Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Inge, Op dit systeemkaartje van het CBG Centrum voor familiegeschiedenis wordt allereerst het wapen van de familie Familie Coeleman Otto Vervaart 13-02-2024
Beste Isa, Beide scans of foto's zijn nogal onscherp en daarom moeilijk leesbaar. Heeft u scherpe exemplaren Duitse registratiekaart Belem 28-03-2024
Beste J. van der Linden, bedankt voor het compliment. Aanmelden voor het 'blad' (digitale nieuwsbrief) kan via: https:/ Nieuw: Tijtschrift! 06-12-2018
Beste J. van der Linden, u heeft gelijk, dit woord is per abuis weggevallen in mijn eerdere bericht. Er staat volgens Nieuw: Tijtschrift! 07-12-2018
Beste J.V., bij de datum staat er volgens mij geen getal, het heeft op het eerste gezicht wat weg van een B; zou het om brief impost Otto Vervaart 06-01-2023
Beste Jaap, de beschikbare modellen voor Nederlandse documenten (21 momenteel) en bronnen uit de 18e eeuw uitproberen is Transkribus Otto Vervaart 07-02-2024
Beste Jaap, een paar frasen uit de vorige tekst keren hier in de eerste akte terug: Ut antiquum edificium dicte vestre wat staat hier Otto Vervaart 16-06-2020
Beste Jaap, hier mijn poging: Rudolphus etc. dilectis nobis in Christo magistris seu procuratoribus / fabrice ecclesie wat staat hier Otto Vervaart 09-06-2020
Beste Jaap, ik doe weer een eerste poging, deze akte is duidelijk anders: Rodolphus etc. Ad universorum noticiam wat staat hier Otto Vervaart 29-06-2020
Beste Jaap, ik zie dat inmiddels elders al de foto van dit document geplaatst is met een duiding ervan, http://www wat staat hier Otto Vervaart 30-06-2020
Beste Jaap, jouw transcriptie is grotendeels prima, ik zie maar een paar dingen anders: in honorem sancti vel sanctorum wat staat hier Otto Vervaart 28-06-2020
Beste Jaap, zo vaak zie ik monsterrollen niet, maar hier een eerste poging: 18 d. bootsman + Jan Douwes à conm. aan monsterrol 1 Otto Vervaart 16-11-2019
Beste Jac., hoe bedoel je je vraag precies? Wil je oude spellingsvarianten van de namen van de maanden? Of bedoel je de maanden van het jaar 04-08-2018
Beste Jacobine, Het is lastig leesbaar inderdaad. Vooral de klinkers denk ik. Ik haal er ongeveer uit: fr....rb..dr Ik Wat staat daar? Gotische tekst op glas Tim van de Staak 20-06-2018
Beste Jacobine, Dat wordt niks, althans niet met mijn beperkte fantasie. Helaas Wat staat daar? Gotische tekst op glas Archimboldo 26-06-2018
Beste Jacques, de afbeelding toont alleen een deel van de eerste bladzijde. Ik heb daarom de akte uit het BHIC 2e deel trouwascte in het frans René van Weeren 13-01-2023
Beste Jacques, deze akte betreft de aangifte van twee nalatenschappen, de aangiftes worden op 16 mei 1861 onder ede Wat gebeurt er bij het kantongerecht? Otto Vervaart 18-05-2020
Beste Jacques, volgens mij staat er Pruisen! Plaatsnaam Otto Vervaart 18-05-2022
Beste Jacques, wellicht is het handig om een groter deel van de pagina te tonen? context helpt vaak verzoek-tot-transcriptie René van Weeren 06-12-2021
Beste Jacques, Ik denk dat je meer bladen wilde laten 'vertalen' dan er nu staan (alleen het eerste blad). Je kunt de verzoek-tot-transcriptie Rene van Weeren 13-06-2020
Beste Jacques, Kwam je naam tegen in naspeuringen van mij stamboom. Ik ben op zoek naar info over Gerardus van der verzoek-tot-transcriptie Tjeu Lammers 22-05-2022
Beste Jair, de zogeheten officiersboekjes geven vanaf begin achttiende eeuw uitsluitsel over de namen van militaire Vraag omtrent (onder)trouw. Otto Vervaart 02-11-2023
Beste Jair, kun je iets meer vertellen over deze bron? Heb je heirvan al eerder teksten op het forum geplaatst? Ook bij deel 3 chumaceiro Otto Vervaart 13-02-2023
Beste Jan en An, Het adres van de (aanstaande) bruidegom is inderdaad Oude Doele en zal wijzen op de Oude Doelenstraat Wie assisteerde Hendrick Jacobsz bij zijn ondertrouw? Rene van Weeren 28-04-2020
Beste Jan Paul, allereerst heb ik gekeken naar de online versie van de eerdere editie van deze resoluties op http:/ E, L en N. Otto Vervaart 01-10-2020