Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Erna, er gebeurt veel in deze overlijdensinschrijving: Die 10 julii rite munitus obiit Henricus Boerakker graag hulp bij latijns Otto Vervaart 23-08-2021
Beste Erna, iedereen draagt hier vrijwillig bij, er zijn een aanal mensen die wel eens specifiek naar akten in het Bosch udo tailhout Otto Vervaart 11-05-2021
Beste Erna, ik voelde me echt niet beledigd, ik probeerde er op te wijzen dat mensen niet voortdurend hier paraat staan udo tailhout Otto Vervaart 12-05-2021
Beste Esther, dit is een onverwacht lastige hand, vele letters lijken verwarrend veel op elkaar, het is woord voor woord Transcriptiehulp gevraagd Otto Vervaart 14-02-2021
Beste Esther, het lijkt mij dat er letterlijk sH£ staat, maar het moet duidelijk een standaardterm zijn die mij helaas wat staat hier? Otto Vervaart 15-07-2020
Beste Esther, juist als jouw Latijn roestig is zou je het kunnen gaan oppoetsen! De schrijfhand van dit document vraagt Latijnse visitatieverslagen Otto Vervaart 02-11-2020
Beste Esther, Komt helemaal goed. We hebben je bevestiging van deelname ontvangen. Morgen gaat er een mailtje uit naar Winnaars voorronde paleografiewedstrijd bekend ! Op naar de finale op 14 maart Joyce Pennings 04-03-2020
Beste Eva, bedankt voor je uitleg en de concrete vraagstelling! Inmiddels begrijp ik dat het hier om het gedeelte met Transcriptie scheepverslag uit VOC tijd Otto Vervaart 09-04-2024
Beste Eva, de uitleg over scheepssoldijboeken in de inventaris van het VOC-archief, https://www.nationaalarchief.nl Transcriptie scheepverslag uit VOC tijd Otto Vervaart 12-04-2024
Beste Eva, een compleet scheepsjournaal ontcijferen is nogal wat! Is dit bedoeld voor een onderzoeksproject dat je als Transcriptie scheepverslag uit VOC tijd Otto Vervaart 09-04-2024
Beste Eva, Kan het doek niet uit de lijst worden gehaald, dan zie je meteen de oplossing. Handtekening Dansende beer Jan 15-03-2022
Beste Evelien, Als "men" denkt dat dat Duits is, vind ik dat heel knap. Ik kan er niets in lezen. Zou je de andere Wat staat hier? Arcimboldo 13-01-2019
Beste Femke, Ik heb ook zeker gedacht aan Manchet, dat klinkt ook als een echt Franse naam, maar ik bedacht twee Hulp gevraagd! Tom van Stiphout 21-07-2019
Beste Fleur. hier mijn poging met enkele verschillen en aanvullingen: Roemer Visscher heeft verhuijrt aen Bente Benters Roemer Visscher verhuurt... Otto Vervaart 06-03-2024
Beste Forum deelnemers, Wie kan mij verder helpen na de eerste transcriptie hulp van Otto ? Alvast veel dank & Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 25-03-2024
Beste Forum deelnemers, Deze post betreft een nieuwe/andere akte - dan die over '2 samenhangende (?) akten' - waarbij uw Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 05-03-2024
Beste Forum deelnemers, Helaas kan ik deze akten niet zelf lezen, dus hopelijk kan en wil iemand mij helpen bij het 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 04-01-2024
Beste Forum deelnemers, Helaas loopt mijn onderzoek momenteel vast omdat ik deze akte zelf echt niet kan lezen. Uw Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 06-04-2024
Beste Forum deelnemers, Hopelijk is er alsnog iemand die kan & wil helpen met de transcripties van deze 2 akten ? Ze 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 07-01-2024
Beste Forum deelnemers, Wie kan mij helpen met de transcriptie van de akte betreffende Dirk vande Aa ? Alvast veel dank Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Belem 30-11-2023
Beste Forum deelnemers, Wie kan verder helpen bij de transcriptie en Nederlandse vertaling (indien mogelijk letterlijk) Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 14-03-2024
Beste forum leden, Wie zou mij kunnen helpen aan een transcriptie van deze akte van 17 maart 1803. alvast bedankt. André Hulp bij transcriptie Huurakte uit 17 maart 1803 André Gresnigt 16-01-2023
Beste forum-leden, Sinds geruime tijd doe ik onderzoek naar de familie Kracht afkomstig uit Overijssel (Hasselt e.o.) Hulp gezocht bij het "ontkrachten" van het Kragt-mysterie! Ron Rots 22-03-2021
Beste forumbezoekers, Wie kan deze tekst vertalen en duiden? Saunders vs van der Elst 20-09-2018
Beste Frank, voor mij gaat het lezen van Latijnse tekst helaas niet lukken. Ik hoop dat er gebruikers zijn van dit forum Franciscus Spierinck, relatie? Mariët Bruggeman 06-04-2022