Reactie Onderwerp Auteur Datum
Ja, ook ik heb spam/junkmail via watstaatdaar ontvangen. spam afkomstig van info@watstaatdaer.nl ... Jos Tichelaar
Aline en Archimboldo, misschien nog een tip: de schrijver gebruikt vaak een wat eigenaardige eind-'t'. Jullie hebben Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen
Dank Archimboldo, je hebt in ieder geval mijn vraagteken en --- opgelost. In regel 11 'heden' is natuurlijk veel Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen aline
Knap gedaan, Archimboldo! Het laatste woord van regel 1 = int, dus dat hebben jij en Aline allebei goed gezien. Hier en Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen
Met heel veel dank aan Aline: ik weet niet wat het laatste woord op regel 1 is. Hieronder een (waarschijnlijk nog niet Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen Archimboldo
Heel goed, Aline, complimenten hoor! Hier en daar nog wat kleinigheidjes waar je nog eens naar zou kunnen kijken, maar Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen
vervolg poging en ter verbetering: 6. inghevlucht ende een almosse (ver)socht hebben om de 7. ghevluchte voors(eit) die Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen aline
Beste paleopuzzelaars! Mag ik uit het feit dat er slechts één dappere poging is gedaan door Aline, concluderen dat dit Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen
Dankjewel "Archimboldo" Mintye Walpert Jos Tichelaar
Volgende versie: Rinck Hiddedochter woenende toe Harlingen * consent op drie pond* lants gelegen toe Wommels over hoegh Mintye Walpert Archimboldo
En een j.m. is een joncman, en het Woordenboek der Nederlandsche Taal zegt daarover: 1) Eigenlijk. Jong mensch van het Aart Aartsen Hulst Archimboldo
Dag dag, Kienswert, Kiemsw(or)t en Kempwert moet Kimswert zijn (Kimswerd), woonplaats van Sierck Wibezn. Mintye Walpert Jos Tichelaar
Graag gedaan, Jos. De laatste Rinck (regel 7) die ik noemde hoort overigens bij de margetekst, zie ik nu net bij het Mintye Walpert
Dag Anneke, Rinck Hiddedr zal ongetwijfeld "familie" zijn, maar heb haar nog niet kunnen traceren. Nogmaal bedankt voor Mintye Walpert Jos Tichelaar
Dag Jos en George, Een goede poging George, het is best een lastige tekst! Ik lees in regel 1 Rinck Hidde dochter. Ik Mintye Walpert
verkeerde bijlage..... Mintye Walpert Jos Tichelaar
Dag dag, De genoemde naam van Rinkck (Rimck) Hiddedr, zou dat ook Renck Pibedr kunnen zijn? Renck Pibedr. Ze was de Mintye Walpert Jos Tichelaar
Geweldig, hartelijk dank George en Anneke. Aardig wat namen tegen gekomen die ook in de stamboom te vinden zijn. Heel Mintye Walpert Jos Tichelaar
Ik weet zeker dat iemand het onderstaande kan verbeteren. Rinkck Hidde docther wonenen toe harlingen b[get] en consent Mintye Walpert George
Een beginnetje met eigennamen en plaatsnamen in regel 1: Sierck, Rinck, hidde, harlingen Mintye Walpert
Hartelijk dank Michel dat bevestigt dus wat archimboldo zei! Wat staat hier?. Yvonne de Hartog
dijt bouck behort Jan Thomassen too egen hant Wat staat hier?. Michel Oosterbosch
ende (hij is trouwens j.m.!) Aart Aartsen Hulst Frits Derksen
De schrijver maakt zo'n zelfde kriebel boven de "i" van "bi" en "in" op de eerste regel. Vandaar lijkt me "i" logischer Wat staat hier? Huwelijksakte 1691 Ivo Zandhuis
Gezien het u-bevestigingsteken denk ik dat er gemunte moet worden gelezen. Maar dat doet aan de betekenis niets af Wat staat hier? Huwelijksakte 1691