Reactie Onderwerp Auteur Datum
@ Jos. ik denk dat er niet staat XV non. Met name de eerste letter is volgens mij een V zou er kunnen staan: V Vl(aamse) Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? herman geurts
@Otto Voor mij heeft de tekst "XV no n - 1 blanck" nog geen betekenis. Als jij daar meer van weet, dan stel ik je Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Jos Maas ('Maa…
@Jos, dank je wel voor de informatie over de bronnen die je aan het bestuderen bent. Mensen werken met heel Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Otto Vervaart
@ Jos ik heb nog eens goed gekeken naar ( super) Catharine etc. Er staat inderdaad suster. Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? herman geurts
@Otto: De cijnsboeken van de Heerlijkheid Helmond hebben het toegangsnummer 12063. De inventarisnummers voor de gegevens Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Jos Maas ('Maa…
Nu de onderste regel van de tekst nog, wel van belang als dit een cijnsboek is, iets dat je niet met zoveel woorden Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Otto Vervaart
@ Herman: Je hebt me wel op een idee gebracht, volgens mij staat er suster, de 'aanspreektitel' van een non. In het item Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Jos Maas ('Maa…
Steve, bedankt voor de foto van de gehele bladzijde! Daarop staat toevallig onderaan, en voor mij duidelijker dan in de welk regiment te Breda 1727? Otto Vervaart
2) achter Anneke staat de afkorting voor dochter Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Johan van der Elsen
6) = ofte Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Johan van der Elsen
zie voor de zusters van Ommel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ommel_(Nederland) Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? archimboldo
ad & : zou super niet kunnen staan voor superior =overste ? Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Herman Geurts
Jos, ad 1 : als wecher = weduwnaar , dan staat achter Anneke waarschijnlijk een afkorting voor zaliger/seliger ad 3: ik Someren, Hees, Hou(t)broeck en een nonnenconvent? Herman Geurts
Bedankt! Heraldiek Roemburgh roembutg
Van Roemburgh 4 lelies, 2-2 gerangschikt, vergezeld van een kleine 6 bladige bloem in het schildhart geplaatst. Beatrix Heraldiek Roemburgh Chris van Dijkum
er staat wel remarqueerden. De drie pootjes beginnen bij de ophaal van de -e- Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw aline
Baron van Alva (= Aylva) welk regiment te Breda 1727? Chris van Dijkum
Dankjewel Albert.. dan hou ik het op "remarqueerden" (alhoewel ik het derde beentje in de "m" niet zo duidelijk zie Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Van Rietvelde Johan
Mijn complimenten voor het tot dusver ontcijferde. Ik ga mee in de door Archimboldo geplaatste puntjes op de i, en Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw
Attestatie na Bergen op Zoom L 0-6-0 Getrouwdt is 20 july 1727 L 0-6-0 Jacob Trijber soldaat uit Regiment welk regiment te Breda 1727? Van Rietvelde Johan
Dank alvast voor de reacties! Volgens mij (als leek!) komt het garnizoen uit Bergen op Zoom maar was in Juli 1727 te welk regiment te Breda 1727? Steve
Op de derde regel lees ik vanaf het tweede woord "20 July 1721", daarmee hebben we op zijn minst een globale datering welk regiment te Breda 1727? Otto Vervaart
Beste Steve, Uit welk jaar stamt deze acte waarin "den heer collonel" genoemd wordt? welk regiment te Breda 1727? Archimboldo
nog wat puntjes voor de i r 6 toegemaakt (cf r13 voornaamste) r7 waar (cf r13 voornaamste) r8 ten ipv ter r14 welk Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Archimboldo
Ik vind het nergens terug, mogelijk bedoelde hij opnieuw "verhuizen". Variëren in de betekenis van veranderen, dan wel Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Van Rietvelde Johan