Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
bestanden plaatsen lukt mij niet kan ik opsturen frans handschrift h de vries 11-04-2023
Bestandsaanvulling transcriptieverzoek 10 oktober transcriptie verzoek Joost Schoute 10-10-2019
Beste 'reageerder' Bedankt voor jullie reacties. Ook ik heb in eerste instantie over enkele "vertaalpuntjes" getwijfeld Paleopuzzel nr. 48: Een ernstige zaak 10-12-2018
Beste A., op deze kaarten worden drie ringen heraldisch beschreven met hun helmteken. De kaartjes geven verder Vier kaarten uit collectie Muschart. (1) Otto Vervaart 31-12-2023
Beste Aad, het Woordenboek der Nederlandse Taal, online bereikbaar op https://ivdnt.org/, geeft bij heining als een van Hulp bij zoeken naar betekenis Otto Vervaart 30-07-2018
Beste Aad, Blijkbaar heb je twee keer dezelfde foto op WSD geladen. Hieronder de gecorrigeerde versie van het tweede RH132 fol 4a en 4b tweede deel Arcimboldo 27-03-2019
Beste Aafke, ja, er staat inderdaad Breestraet en Lisbon voor Lissabon. De ouders van Rebecca en Judith waren al Adres familie Barzilai Otto Vervaart 29-12-2020
Beste Aagje, die pagina's heb ik al gedaan. Ik had de originele scans van de complete akte zelf ook gedownload. De inventaris willem van Heythuysen Geert Ouweneel 19-03-2021
Beste Ad, hieronder de Utrechtse inschrijving getranscribeerd. Wat betreft de twee data: het loijkt er op dat de klerk tekst ontcijferen René van Weeren 26-04-2022
Beste Adriaan en Geert, Een aanvulling: de vermeldingen tussen de regels zijn geen aanvullingen op de leeftijd, maar ondertrouw Amsterdam 1601 René van Weeren 06-03-2023
Beste Adriaan, ik heb jouw foto bewerkt met RetroReveal, https://www.retroreveal.org, een zwartwitversie helpt bij het plecht 1550 Otto Vervaart 10-02-2022
Beste Adriaan, in plaats van helaas leek ik haast, woorden als laatst en kajuit hebben dezelfde eind-t. Keizer Willem II Otto Vervaart 23-01-2023
Beste Aimé en René, fijn dat de naam van de schepen duidelijk is, ik had heerlijk over de twee n's heen gekeken: behalve Schouwboek Brugge: slotwoord melding + handtekening schepen? Otto Vervaart 14-06-2023
Beste Aimé, de eerste regel eindigt met afgekort present, pnt met een afkortingsstreep erboven. De naam in de tweede Schouwboek Brugge: slotwoord melding + handtekening schepen? Otto Vervaart 14-06-2023
Beste Albert, ik lees dit als volgt: Contraxerunt matrimonium Henricus Vos et Maria / van Pallandt, testes erant Maria Hulp gezocht transcriptie trouwinschrijving Otto Vervaart 16-08-2021
beste Albert, deze vraag werd een tijdje geleden al gesteld én beantwoord. Kun je aangeven wat er eventueel nog meer Leesbaar maken voor verder onderzoek Andreas 13-01-2021
Beste Albert, Heb je een verklaring voor de rare slinger die midden in het woord gerepresenteert staat (r. 3)? In r. 11 Paleopuzzel nr. 57: Great Britain, what else? Arcimboldo 01-04-2019
Beste Albert, Het is dat je de voorzet gaf. Met dat in gedachten haal ik er Emeritzien uit, maar weet niet of ik dat vrouwennaam René van Weeren 18-07-2020
Beste Albert, Veel dank voor de uitleg. Nu begrijp ik het eindelijk. Hartelijke groet, Anne Hulp transcriberen akte 1632 Anne 07-11-2022
Beste Alessia, Alle kinderen in mijn stamboom van Theodorus hebben als achternaam Ariaens. Het tweede gedeelte van de Hulp bij transcriptie gevraagd Fred 23-04-2024
Beste Alessia, Dank voor alle moeite die je neemt om eea te onderbouwen. Alles op een rijtje zetten zie ik nog één optie Hulp bij transcriptie gevraagd Fred 02-04-2024
Beste Alessia, dank voor je reactie. Mij is even niet duidelijk wat je bedoelt met "de foto heeft geen betrekking op Hulp bij transcriptie gevraagd Fred 24-04-2024
Beste Alessia, om even misverstanden te voorkomen. Deze tekst is gekopieerd vanuit de discussie, die ik met Siskens heb Hulp bij transcriptie gevraagd Fred 24-04-2024
Beste Alessia, Onder de streep vind je het restant van de discussie met vragen en antwoorden. Als je naar beneden scrolt Hulp bij transcriptie gevraagd Fred 24-04-2024
Beste Alessia, één van de twee overgebleven opties is in het verleden uitgebreid aan de orde geweest. Daar werd Hulp bij transcriptie gevraagd Fred 23-04-2024