Reactie Onderwerp Auteur Datum
Putten met deksels... nu zie ik het ook. @Johan, weet jij wat revarijrieerden betekent? Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Johan van der Elsen
Aanvulling: Histoire de la ville de Bruxelles - Alexandre Henne (pag 304) Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Van Rietvelde Johan
Ik lees: 1. [Vil?]voorde een kleijn stedeken, of om beter te 2. zeggen tot een herberg genaemt de drie fon= 3.teijnen ( Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Van Rietvelde Johan
typefout: stidiken in de 1e regel moet stedeken zijn Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Johan van der Elsen
een poging: 1. voorde een kleijn stidiken, of om beter te 2. zeggen tot een herberg genaemt de drie fon- 3. teijnen (om Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Johan van der Elsen
Ik heb een sterk vermoeden dat het eerste woord [Vil]voorde moet zijn, een klein stedeken bij Brussel, waar je vandaag Paleopuzzel nr. 30: Dwarslezen in de 18de eeuw Van Rietvelde Johan
Beste Tim, in een reactie op een van je eerdere vragen noemde ik al terloop de term rekenmunt. Men ontving en betaalde Muntsoorten ontcijferen Otto Vervaart
Beste mensen, Het wordt hoog tijd voor de oplossing van paleopuzzel 29 over maatregelen van de Utrechtse Raad tegen Paleopuzzel nr. 29: Utrechtse brouwers aan banden gelegd
Cheers, Gerard. En groeten uit zonnige Edinburgh. Ik ben het eens met Aline (en anderen) en het kan 'Rinkinck' zijn Maar Paleopuzzel nr. 27: Schotse bibliotheek Robin Urquhart
Allen hartelijk bedankt voor de reacties, hier kan ik weer verder mee! :) Doopakte Schijndel 1608 Carola
@Johan @ Johan In beide gevallen: dank voor de correcties. Helemaal gelijk. Doopakte Schijndel 1608 joyce pennings
kleine aanvulling: volgens mij staat geschreven Verhoven i.p.v Schoven. De V met het streepje erdoorheen lijkt me de Doopakte Schijndel 1608 Johan van der Elsen
dank je wel winterslaper. Ik dacht al dat ik iets gemist had. Ik ben blij dat jij ook gekozen hebt voor 'vercoft'. Maar Paleopuzzel nr. 27: Schotse bibliotheek aline
Dank aan alle puzzelaars en voor de reacties. Ontwaakt uit mijn winterslaap :) (grapje, uiteraard) plaats ik hierbij de Paleopuzzel nr. 27: Schotse bibliotheek
Kleine correctie op lijn 5: pr aetoris. (Volgens mij staat er immers een "e - cedille" = "ae" ) Doopakte Schijndel 1608 Van Rietvelde Johan
Beste Carola, Hierbij mijn poging: 1. Baptizata est Anna filia Petri Hugonis 2. sueque uxoris quam de facto 3. fonte Doopakte Schijndel 1608 joyce pennings
Poging van een hbs-er: 1. Baptizata est Anna filia Petri Hugonis 2. ??? uxoris quam de facro 3. fonte susreperunt Joes Doopakte Schijndel 1608 Archimboldo
Langherstraten is juist, ik dacht kennelijk aan een Lange Kerkstraat.. In de laatste regel is het cryptisch ogend woord Afschrift, begin 15e eeuw Otto Vervaart
Langkerkstraten is denk ik Langherstraten (de h van Bartholomeum is dezelfde) Afschrift, begin 15e eeuw Johan van der Elsen
kleine aanvulling op de transcriptie van Otto: pratum = beemd. Weide of weiland = pascualis Afschrift, begin 15e eeuw Johan van der Elsen
Otto, dank voor je uitgebreide reactie. Het komt uit het Abdij-archief van Tongerlo, waar het nog steeds bewaard wordt Afschrift, begin 15e eeuw tim van de Staak
Beste Tim, dank je wel voor het aangeven van je bedoeling en je uitleg over de context van dit kasboek! Uit welke Afschrift, begin 15e eeuw Otto Vervaart
Herman, rkd.nl Onderaan de pagina klik op groen "rkd,Images" - typ naam fotograaf in zoek in rkd Images. Kies fotograaf Oude foto: Welke naam staat hier? Monique
ik was iets te snel. RKD gevonden. Snap echter nog niet hoe je hier mee fotos kunt terugvinden Oude foto: Welke naam staat hier? Herman Geurts
wat is het RKD? Oude foto: Welke naam staat hier? Herman Geurts