Reactie Onderwerp Auteur Datum
vervolg consent en erfpacht Jacop Heyn Snoeys Breda ca 1513 Guido Snoeys
Verckenmerck, beg raven Gratis Verckenmerck [=Varkensmarkt] is het overlijdensadres. Gratis betekent dat er geen Wat staat daer in de onderste regel van de begrafenis van Dirck Gijbels René van Weeren
Dankjewel, Otto. Jan van Ryetvelt erkent aan de buren van Tienhoven verkocht te hebben het recht om uit te wateren in de wetering, die om Ryevelts hofstede gaat, 1465 jan. 5 Van Rietvelde J.
Dank je wel Otto. Je vindt vaker dat kleine kinderen in een ketel vallen, maar een volwassene leek me eerder Waaraan stierf Heijlwijdis Egbert
Beste J. van Rietvelde, in regel 8 staat er vooraan die bruycwere, bruikweer, het gebruiksrecht. In r. 6 staat niet boug Jan van Ryetvelt erkent aan de buren van Tienhoven verkocht te hebben het recht om uit te wateren in de wetering, die om Ryevelts hofstede gaat, 1465 jan. 5 Otto Vervaart
Beste Egbert, ik breng een paar kleine wijzigingen aan in jouw transcriptie, twee woorden blijven voor mij onduidelijk Waaraan stierf Heijlwijdis Otto Vervaart
ook hartelijk dank voor de uitleg van de afkorting! ontcijferen handschrift van kaartje overgrootvader Emil
13 aprilis babtizata e st Anna filia Joannis Hoeven et Sare Bervoets coniugum Suscep tores Stefanus vander Heuvel et Anna gedoopt 13 april 1666 in Schoten René van Weeren
Dein Dich treuliebender Ignaz ontcijferen handschrift van kaartje overgrootvader ChrisvD
hartelijk dank voor uw reactie! ontcijferen handschrift van kaartje overgrootvader Emil
Zum neuen Jahre sendet dir d.d. treuliebeder * Ignaz *correcter is treuliebender geen idee waarvoor die dubbele d staat ontcijferen handschrift van kaartje overgrootvader Andreas
page 2 Salomon van der Heul will- 1722- part 2 Anne Lewis
Thank you so much for such a detailed response. I really appreciated the time and effort you put in to help me with my Will, Delft 1722 Anne Lewis
Kleine aanpassing: 'tram' is 'craem' Minuutakte notaris 1732 René van Weeren
It is a typical notarial deed wit some quite technical texts. As this is hard to translate fully, please find a English Will, Delft 1722 René van Weeren
page 2 of Salomon's will Will, Delft 1722 Anne Lewis
Super. Bedankt. Salomon's actual will was published in 1722. I'll upload that so that should give more details about Will- Salomon van der Heul. 1715? Anne Lewis
Hallo René, Bedankt voor de (snelle) reactie. Met vr. groet, Arnold Engels Herman Scade/Aerntje van den Vene Arnold Engels
der voerseyder = van de voornoemde Herman Scade/Aerntje van den Vene René van Weeren
Heden den 17 April XVIIc twee ende dertig compareerde etc., dominus Johannes Kingswater (?), mr. cleermaker en poorter Minuutakte notaris 1732 Geert Ouweneel
In den naeme des Heeren Amen. Op huyden den elffden October des jaers seventien hondert aghtien compareerde voor mij Jan Will- Salomon van der Heul. 1715? Geert Ouweneel
Bedankt Geert, Het blijft een beetje 'turen' op een piepklein streepje ..maar dit geschrift was toch ok; Ik blijf Erfenis Notarisakte Breda 1570 Guido Snoeys
This is a notarial deed dated 11 October 1718. It states that Salomon van der Heul handed over a document with a Will- Salomon van der Heul. 1715? René van Weeren
17 Bartholomeus Elsemans et Maria Bourlet coram ijdem 17 [February] Bartholomeus Elsemans and Maria Bourlet before the 1686 Lommel, België René van Weeren
Thanks again. :) Need assistance transcribing causes of death Steve Barnhoorn