Reactie Onderwerp Auteur Datum
Een aanzet: Wi jan grave van henegouwen van holland van zeland ende here van vriesland maken kont allen heden dat wi Paleopuzzel nr. 42: Welk privilege kreeg Zierikzee? Chris van Dijkum
Oudere benamingen van maanden volgens http://www.voorouders.net/help/de-namen-van-de-maanden/ Januari - Louwmaand de maanden van het jaar Paul
Beste Jac., hoe bedoel je je vraag precies? Wil je oude spellingsvarianten van de namen van de maanden? Of bedoel je de maanden van het jaar
Heren dank voor de ti. Dirk adverteentie op tweede hands.nl/ .be is van mij. Maar dank voor u reactie! Van wie is dit schilderij? George
Wordt momentel aangeboden op tweedehands.nl Geen gegevens herkomst... Van wie is dit schilderij? dirk claessens
Hallo George, Hoewel er vast ook wat kunstkenners tussen de bezoekers zitten, is dit toch vooral een website om oude Van wie is dit schilderij?
Hartelijk dank. Hulp bij zoeken naar betekenis Aad Neeven
Beste Aad, het Woordenboek der Nederlandse Taal, online bereikbaar op https://ivdnt.org/, geeft bij heining als een van Hulp bij zoeken naar betekenis Otto Vervaart
Ik zie enkel kleinigheden: r. 1 onderges. (aan het eind staat een s met een afkortingshaal, geen ß of ss). r.5 wijl r.9 Paleopuzzel nr. 41: Thuis bierbrouwen? Wat vinden de buren daar eigenlijk van? Chris van Dijkum
Wij ondergess nabuiren Tuijghen ende certi- ficeren mits desen dat Jan Grijnen Is onsen mede nabuir ende van eerlick en Paleopuzzel nr. 41: Thuis bierbrouwen? Wat vinden de buren daar eigenlijk van? Michiel
Bedankt allen, Kunnen we dan ook aannemen dat dit de naam is van de Hofstadt? Ipperschein ? Alhoewel gekeken naar andere hofstadt van ? Eef van der Lee
Otto, Ik kende deze juridische term (nog) niet. natuurlijke kinderen <> wettelijke kinderen Bedankt. Wat voor een kind? piet smits
Beste Piet, volgens mij staat er naturelijk, natuurlijk in de zin van buitenechtelijk. Wat voor een kind? Otto Vervaart
De prijspuzzel is vanaf nu gesloten. Alle deelnemers krijgen binnenkort bericht. Iedereen bedankt voor het meedoen! De Paleoprijspuzzel nr. 40: Het leven van Dieterich de Deugdzame (met tip!)
Ik lees: Item noch dye hofstadt van Ipperscheyn gelegen in den ban voors. op ‘t Veringereyndt als daer mijne zaliger hofstadt van ? Chris van Dijkum
Ik ga mee met Ivo; er staat dan: Item eyne hofstadt van Ipperscheyn gelegen inden ban [voorscreven] opt Veringereyndt hofstadt van ? Frits
en de onderste helft. Met de benaming waarover het gaat. hofstadt van ? Eef van der Lee
Hoi Herman, Bedankt voor je reacties. Het gaat om goed in de Lande van Heusden. We zijn op zoek naar het bestaan van een hofstadt van ? Eef van der Lee
Ps. Om welke streek gaat het? In de ban van ...? hofstadt van ? Herman Geurts
Er staat inderdaad hofstad van. Waarom denk je dat je het woord Ippersteijn moet ontleden? Het kan ook gewoon een hofstadt van ? Herman Geurts
Bedankt allen, Er staat toch ‘hofstadt van’? Wat zegt de ‘van’ in deze? ik zal vanavond een groter stuk plaatsen. de st hofstadt van ? eef
Als ik "noch" vergelijk met de te puzzelen plaatsnaam, zou ik een "sch" verwachten. Ipperscheyn? hofstadt van ? Ivo Zandhuis
Het helpt als je weet dat het woord "bouwman" veel gebruikt werd. We zouden tegenwoordig "boer" zeggen. wat is het beroep van Hendricus van Oss iets met ...man? Ivo Zandhuis
Meende eerst een S te lezen op het eind, twijfel nu . Op grond van dit kort stukje niet met zekerheid te zeggen S, N, M hofstadt van ? herman geurts
bij nader inzien Ippersheyn of Ippersheym hofstadt van ? Frits