Reactie Onderwerp Auteur Datum
Goedenavond, bedankt voor uw reactie. Ik ga straks gelijk even via google zoeken op de naam van J.C van Wassenaar wie heeft dit schilderij gemaakt en wat is geschatte waarde Ed
J.C. van Wassenaar ??, schilder en kunsthandelaar, Rotterdam. Ruime info op internet (met afbeeldingen) (Zie eveneens wie heeft dit schilderij gemaakt en wat is geschatte waarde Van Rietvelde Johan
Je hebt helemaal gelijk, mijn fout. Het was Duisburg. Het gaat volgens het archief om procesakten mbt een civiel proces Leeshulp gevraagd. Betreft verslag uit 1749 (deels?) in het Latijn Koen
Beste Koen, volgens het Archivportal, https://www.archivportal-d.de, en ook op de portal http://www.archive.nrw.de/ zit Leeshulp gevraagd. Betreft verslag uit 1749 (deels?) in het Latijn Otto Vervaart
Dag Otto, dank voor je reactie en voor de link. Die zal ik vanavond eens goed bekijken. De documenten komen uit het Leeshulp gevraagd. Betreft verslag uit 1749 (deels?) in het Latijn Koen
Beste Koen, deze tekst is geschreven in het Duits en Latijn. De tekst op de andere zijde van deze bladzijde schijnt op Leeshulp gevraagd. Betreft verslag uit 1749 (deels?) in het Latijn Otto Vervaart
Mijn lezing: Jan Gerrits van Antwerpen tot Middelbeers exhibeert een brieff van schepenen en gesworens van Oisterwijk de Hulp bij transcriptie Archimboldo
Dag Herman, Ik heb meerder documenten maar heb nu het eerste document geplaatst (ik vermoed een verslag van het Leeshulp gevraagd. Betreft verslag uit 1749 (deels?) in het Latijn Koen
Het lijkt me eerder Duits... Leeshulp gevraagd. Betreft verslag uit 1749 (deels?) in het Latijn Herman Geurts
Voor degenen die een dergelijk handschrift nog nooit gezien hebben alvast een stukje om je op weg te helpen: 1 Op Paleopuzzel nr. 38: Zestiende eeuwse scheldpartij archimboldo
lijn 2:De "vreemde" tekens na 91 zijn afkortingen. (£ Vlaams) Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan
Hartelijk dank, Chris ! Ik veronderstel dat ik er mag van uitgaan dat de rest van de transcriptie correct was. Latijnse tekst 8 (vorige foto was foutief). Paul Peeters
Mijn lezing: 13. Vanderheyden, nec per presentoriales l(itte)ras petivisse 15. dictum beneficium curatum admitteretur Latijnse tekst 8 (vorige foto was foutief). Chris van Dijkum
@Archimboldo. De andere bron waarvan ik hierboven sprak, is onder meer de wettelijke passering die verbonden is aan deze Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan
Ik vind dit een hondsmoelijke tekst en heb me er daarom niet aan gewaagd. 2. Dat "gift" zit me niet lekker. Dat lijkt me Register Zestendelen OLVr. Brugge Archimboldo
...consultatie.. Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan
Met dank voor de hulp van de collega's, en mits concultatie van andere bronnen kom ik tot volgende defintieve (?) tekst Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan
wauw . verbaasd bij de lengte van de zin ! Dank u Hello van Australië! Kon de hulp van iemand gebruiken! Stephanie
Ja, ik denk dat tegenover de juiste vertaling is 16e eeuwse akte Herman Geurts
Jegens zou hier misschien ook tegenover kunnen betekenen. http://gtb.ivdnt.org/iWDB/search?actie=article&wdb=WNT&id 16e eeuwse akte Eef
Er staat jegens. Maar ik vindt dat een vreemde woordkeuze De weert ligt tegen het huis, niet jegens het huis. Tenminste 16e eeuwse akte Herman Geurts
Beste Herman, Bedankt duidelijk. Nog een vraag staat er "tegens t huijs van Gijsbert" of jegens ... Jegens zie je vaker 16e eeuwse akte Eef van der Lee
Eef, ik denk dat je interpretatie wel klopt Wat betreft Welreweert/Velderweert : ik zie echt geen G maar een W of een V 16e eeuwse akte Herman Geurts
Zeer bedankt! Dit is goed nieuws, ik ben er heel content mee. Misschien nog voor de puntjes op de i. Wat betreft de 16e eeuwse akte Eef van der Lee
Mijn eerste poging was: Die wij bij deesen mede oversenden tot verzoucke van Gart van Arckel heere tot Heuckelom ende 16e eeuwse akte Archimboldo