Reactie Onderwerp Auteur Aflopend sorteren Datum
een ruwe poging tot transcriptie van het eerste deel (zeker voor verbetering vatbaar): 1 A tous ceulx qui ces presentes Leeshulp tekst +/- 1450 Archimboldo 28-12-2018
Maar ik houd het op Leendert Cornelis Willebrortsz, Stoffelijntje Jans en Tanneken vnml benieuwd naar de namen van ouders en kind ? Archimboldo 01-01-2019
Mijn transcriptie: 16 Bernardus Wilhelmus filius legitimus Gielis van Herten et Maria Crompvoets conjugum Leonardus Wie is de peetmoeder? Archimboldo 01-01-2019
Beste Christian, Bedelarij in vereniging komt in de beste families voor, zie https://www.scholieren.com/verslag/werkstuk Aard overtreding en vonnis Jacob Benjamin Molenaar Archimboldo 02-01-2019
Paulussen en Heindrix wederom is de vraag ? Archimboldo 02-01-2019
Een ultieme poging dan, zonder echte oplossingen voor de uitgang van "Arabijf", het "lijof" en "zoer". De eind-f van Oplossing Paleopuzzel nr. 112: Een afschrikwekkend zeemonster Arcimbodlo 26-09-2023
Compareerden als boven Jaspar Willemsz(oon) zeijlmaker oud 22 jaeren wonende in de Nieuzijdshouttuijnen geassisteert mit OT Jasper Willems & Sara Pieters Amsterdam 1606 Arcimboldo 09-04-2023
Beste Fred, Misschien krijg je een antwoord als je een scan van de tekst uploadt en aangeeft waar dat woord precies Wat is de betekenis van het woord "laethijnt" in deze zinsnede? Arcimboldo 22-04-2023
Kleine correcties: Snip in regel 1 wordt Sap, in regel 2 staat weesen voluit (waar weduwe is getranscribeerd) en de qrts Overloper Oostwatering Walcheren Arcimboldo 14-05-2023
Beste Otto, Dank voor de "ontcijfering". Helaas heb ik geen (bij)namen van Jan van Glimes kunnen vinden die in de buurt Leesbare maar onduidelijke ondertekening Arcimboldo 28-09-2023
Mijn interpretatie (ik ben geen historicus): Jan Aelbertsz is molenaar en pacht een molen in Rossem. Jan Cornelisz is Dingsignaat 1627 Driel Arcimboldo 28-09-2023
@Michel, "dus" lijkt wellicht voorbarig maar bij nadere beschouwing en nogal wat fantasie - het is per slot een Leesbare maar onduidelijke ondertekening Arcimboldo 29-09-2023
Beste Theo, Daar valt wel iets beters van te maken als je een betere foto hebt. Ik lees na "tot Ersel" nog "(Alsoo ’t Rekening van rentmeester Hendrik Dicker Arcimboldo 20-04-2024
Op basis van de transcriptie van René komt ik tot het volgende, waarbij ik ernstig twijfel aan de opgevoerde juristen Oplossingen mapje paleopuzzel 118: Bekentenis in barensnood Arcimboldo 28-04-2024
Ik zou het toch op de cam van René houden want die past bij het weefgetouw. Oplossingen paleopuzzel nr. 116: Testament uit de zestiende eeuw Arcimboldo 28-04-2024
mede, denk ik Gevraagd: transcriptie woord Nederlands 1900 Arcimboldo 28-04-2024
Vader is waarschijnlijk geen Ganses maar Jansens; voor eendidige vaststelling is een groter deel van de pagina nodig Graag vaststellen van de juiste naam Arcimboldo 17-10-2020
Vlg WNT is vertijgen: afstand doen van iets (naast nog heel veel andere betekenissen) Paleopuzzel nr. 23: Klokgelui in de stad Arcimboldo 17-10-2020
Beste Paul ik ben het met je eens, maar Leo lijkt nog vast te houden aan de eerder (onjuist) getranscribeerde Gansens Graag vaststellen van de juiste naam Arcimboldo 18-10-2020
een eerste aanzet Dirck Jan Timmermanssen heeft opgedragen erffelijck Henricken Henrickssen van Gingoven die men heijt Oplossingen paleopuzzel nr. 84 Arcimboldo 23-10-2020
van die afkorting kan ik helaas ook geen chocola maken, evenmin als van de Olne in regel 2 r 2 en i.p.v. de r 9 woondt r Detail uit een kerkrekening Arcimboldo 23-10-2020
Beste Carlo, Heb je al een transcriptiepoging gehad? Of een betere foto? Akte uit boek Besundere Leenen Buggenhout arcimboldo 01-05-2022
Beste Carlo, Ik kan er wel een beetje chocola van maken maar het is nog geen drie-sterren (in cursief waar ik helemaal Akte uit boek Besundere Leenen Buggenhout arcimboldo 01-05-2022
etc. afkorting arcimboldo 05-06-2022
Beste Bruno, Als er geen plaatje bij zit, wordt het moeilijk maar ik denk dat er "Jovis" staat en dat betekent octrooi Arcimboldo 09-06-2022