Reactie Onderwerp Auteur Datum
@ koen . Ik weet weing van Duits geld. Zoektocht op internet leidde me naar onderstaande link Daarin lees ik 1 fl = 3 Om welke valuta gaat het hier? Herman Geurts
Zou het kunnen gaan om de pruisische thaler? (daalder) Die te verdelen is in 30 groschen? Heb er geen rekensom op Om welke valuta gaat het hier? Tanja
Dag Herman, dankjewel voor je reactie. Ik heb met jouw informatie zitten rekenen en denk dat het toch een andere munt is Om welke valuta gaat het hier? Koen Dorn
correctie : ik lees als bedrag 5-4-34-4 en niet 54-34-4 Om welke valuta gaat het hier? Herman Geurts
Ik dacht al dat het Duits was. Ik lees vóór 4-34-4 namelijk nog : fünf ,,. Dus 54-34-4 . In aanmerking komt de Om welke valuta gaat het hier? Herman Geurts
Dag Tim, het gaat om 1749 in de Eifel (archief Duisburg). Om welke valuta gaat het hier? Koen Dorn
Koen, Heb je een datering van dit afschrift ? Wellicht 17e / 18e eeuws ? En uit welk archief komt het ? Anders verwacht Om welke valuta gaat het hier? Tim van de Staak
Dank u! Welke plaatsnaam? Ruud Pondman
Dat wordt in de brieven (jaar 1699) over Geesken niet genoemd. In de adressering word de magistraat van Groeningen, en Geesken van Voort J. Kuijpers
Het lijkt me niet alleen uit nieuwsgierigheid dat Tim en Herman vragen voor welke rechtbank of gerechtshof deze zaak Geesken van Voort Otto Vervaart
Dank voor jullie reactie. In de akte die meerdere bladzijdes beslaat gaat het over de klacht van Geesken dat de Geesken van Voort J. Kuijpers
Halle in Sachsen Welke plaatsnaam? Herman Geurts
ps. zie nu dat je de naam Geesken al hebt gevonden Geesken van Voort Herman Geurts
I am not very profecient in the Nederlands taal, however do enjoy these puzzels. 6 Van Riem Sijmons dr { } garberants Paleopuzzel nr. 38: Zestiende eeuwse scheldpartij George
Ik denk : judicis: Valck loco Munster wat ik uit zou leggen als : mededeling van de rechter: Valck als plaatsvervanger Geesken van Voort Herman Geurts
Ik zou zeggen Jud, de J heeft exact dezelfde schrijfwijze als Juni. Betreft het iets gerechterlijks ? wellicht staat het Geesken van Voort Tim van de Staak
Beste Jacobine, Het is lastig leesbaar inderdaad. Vooral de klinkers denk ik. Ik haal er ongeveer uit: fr....rb..dr Ik Wat staat daar? Gotische tekst op glas Tim van de Staak
Is er iemand die archimboldo's voorzet kan aanvullen? Paleopuzzel nr. 38: Zestiende eeuwse scheldpartij
Goedenavond heren, Heel erg bedankt. Met vriendelijke groet, Sebastiaan Wat staat hier? Sebastiaan van…
Hallo Chris. Niet onbelangrijk , dat woord ontslagen . Is een sleutelwoord in deze akte .Heb ik in de haast verkeerd Wat staat hier? Herman Geurts
Dirck van Sanen wedr. met Marija Lieffs wede. van Jochum Willems. van Meurs in sijn leven capiteijn van een compagnie Wat staat hier? Chris van Dijkum
Herstel enige slordigheidsfoutjes daarom > daaromme van haar > van hare august > augustij Wat staat hier? Herman Geurts
Naer dat de voors. Dirck van Sanen en Maria Lieffs int lange worden gehoort hebbende d'selve om redenen d' een d'ander Wat staat hier? Herman Geurts
Beste Archimboldo, Dit fragment is het meest complete kaliber glas (boven, onder, links en rechts zijn randen die bewust Wat staat daar? Gotische tekst op glas Jacobine Melis
heb je het begin van deze banier ook gevonden? Wat staat daar? Gotische tekst op glas Archimboldo