging in een andere hand is als het getoonde fragment slechts Wat is de familienaam van Lysbetten? Otto Vervaart
@Otto, dankjewel voor de reactie. Je bevestigt wat ik ook dacht te lezen (Leenhouwer). Het probleem dat zich hier stelt Wat is de familienaam van Lysbetten? Van Rietvelde Johan
Beste Johan, er staat een voor documenten uit Vlaanderen heel typisch woord, het gaat zover ik het kan lezen om Wat is de familienaam van Lysbetten? Otto Vervaart
... aende Bospoort binnen deser Stadt... Zie: http://www.thuisinbrabant.nl/object?id=brabantcloud_brabant-collectie Bospoort in Bergen op Zoom? Van Rietvelde Johan
Dear archimboldo. Thank you very much for your trouble. Now my problems are solved and yes the date fits in with the Help with reading a marriage record for Joost Jan Cornelis Vendix 1651 Josie Crowley
Bij de Article(n) twijfel ik ook. in geel mijn verbeteringen en nog wat vraagtekens die in ieder geval nog overblijven Verkoopakte Lissewege archimboldo