Reactie Onderwerp Auteur Datum
Geweldig dit! Heel veel dank. Het geeft zoveel informatie. Met vriendelijke groet, Allard van Wely J.H. van Welij versus J.W. Andriessen Allard van Wely
Beste Otto, Die professionaliteit komt dus niet van mij af ! :-( Voor mij blijft het ploeteren . . Dank voor de Bosch Protocol 1192 356 verso Philip
Hartstikke veel dank voor de moeite. Het fragment bevindt zich in de collectie van het Huis van het Boek in Den Haag Hulp transcriptie Latijns fragment Asha Mohamed
Dag Philip, ja, dit is uiterst professioneel gedaan! In r. 19 zou deputatis op zich kunnen, maar debitis zou mogelijk Bosch Protocol 1192 356 verso Otto Vervaart
Beste Otto, Dank voor je reactie. Ik ben, weliswaar sterk geholpen door 'een toevallige visite' met verrassende kennis Bosch Protocol 1192 356 verso Philip
Beste Philip, ben je intussen wat verder met deze akte? Het geeft niet als er woorden helemaal ontbreken of dat er Bosch Protocol 1192 356 verso Otto Vervaart
J.M. van Welij daagde inderdaad J.W. Andriessen vanwege een openstaande schuld van 102 gulden voor geleverde goederen. J J.H. van Welij versus J.W. Andriessen René van Weeren
Hartelijk dank voor jullie reactie, René ook speciaal dank voor de correcties hors gulden Henry Duisters
Wie kan helpen bij de finishing touch: de transcriptie en vertaling van de marge-aantekeningen ? Alvast weer heel veel Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem
Ik vermoed: hors gulden = horsche gulden = hoornsche gulden. zie verder Google boeken met zoektekst "hoornsche gulden" hors gulden ChrisvD
Ook voor mij een kennismaking met diverse mij nog onbekende munteenheden: de hors gulden is de Hoornsche gulden, een hors gulden René van Weeren
Dank voor uw reactie! Vriendelijke groet, Erfgename uit 1806 Regina
Beste Regina Ik lees daar "exeqoutaire" oftewel executeur. Groeten Arcimboldo Erfgename uit 1806 Arcimboldo
Heel hartelijk bedankt, René! Duitse akte uit Keulen Elsa
Zeer veel dank René voor het uiterst snel oplossen van dit raadsel! Ik vond zojuist nog dit artikel over het Welk woord staat hier? Alexander Thijs
Lombert = lommerd = Bank van Lening, voordien het Lazaristenklooster. De Stads Bank van Leening was vanaf 1659 gevestigd Welk woord staat hier? René van Weeren
René, bedankt, op naar Den Briel dan maar! transcriptie van huwelijk Meeus Thijssen a.u.b. Cornelis Vos
Let op: het betreft hier een ondertrouwinschrijving. De drie Romeinse cijfers I staan elk voor een zondagse afkondiging transcriptie van huwelijk Meeus Thijssen a.u.b. René van Weeren
Beste lkompier, Het is duidelijk even wennen aan deze oude drukletter, en nog veel meer aan het Nederlands van de Transcriptie stuk Wassenaer 1625 Otto Vervaart
Historisch verhael, allerghedenckwaerigher Om dit tumult te stillen hebben haer de borgheren die op markt woonen Transcriptie stuk Wassenaer 1625 Geert Ouweneel
Een poging met wat lacunes nog. Het gaat kennelijk om een machtiging in een zaakk waarin Jaspar nog geld krijgt van ene Duitse akte uit Keulen René van Weeren
Een korte samenvatting: het betreft een procuratie waarin Jasper zur Laen zijn zoon Thomas machtigt om namens hem op te Duitse akte uit Keulen René van Weeren
Als je contact met me zoekt musicksmonument@me.com Ondertrouw Johan Casper Hendrik Meijer Hans Meijer
aangevuld https://musicksmonument.com/styled-232/ Ondertrouw Johan Casper Hendrik Meijer Hans Meijer
allereerst...als je bij Johan Casper Hendrik uitkomt moeten we familie zijn Lieber Frau Anette Wulf-Riuat Vielen Dank Ondertrouw Johan Casper Hendrik Meijer Hans Meijer