Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste E.M. de Groot, Bedankt voor de transcriptie. Ik dacht enkele keren Gillis te lezen, maar dat blijkt dan toch Hulp gevraagd Sanne 01-08-2022
Beste Ed, Dit is al eerder gesuggereerd, door René van Weeren, en nu door u. Ik zal het tentatief in mijn transcriptie Probleem datering uit 1432 Drs. L.A. van … 15-03-2022
Beste Eeef, bij de laatste letters zijn er een paar licht beschadigd, ik lees: ANTHONIUS*f*NICHOLAY*PBRI . De afkorting Randschrift Zegelstempel Otto Vervaart 22-08-2020
Beste Eef, aan de rechterzijde kan ik sigillum ontcijferen, maar links is het mij nog onduidelijk. Transcriptie zegelstempel Otto Vervaart 27-12-2021
Beste Eef, die mogelijkheid dat er een s staat met erachter een naam heb ik ook overwogen, jet lijkt me aannemelijk. S Transcriptie zegelstempel Otto Vervaart 28-12-2021
Beste Eef, drie weken terug heb ik zitten staren naar het randschrift, ik kwam toen niet verder dan "Maria", ik dacht Gotisch Randschrift transcriberen Otto Vervaart 07-05-2021
Beste Eef, het gaat om een van de notities op de rugzijde van een akte, de akte zelf vertelt ongetwijfeld meer, ik lees akte van 1339 Eigendomsbewijs van 4 pond erfcijns per jaar uit hofstede in Hedikhuizen Otto Vervaart 08-04-2019
Beste Eef, Van de tweede notitie maak ik: IIII lb. tot Hedichuysen ver-/schenen[de] in festo obitus Marti-/ny ende is akte van 1339 Eigendomsbewijs van 4 pond erfcijns per jaar uit hofstede in Hedikhuizen Michel Oosterbosch 08-04-2019
Beste Eline, Het schilderij is volgens mij aangekocht. En naar mijn weten was het al oud. Het schilderij was te koop en Handtekening Dansende beer Eva 10-07-2023
Beste Elsa, ik vermoed dat deze akten uit het Felixarchief in Antwerpen komen, en gelukkig zien we op dit forum vaker Handelen met Portugal Otto Vervaart 26-09-2023
Beste Elsa, jouw vraag staat al weken onopgelost open! Het schrift is lastig te lezen. Het begint al bij de straatnaam Wijkboek Otto Vervaart 21-06-2021
Beste Elsa, na nog eens turen zie ik toch iets meer: een aantal keren staat er vercoopt, dus het gaat niet alleen om Wijkboek Otto Vervaart 24-06-2021
Beste Emiel, de layout van je inmidels aardig complete transcriptie herinnert me eraan dat onderzoekers vele jaren Een goede paleograaf gezocht Otto Vervaart 19-08-2022
Beste Emma, het woord daghueren slaat waarschijnlijk op betalingen aan degenen die de festiviteit voorbereidden, ze Kermis in het Brabantse Sint-Stevens-Woluwe Otto Vervaart 26-07-2021
Beste Eric, bij een andere inschrijving staat van Colen, bij jouw voorouder mag je gerust het bij Oud Gastel houden! Henric Willem Nouts, cledermaker Otto Vervaart 29-06-2021
Beste Eric, ik lees hier: Henric Willem Nouts van Castel de cledermaker is poorter geworden den 12den juli XVc [1500] Henric Willem Nouts, cledermaker Otto Vervaart 29-06-2021
Beste Eric, kun je onderstrepen wat je wilt weten. stadsrekening Venlo uit 1580 deel 2 Jos van der Biezen 10-12-2021
Beste Erik, achter het gedrukte eerste woord Compareerden staat er inderdaad alevooren, aan het slot van de inschrijving Ondertrouw 1647 Jan Hartman Otto Vervaart 04-01-2024
Beste Erik, dank je wel voor je bijzondere vraag! Gisteren heb ik al even gekeken naar de verschillende teksten. De Tekst op Pijpaarde Maria met Kind Otto Vervaart 22-06-2022
Beste Erik, de plaatsnaam lijkt me te eindigen op offert, maar ook met de beroemde lijst van plaatsnamen in de Plaatsnaam in ondertrouwakte 1648 Otto Vervaart 24-01-2021
Beste Erik, het gaat om meer documenten dan enkel een brief in nr. 4384 in de briefwisseling van Willem van Oranje, maar Brief aan Willem van Oranje...? Otto Vervaart 14-09-2023
Beste Erik, ik lees hier Cuelen, dat lijkt me inderdaad Keulen. Ondertrouw Amsterdam Geertruij Uijlenburg... Otto Vervaart 21-05-2023
Beste Erik, in de online collectie van de briefwisseling van Willem van Oranje bij het Huijgens Instituut zit deze brief Brief aan Willem van Oranje...? Otto Vervaart 12-09-2023
Beste Erna, concrete alfabetten en verdere ondersteuning zijn onder ander hier online te vinden: - Alte Deutsche alfabet Otto Vervaart 18-08-2023
Beste Erna, eerst heb ik maar een uitsnede gemaakt van de bladzijde in dit register (inv.nr. 1228, f. 221r) en die udo tailhout Otto Vervaart 09-05-2021