Reactie Onderwerp Auteur Datum
Heel interessant! Hoe kwam je op het idee om onder "Hentz' te zoeken? Zijn vrouw Wilhelmina Theodora Bartels was Frederik en/of Friderich [1/2] Joris
laet ouders nae 1654-04-23 is overleden Geert Ouweneel
Beste Joris, Beide brieven zijn inderdaad integraal bewaard gebleven. De meer specifieke links zijn de volgende (en dan Frederik en/of Friderich [1/2] René van Weeren
Dank Leo en René voor jullie reacties! Ik heb verder gezocht - van beide brieven is ook de voorgaande pagina bewaard Frederik en/of Friderich [1/2] Joris
Veel dank allemaal! Achternaam van Sara Timo
Dat maakt het eerlijk gezegd lastiger en onzekerder: wellicht heeft in een eerdere versie inderdaad het jaartal volgens Hulp gevraagd bij vaststellen oprichtingsdatum René van Weeren
Bedankt allemaal tot zover. Bijgevoegd de vorige pagina 25. Het klopt dat (uitgaande van de Juliaanse kalender) de jaren Hulp gevraagd bij vaststellen oprichtingsdatum Rob van Dijk
Wellicht goed om ook een afbeelding van de voorafgaande tekst te plaatsen? Wellicht zien we wat anders over het hoofd. Hulp gevraagd bij vaststellen oprichtingsdatum René van Weeren
Ik zou dan eerder lezen vijre en sestich, maar dacht ook even aan viue / vive. Met de stijl van (het Hof of de Raad) van Hulp gevraagd bij vaststellen oprichtingsdatum Michel O.
Het lijkt te gaan om een correctie van de naam van de betrokkene. Uit de context valt af te lijden dat hij uit een Frederik en/of Friderich [1/2] René van Weeren
Dezember 20 Nacht 1 Uhr Dezember 23 Fritz Anna Maria Breitenau 7tes Kind, 4ter Tochter Peter Fritz/ Ehemann, Wirth/ und Hulp gevraagd by transcriptie Andreas
Ik sluit me aan bij Andreas. Ik vermoed echter gezien de afwijkende schrijfstijl dat de lichtere delen pas (veel) later Hulp gevraagd bij vaststellen oprichtingsdatum René van Weeren
lijkt mij vijer en sestich Hulp gevraagd bij vaststellen oprichtingsdatum Andreas
Daun? www.alledrenten.nl Frederik en/of Friderich [1/2] Leo
Ja, klopt! Frederik en/of Friderich [1/2] Joris
eerste woord: verheira-thet tweede woord: Wirth (betekenis: ofwel echtgenoot, ofwel eigenaar van gasthuis) derde woord Hulp bij transcryptie gevraagd van een overlijdensakte Andreas
Dit speelt zich af in Vledder/Frederiksoord? Frederik en/of Friderich [1/2] Leo
Dankjewel voor deze verduidelijking. Mijn grootouders woonde op de minrebroeder straat dus heel erg leuk en ook Hulp gezocht bij ontcijferen tekst Lex
Een kapitale eis is een bestraffing die past bij een zware overtreding (een halsmisdrijf). Belangrijkte kenmerk is dus Oplossingen paleopuzzel nr. 115: Straf in Landsmeer René van Weeren
Frederik en/of Friderich [2/2] Frederik en/of Friderich [1/2] Joris
In akte 15 wordt een Christiaen Wagemans vermeldt die gemachtigd (geconstitueerd) wordt door Adriaen van Velthoen (ik Corstiaen (Corst, Christiaen) Wagemans René van Weeren
De uitgang -er in Peeter is precies hetzelfde als de uitgang van het woord vader in haeren vader. Achternaam van Sara Otto Vervaart
Nog niet alles, maar aanvullingen welkom! Per kolom een nieuwe regel gebruikt, nieuwe regels binnen een kolom aangegeven Hulp bij transcryptie gevraagd van een overlijdensakte René van Weeren
Een pracht geschenk! Een vluchtige blik: - gedateerd 31 oktober 1688 - betreft de eigendomsoverdracht van een huis en Hulp gezocht bij ontcijferen tekst René van Weeren
ik lees Peeter Toonen Achternaam van Sara Michiel