Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dear Anne, first of all a transcription of this short text: Willem Harmenss cuijper vercoopt / Arijaentgen Tijssen een Taxes-Delft, 1628 Otto Vervaart
Dag René, Hopelijk helpt dit iets. Wat betekent achtervoegsel j.w.a./j.r.a. Elise
Sept(em)bris 19 Baptisata est Cornelia, filia illegitima Angelae van Helmont; Susceperunt Joannes Antonius Dehont et Doopdatum van Cornelia van Helmond René van Weeren
20 febr uarii b aptisata Catharina filia Petri Wilmsen vande Langerijt et Adria(nae) Cornelis Handrickx conjugi ac ambo doop 1691 René van Weeren
Dear Anne, Thanks for your reply! I did include the contents of the second page in the summary, although it contains Acknowledgement of Debt, 1647, Delft René van Weeren
Hallo allemaal, Ik kan me bij jullie aansluiten, mijn voorouders zijn Willem Gorisz Nieuwland × Maria van Houweling. Gr ik kan dit niet lezen. Wie helpt? Yolanda Meijer
Hallo Wim, heel hartelijk bedankt!! vriendelijke groet, Sanne doop 1687 Sanne
Schellekens Jan Pauwelsen doop 1687 Wim
Dennis in ieder geval bedankt voor de reactie. En ik leer telkens wat bij om zelf dergelijke DTB's te leren lezen. Maar Tweeling Van Meel gedoopt Roosendaal Hen Coolen
Bedankt Michel, Dit was al beter dan voordien, maar toch nog eerder 'primitief'. De letter 's' of 'z' was hier Uitgebreide notarisacte Breda ca 1575 een poging Guido Snoeys
Op enkele woordjes na: 1. Heer Cornelis Snoeys voor hem zelven Barthelmeeus Peterss. 2. als vader ende inden name van Uitgebreide notarisacte Breda ca 1575 een poging Michel G.
dank je wel Dennis! "...daer moeder aff was .. Sanne
Hallo Henk, Eigenlijk zou je wat meer tekstgedeelten moeten hebben om de letters die de schrijver maakt te vergelijken Tweeling Van Meel gedoopt Roosendaal Dennis
Hoi Sanne, Daar is in dit forum al eerder over gesproken, en je hebt het bij het juiste eind hoor. " daer moeder aff was "...daer moeder aff was .. Dennis
Dear Rene Bedankt! Many thanks, that's really helpful, specially the information about how the debt operates. Can I just Acknowledgement of Debt, 1647, Delft Anne Lewis
Hallo René en Geert, Wat fijn om dit te hebben! Heel hartelijk bedankt en een heel fijn weekend, Groet, Sanne 1708 akte Sanne
Een transcriptie is misschien ook wel handig. Compareerde voor mij Cornelis van Bommel, openbaer notaris, bij den Ed 1708 akte Geert Ouweneel
Een korte samenvatting: Adriaentie Geerit Stoops, wonend op de Roestbergh te Bavel, heeft 800 gulden geleend van Johan 1708 akte René van Weeren
Oh. My. Gosh. This is so amazing. As an architectural historian (in America) I am always amazed when people can track Looking for help with a found document Sara
en de laatste.. 1708 akte Sanne
pagina 2... 1708 akte Sanne
Pieter Jansz(en) van Marxvelt is debtor. He worked as a baker of plateel, a type of earthenware that was decorated by a Acknowledgement of Debt, 1647, Delft René van Weeren
Een dikke merci! Ik zag "Aert" en "Schaarbeek" staan... En in "30en" zag ik al meer dan wat er stond. Nu kan ik mijn Overlijden Aert 12-12-1667 Bart Van Assche
Elise, Heb je wellicht een grotere uitsnede of een link naar het document? Ik kan de afkorting niet 123 thuisbrengen Wat betekent achtervoegsel j.w.a./j.r.a. René van Weeren
Inderdaad 16 verwijst naar aantal priesters. Bij overlijdensakten van St Goedele zie je dit getal van de aantal Overlijden Aert 12-12-1667 Paul