Reactie Onderwerp Auteur Datum
@ Jeff: Voor ( een mogelijke) herkomst van de naam Keijzer zie http://koning.mijnthuis.net/naamkoni.htm Groot Rennenberg 1643 herman geurts
Dank Aline en Herman voor jullie handige tips. Nu kunnen we echt van start :) Paleopuzzel nr. 29: Utrechtse brouwers aan banden gelegd
KEIZER = KEURVORST? This house purchase was from: 5. gaessisteert met Anthonij Janssen de Keyser haren sone, en in 6 Groot Rennenberg 1643 Jeff Gerber
en voor dat we een discussie ij/ y krijgen: ze wat hierover allemaal al bediscussieerd is op : https://www.stamboomforum Paleopuzzel nr. 29: Utrechtse brouwers aan banden gelegd Herman Geurts
dag Joyce, waar is de puzzel? Ik zie alleen jouw uitleg. Paleopuzzel nr. 29: Utrechtse brouwers aan banden gelegd aline
Het is wel een enorm consistent geschreven akte, dus dat maakt het hoe langer hoe vertrouwder qua transcriberen Fragment uit akte 1402 Tim
# Tim. Geeft niet. voor mij was dit een mooie oefening. Latijn met al zijn afkortingen en vervoegingen blijft voor mij Fragment uit akte 1402 Herman Geurts
Johan en herman, veel dank voor de moeite. Ik zie helaas dat deze akte niet gaat over hetgeen waar ik op had gehoopt. Fragment uit akte 1402 Tim
Mogelijk bedoelde de auteur op lijn 4 "Tongerle". Typefoutje op lijn 5 : moet zijn "pe cunie". Vermoedelijk vervolg op Fragment uit akte 1402 Van Rietvelde Johan
Beste Tim, Beschik jij over fotomateriaal of scan van het resterende gedeelte van de akte? Dan kunnen we de inhoud Fragment uit akte 1402 Johan van der Elsen
Een poging: 1. Gerardus dictus van den Voert filius quondam Henrici dicti 2. vanden Voert legittime et hereditarie Fragment uit akte 1402 Johan van der Elsen
Dank je wel voor alle reacties. Het wordt langzaamaan duidelijker wat er nu eigenlijk precies staat. Ik ga verder met Hendrik Willemszoon 1669 Patries Boon
Tim , ik kan er ook niet veel van maken. Ik ken geen woord Latijn, dus ik moet het puur hebben van het lezen, en dat is Fragment uit akte 1402 Herman Geurts
alleen nog: Luijck Huwelijk van Reijnier 1639 Freek B
1. Heijndric Willemsz ... jongman van 2. mastricht woont opde nieuwe .... 3. Jan Claesz ... sijn broeder mede ... Hendrik Willemszoon 1669 Freek B
Herman, hartelijk bedankt! Huwelijk van Reijnier 1639 Jeff Gerber
2. mastricht woont opde nieuwen straeten? ........ Hendrik Willemszoon 1669 herman geurts
In de marge: Getrouwt den 8 feb. 1639 1. Reijnier Reijnierssen, J. M. (j.m.=jongeman) uit het landt van Luijk 2. soldaet Huwelijk van Reijnier 1639 Herman Geurts
In de marge: Getrouwt den 8 feb. 1639 1. Reijnier Reijnierssen, J. M. uit het landt van Luijk 2. soldaet onder Capt Huwelijk van Reijnier 1639 Jeff Gerber
dank voor het begin, daar bouw ik graag op voort: 1 Compareerden voor mij Francois van Silben? 2 als openbaer, bij den Jan Gerarts Verheijden 1697 archimboldo
Uit 1669 dus. Ik had het jaartal in de titel niet gezien. Nu ik er wat langer naar kijk, zal het een Hendrik Willemszoon 1669 Johan van der Elsen
Beste Patries, Kun je aangeven om wat voor een type registratie het hier gaat? En in welke tijdsperiode dit ongeveer Hendrik Willemszoon 1669 Johan van der Elsen
Een eerste aanzet. Nog niet alles is me duidelijk. Voel je vrij om e.e.a aan te vullen/verbeteren 1 Compareerde voor mij Jan Gerarts Verheijden 1697 Herman Geurts
Een poging. Ik lees in de eerste regels: Item …. heer van Langheler wil vercoepen xxvi boemen staende bij en omtrent vercoop van boomen ? Herman Geurts
Dank jullie wel! Geboorteplaats Marleen