Reactie Onderwerp Auteur Datum
I’m not completely sure but using Hermans transcription results in the following version (note the perhaps disappointing Help with reading a marriage record for Joost Jan Cornelis Vendix 1651 archimboldo
Ik lees de naam van de bruidegom als Jan Hendrik Henricussen Nyenhuis. Zijn vader heette Hendrik. De vader van de Jan Wat staat hier? Jeanne1
6 Michel Piter Willems 19 kan er staan : cum garandt ? Verkoopakte Lissewege Herman Geurts
Dear Herman, Thank you very much for you trouble. I can now see that I would not have had any hope at all with trying to Help with reading a marriage record for Joost Jan Cornelis Vendix 1651 Josie Crowley
Een eerste aanzet. Mischien kunen anderen dit aanvullen/verbeteren 1 compareerden voor schepenen dese 2 gerichte van Help with reading a marriage record for Joost Jan Cornelis Vendix 1651 herman geurts
Dit trouwregister is op de verrmelding van woonplaatsen na erg beknopt. Het zou mooi zijn als er nog een bron was over Wat staat hier? Otto Vervaart
Hoi Otto, Is het aannemelijk dat dit de juiste Jan is? Bron is het doopregister van Deventer van 10 maart 1954. Dat Wat staat hier? Michael
bedankt Wat staat hier? r
Het boekje ‘Hoenen en Kapoenen’ heb ik in m’n bezit. Daarin vind je naast uitleg over de cijnsregisters een uitgebreide Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Johan van der Elsen
Ofschoon er in de 'schoone suite van kamers' heel veel ander opmerkelijks had kunnen worden geremarqueerd, vrees ik dat Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw
In een trouwregister worden vooral eventuele andere woonplaatsen ten tijde van het huwelijk genoteerd, in kerkelijke Wat staat hier? Otto Vervaart
Het RHC Eindhoven heeft dit boek in de eigen bibliotheek, met nog meer publicaties over cijnsregisters. Op naar de Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Otto Vervaart
Ter aanvulling op mijn vorige bericht: Dit is de volledige pagina. Wat staat hier? Michael Nieuwenhuis
Hoi Otto, Het is inderdaad een trouwregister. Meer specifiek is dit het trouwregister van 1774 van Rijssen. Helaas kan Wat staat hier? Michael Nieuwenhuis
Beste Michael, achter Anna Petersen Meijer staat nog Jd, jongedochter. Dat brengt me op het idee dat J.M. staat voor Wat staat hier? Otto Vervaart
Weet iemand wat de J(?) en M(?) voor 'In Deventer' betekenen? Betekent dat hij daar geboren is, gedoopt of woonachtig is Wat staat hier? Michael Nieuwenhuis
@Otto Dank voor deze tip. Ik heb het boek via de openbare bieb aangevraagd. Nu maar afwachten of ze het kunnen vinden. Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Jos Maas ('Maa…
Eureka ! ?? Rekening houdend met je bemerking dat dit het laatste woord is van de zin, en gezien wat voorafgaat: Zou het Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Van Rietvelde Johan
Albert, zou er certrose, oftwel Chartreuse staan, en dan zou het de kartuize, het klooster van de kartuizers in - toen - Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Otto Vervaart
Vooropgesteld dat ik zelf wat het laatste woord betreft ook niet voor 100% zeker ben, komt wat ik denk dat er staat in Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw
C - (zie "camper") - en - t (zie "Suite" ) - r (zie "kamers"). Na deze lettercombinatie kan er enkel een klinker komen Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Van Rietvelde Johan
Intussen komen we hier veel te weten! In de Wikipedia, https://nl.wikipedia.org/wiki/Cijnsboek , wordt een gids genoemd Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Otto Vervaart
Iets te gehaast, het laatste jaar in het vak over zijn plaatsingen is 1832! De "Diamantslij / persknecht" is uiteraard Wat staat hier? Otto Vervaart
In het laatste vak op de linkerpagina staat in de eerste regel "Diamantslij"/ = persknegt". Ik denk echtet dat het gaat Wat staat hier? Otto Vervaart
Gaat iemand nog een gooi doen naar het laatste woord? Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw