Reactie Onderwerp Auteur Datum
Jammer genoeg is dit een van de problemen: slechte kwaliteit van de kopie (en het origineel in het register)... Ik hoop Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan
Hallo Johan, Dit is wel een heel klein afbeeldinkje. Heb je het niet wat groter? Ik zil er naar kijken maar dit is heel Register Zestendelen OLVr. Brugge
Dank, dat is helder! Verder kom ik de persoon niet tegen in de archieven van Amsterdam dus blijft hij wel een beetje Naam in doopakte Jacqueline
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventari… Huwelijksakte Latijns met een nawoord Chris van Dijkum
Beste Maarten, Hoewel jij nog geen "Vossen"s hebt gevonden, zou ik daar toch maar eens ernstig naar gaan zoeken. Johan Huwelijksakte Latijns met een nawoord Archimboldo
Een paar kleinigheidjes: r. 1 pr aevia r. 3 a reverendissimo de laatste regels lees ik het volgende dat grammaticaal Trouwakte Anthonius Koninx en Catharina Scaeckers 1 Chris van Dijkum
Volgens mij staat er Henrick van Sondijck Naam in doopakte Johan van der Elsen
Beste Johan, Hartelijk dank voor je bijdrage en sorry voor mijn late reactie. Als ik het zo doorlees, denk ik dat je Huwelijksakte Latijns met een nawoord Maarten
Dank je wel,Otto. Er is nog een andere akte waarin meer verhaald wordt over de dispensatie die aan Anthonius werd Trouwakte Anthonius Koninx en Catharina Scaeckers 1 Jeanne
Beste Jeanne, volgens mij is de transcriptie al bijna compleet op de nog te ontcijferen woorden na. De vicaris-generaal Trouwakte Anthonius Koninx en Catharina Scaeckers 1 Otto Vervaart
Dank je wel, An. Trouwakte Anthonius Koninx en Catharina Scaeckers 1 Jeanne
Dank je wel, Otto Anthonius Koninx en Catharina Scaeckers 2 Jeanne
Beste Jeanne, ik kwam niet eerder toe aan een poging voor de eerste regel: iuramento affirmavit iuxta, "met een eed Anthonius Koninx en Catharina Scaeckers 2 Otto Vervaart
Aha! Bedankt voor deze snelle reactie en wat een pittoresk oud stadje. Plaatsnaam uit Ondertrouwakte Jacqueline Kooi
Borgstenvorde thans Burgsteinfurt (Nordrhein-Westfalen, Duitsland) Plaatsnaam uit Ondertrouwakte Helena
Hoi An, dit is perfect! Hartelijk bedankt voor de moeite. onleesbare plaatsnaam Maarten van de…
Hi Maarten, Hieronder de link naar de inschrijving. er staat ook een scan bij van de inschrijving deze kun je downloaden onleesbare plaatsnaam An
Hallo An, hartelijk bedankt voor deze nieuwe informatie! Dan was mijn idee dat het om Hurwenen zou gaan nog niet zo gek onleesbare plaatsnaam Maarten van de…
Hurwenen wordt in plaatselijk dialect ook Hurne(n) genoemd. Dus als de geboorteplaats mondeling overgeleverd werd dan onleesbare plaatsnaam An
Dank je wel Luud. Dan houd ik het voorlopig op Hernen. Dat is dicht bij Ravenstein en er komen meerdere families Steur onleesbare plaatsnaam Maarten van de…
De transcriptie in zijn geheel: (regelnummering aangehouden zoals hierboven staat) 1 om te wesen een voirganger ende 2 Paleopuzzel nr. 33: Udenhouters en hun archief in 1626
Chris, dat is een goede verbetering. Die had ik nog over het hoofd gezien. Mij ging het om de apotrof bij tghene, die Paleopuzzel nr. 33: Udenhouters en hun archief in 1626
Dit moet hem dan zijn: 3. las t ende Paleopuzzel nr. 33: Udenhouters en hun archief in 1626 Chris van Dijkum
Dat is twee keer raak Chris! Nou is er nog een spijker op laag water te vinden :) Paleopuzzel nr. 33: Udenhouters en hun archief in 1626
13 ...d e 14 saken, daertoe deselve van node sij n, sullen wesen 15 beslicht... Paleopuzzel nr. 33: Udenhouters en hun archief in 1626 Chris van Dijkum