Reactie Onderwerp Auteur Datum
Goed op weg, Aline! Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen
een beginnetje: Acte van (den) 22 februarij 1626 1. Alsoo die van Rochelle door ghedeputeerde aen de k(er)ken int 2 Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen aline
Beste Steve, Dank je wel voor de melding. Het is ons niet bekend, maar we gaan het na. Kun je, als je er last van hebt spam afkomstig van info@watstaatdaer.nl ...
Mijn dank, heren St. Mattiaskerk van Maastricht is gelegen in de Boschstraat aldaar. Vlakbij de kerk in dezelfde straat Begraafakte 23 januari 1706 Stephan Verstralen
ik lees :zenodochis reformato. Met de oplossing van Dirk ben ik verder gaan zoeken en vond: https://books.google.nl Begraafakte 23 januari 1706 Herman Geurts
Geen idee van de afkorting Tirq... Op de onderste lijn meen ik te lezen: x? zenodochis informato. Een zenodochium is een Begraafakte 23 januari 1706 Dirk Claessens
Ik zou inderdaad zeggen "Wercke". Vergelijk de "er" uit de woorden "leendert" en "gijsberts". Abacadabra Ivo Zandhuis
bij nader toezien: uyt de Wecke Abacadabra dirk claessens
Junij de 6 Leendert cornelis[en?] J: van hier claeske gysberts J D uyt de Wenke Abacadabra Dirk Claessens
Bij deze bijgvoegd Groet, Stephan Begraafakte 23 januari 1706 Stephan Verstralen
Hartelijk dank, Rien. Ik denk dat de 12e naam misschien Christopher Neell is, als de schrijver de letter N uitvoerig Paleopuzzel nr. 43: Gevangen schippers Robert Urquhart
Zonder familysearch-inlog kan ik die afbeelding niet zien. Kun je hem uploaden? Begraafakte 23 januari 1706 Archimboldo
Ja, het is nou eenmaal de website "watstaatdaer" en dan moet je eigenlijk diplomatisch transcriberen. Diplomatisch Paleopuzzel nr. 39: Transportregister eind zestiende eeuw Archimboldo
@Richard en Herman: jullie hebben gelijk, er staat ook nog een '6'! Wat betreft de hoofdletters van namen: we houden Paleopuzzel nr. 39: Transportregister eind zestiende eeuw
Hartelijk dank voor jullie inspanningen, puzzelaars! Wat ons betreft komen we op de volgende rij namen uit (en de Paleopuzzel nr. 43: Gevangen schippers
Het is leuk dat Robert de mogelijkheden -sonne- of -sowne- heeft neergelegd. Maar de enige -sowne- die ik herken in de Paleopuzzel nr. 43: Gevangen schippers aline
Gedeelte van mijn tekst weggevallen? Ik bedoelde : ... Ik zou er voor willen pleiten om in ieder geval de voor-en Paleopuzzel nr. 39: Transportregister eind zestiende eeuw Herman Geurts
@ Lise Koning De keuze om de oorspronkelijke schrijver te volgen in zijn al dan niet gebruiken van hoofdletters leidt Paleopuzzel nr. 39: Transportregister eind zestiende eeuw Herman Geurts
Zou het kunnen dat het laatste teken van regel 17 een '6' is? Dat sluit ook beter aan bij 'stuver' in de volgende regel. Paleopuzzel nr. 39: Transportregister eind zestiende eeuw Richard
Het antwoord op deze paleopuzzel komt veel te laat, excuus! Enkele woorden kwamen niet overeenkwamen met de oplossing - Paleopuzzel nr. 39: Transportregister eind zestiende eeuw
Dank allen! Wat staat hier? Huwelijksakte 1691 Merel Wolf
Heuwelijcken staat wordt houwelijcken staat Het jaartal lijkt inderdaad 1698; dat zou ook 1695 kunnen zijn maar daarvoor Wat staat hier? Huwelijksakte 1691 Archimboldo
die laatste R hoort er niet bij Wat staat hier? Huwelijksakte 1691 Herman Geurts
Den 26 Apr[il] zijn bi ons in den heuwelijcken staat bevestigt na voorgaande gewoonelijck kondiginge Tiddo Nannes en Wat staat hier? Huwelijksakte 1691 Herman Geurts
Den 26 Apr[il] zijn bi ons in den huwelijcken staat bevestigt na voorgaande gewoonelijck kondiginge Tiddo Nannes en Anje Wat staat hier? Huwelijksakte 1691 Ivo Zandhuis